به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ اتلتیک بیلبائو vs بارساجام حذفی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ (۱۷:۳۰) (۹۷۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


تنها چند روز پس از پیروزی قاطع بارسا در لیگ مقابل بیلبائو، دو تیم بار دیگر امشب - چهارشنبه - از ساعت 23:30 به وقت ایران در سن مامس، و در جریان دور رفت مرحله یک چهارم نهایی کوپا به مصاف هم می‌روند.

بعد از اینکه بارسا در ابتدای ژانویه، سه بار در بازه‌ای کوتاه، در لیگ و جام حذفی به مصاف همشهری خود اسپانیول رفت، خیلی زود به یک سه گانه دیگر به همان شکل، و این بار مقابل اتلتیک بیلبائو برخورد. نخستین دیدار از این دیدارهای سه گانه یکشنبه گذشته در نیوکمپ انجام شد و طی آن، تیم میزبان به کمک هت تریک سوارز، شکست سنگین 6-0 را به حریف باسکی خود تحمیل کرد. حال نوبت به دومین مصاف دو تیم رسیده است، و این بار سن مامس میزبان این رقابت، از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، خواهد بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگرچه پیروزی یکشنبه شب بارسایی‌ها مقابل بیلبائو، برای آن‌ها هزینه‌ای به دنبال داشت: مصدومیت دفاع چپ ثابت آن‌ها، جوردی آلبا از ناحیه همسترینگ. همچنین لیونل مسی در بین دو نیمه با آردا توران تعویض شد، و با وجود اینکه نتایج پزشکی نشان از مصدوم نبودن او داشت، سرمربی مسی را همراه تیم به باسک نبرده است. متئو و سوارز نیز، به ترتیب به دلیل مصدومیت و محرومیت، در این بازی غایب خواهند بود.

لیست هجده نفره تیم که امروز توسط انریکه اعلام شد، از این قرار است: تراشتگن، ماسیپ، داگلاس، پیکه، راکیتیچ، بوسکتس، دنی آلوز، آردا توران، اینیستا، نیمار، ماسکرانو، بارترا، مونیر، ساندرو، سرجی روبرتو، آدریانو، الکس ویدال و فرمالن.

اخبار برای بیلبائو خوش ترند. آن‌ها آرتیز آدوریز را که در تمامی رقابت‌ها در این فصل، هجده گل برای آن‌ها به ثمر رسانده است، پس از گذراندن یک جلسه محرومیت در لیگ، در ترکیب خود خواهند داشت. والورده لیست هجده نفره تیم خود را اعلام کرده است، و رائول گارسیا، تنها غایب مهم این تیم است که به دلیل مصدومیت بیلبائو را در این دیدار همراهی نمی‌کند.

نقطه نظر مربیان

پس از انجام آخرین تمرین پیش از سفر به بیلبائو، انریکه دیروز در کنفرانس خبری حاضر شد و اعلام کرد که به هیچ وجه انتظار دیداری مانند مصاف یکشنبه دو تیم را انتظار ندارد: «دیدار فردا کاملا با دیداری که روز یکشنبه دو تیم با هم برگزار کردند، متفاوت خواهد بود». او همچنین از اهمیت حضور آدوریز در ترکیب تیمش، و جَو سنگین سن مامس به عنوان مزیت‌هایی که بیلبائو از آن‌ها برخوردار خواهد بود، نام برد.

والورده که سابقه بازی برای بارسا را در کارنامه دارد، نگرانی‌ها از احتمال تکرار شکست سنگین روز یکشنبه را بیهوده دانست و گفت: «وقتی شما شش گل دریافت می‌کنید، تنها انتظاری که ازتان می‌رود این است که عکس العمل درستی داشته باشید. زمان بهتری از بازی پیش رو، برای نشان دادن آن عکس العمل درست، وجود ندارد».

فرم دو تیم

هر دو تیم فرم خوبی را در مراحل گذشته کوپا دل ری از خود نشان داده‌اند. بارسایی‌ها ابتدا ویانوونسه را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 6-1 شکست دادند، و سپس همین نتیجه را در مقابل اسپانیول در مجموع دو بازی کسب کردند. شاگردان انریکه در 22 بازی اخیر خود شکست نخورده‌اند و در 12 بازی از 13 بازی اخیر خود در جام حذفی را برده‌اند.

بیلبائو نیز در دور نخست لیننسه از دسته پایین‌تر را با حساب 8-0 در مجموع دو بازی شکست داد و سپس به مصاف ویارئال رفت. در دیدار نخست در سن مامس، بیلبائو ابتدا با دو گل عقب افتاد اما نهایتا بازی را با پیروزی 3-2 پشت سر گذاشت. در دیدار برگشت سفید و قرمز پوشان با برتری 0-1 در ال مادریگال، به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها صعود کردند.

تاریخچه

دو تیم در مجموع 49 بار در جام حذفی به قهرمانی رسیده‌اند. بارسا با 26 قهرمانی در جام حذفی پر افتخار‌ترین تیم این رقابت هاست و بیلبائو با 23 قهرمانی، پشت سر آن‌ها قرار دارد. البته آخرین قهرمانی بیلبائو در این رقابت‌ها به سال 1984 باز می‌گردد؛ آن‌ها از آن زمان، سه بار به فینال رسیدند اما هر سه بار مغلوب بارسا شدند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
***Leo.Messi***
پاسخ به: پیش بازی؛ اتلتیک بیلبائو vs بارسا
عه عه عه به جای پخش این بازی میخوان بازی هندبال دانمارک مجارستان رو پخش کنن


چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ (۱۹:۵۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ اتلتیک بیلبائو vs بارسا
به امید یه پیروزی ارزشمند.


چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ (۱۸:۴۶)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش بازی؛ اتلتیک بیلبائو vs بارسا
از یه طرف بیلبائو نمیخواد این جامو از دست بده و از طرفی میخواد انتقام 6-0 رو ازمون بگیره
نبود مسی و سوارز هم دلیلی بر فشار روی تیم شده
امشب باید از سد این مشکلات عبور کنیم


چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ (۱۸:۳۲)
 
hadimoghadam
پاسخ به: پیش بازی؛ اتلتیک بیلبائو vs بارسا
چند ساعتی به بازی نمانده و امیدوارم که بازی به نفع بارسلونا تمام بشه، یا حداقل بازی مساوی با گل تمام بشه


چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ (۱۷:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۳ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!