به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سالی فوق‌العاده برای بارساآبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ (۲۲:۰۰) (۱,۰۶۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBaercelona.ir


پیروزی مقابل ریور پلاته، سومین عنوان جام باشگاه‌های جهانِ بارسا بود؛ علاوه بر این، این عنوان پنجمین جام کسب شده توسط کاتالان‌ها در سال جاری نیز محسوب می‌شود. در سالی که آن‌ها علاوه بر این عنوان آخر، لالیگا، کوپا دل ری، لیگ قهرمانان اروپا و سوپر کاپ اروپا را نیز بدست آوردند.

لالیگا، کوپا دل ری، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر کاپ اسپانیا، و در نهایت، جام جهانی باشگاه‌ها. پنج عنوان برای پشت سر گذاشتن فصلی رویایی، و شایستگی بیشتر برای لوییز انریکه، به عنوان رهبر این بارسای رویایی. سال 2015، برای بارسا یادآور سال 2011 بوده است، جایی که گواردیولا روی نیمکت این تیم حضور داشت، و بارسا همه جام‌ها به غیر از کوپا دل ری را از آنِ خود کرد؛ در حالی که زمان زیادی از آن شش گانه تاریخی نمی‌گذشت. و پیروزی در یوکوهاما همچنین بارسا را به تنها باشگاهی تبدیل کرد که سه بار عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را بدست آورده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

می توانیم این تیم بارسا را، سومین بارسای پنج گانه بنامیم؛ جایی که غیر از دو بار ذکر شده، بارسای رویایی فصل 1951/52 که لیگ، جام حذفی، جام لاتین، جام دوآرته و جام مارتینی روسی را بدست آورد. آن روزها جام اروپایی وجود نداشت، اما بارسا با ستاره‌هایی مانند باسورا، سزار، کوبالا، مورنو و مانچن، اولین چندگانه خود را تجربه کرد.

از مادرید تا یوکوهاما

نخستین عنوانی که در این فصل بارسا بدست آمد، لالیگا بود که با گل مسی در کالدرون بدست آمد. این عنوانی بود که بارسا بخاطر ثبات بالایش در طول نیم فصل دوم بدست آورد، و دیری نگذشت که عنوان دوم، و این بار جام حذفی، با شکست بیلبائو با نتیجه 3-1 در نیوکمپ بدست آمد. و این بار هم مسی ستاره میدان بود و یک گل انفرادی فوق‌العاده به ثمر رساند. و سومین عنوان فصل، پنجمین قهرمانی اروپا برای بارسا بود؛ جایی که آبی و اناری‌ها در برلین با گل‌های راکیتیچ، سوارز و نیمار، 3-1 یوونتوس را شکست دادند و به نخستین تیمی در تاریخ تبدیل شدند که دو بار سه گانه را بدست آورده‌اند.

تابستان شد و این بار نوبت سوپر کاپ اروپا در تفلیس بود، جایی که بارسا مقابل سویا در یک بازی جذاب و پر گل، در نهایت با گل پدرو در وقت‌های اضافی، به پیروزی، و قهرمانی رسید. اما بیلبائو ترمز بارسا را در سوپر کاپ اسپانیا کشید، و این عنوان را به تنها عنوانی تبدیل کرد که بارسا این فصل آن را بدست نیاورد. اما هنوز سال تمام نشده بود و بارسا این بار در یوکوهاما با پیروزی 3-0 مقابل ریور پلاته، قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها را بدست آورد، تا تیمی که نمی‌تواند دست از تاریخسازی بردارد، بار دیگر جشن قهرمانی برپا کند.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: سالی فوق العاده برای بارسا
زنده باد بارسا
زنده باد لوچو


یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ (۲۳:۳۷)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: سالی فوق العاده برای بارسا
بارسا یعنی همین


یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ (۲۲:۱۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۰ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!