به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

هر آنچه باید از مصاف حساس صدرنشینان لالیگا بدانید!لالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ (۱۶:۰۰) (۶۴۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجمین: مبینا پولایی - سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


رکورد صد در صد پیروزی انریکه مقابل اتلتیکو، و حذف تیم مادریدی از جام حذفی در آستانه این مصاف حساس، چگونه بر نتیجه این دیدار تأثیر خواهند گذاشت؟! متن زیر را بخوانید.

بهترین در دفاع

8 گل خورده در 21 بازی لیگ تا به امروز؛ اتلتیکو مادرید رکورد بهترین دفاع را در اروپا از آن خود کرده است. آنها طی 14 بازی متوالی کلین شیت کرده‌اند و بعد از تقابل با مالاگا در 20 دسامبر طی 453 دقیقه بازی تنها یک گل دریافت کرده‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تا اینجای فصل 2015/16 لالیگا تنها یک تیم توانسته دیوار دفاعی محکم و منسجم دیگو سیمئونه را بیش از یک بار فرو بریزد؛ مفتخریم که بگوییم این تیم، تیمی نیست جز بارسلونا! پیروزی‌ای که در ویسنته کالدرون و با گلزنی‌ها نیمار و مسی شکل گرفت - اتلتیکو مادرید 1-2 بارسا.

آردا vs باشگاه سابق

این اولین باری است که آرد توران در ترکیب بارسا، مقابل باشگاه سابق خود به مبارزه می‌پردازد. اما با توجه به اینکه در این هفته به دلیل آنفولانزا تنها دو بار توانست همراه تیم تمرین کند، نمی‌توان مطمئن بود که در این بازی حضور خواهد یافت یا خیر.

طی 4 فصلی که این مرد ترکی در اتلتیکو مادرید توپ می‌زد، تنها 14 بار بارسا و این تیم پایتخت نشین با یکدیگر مقابله کردند. البته او - آردا - در هیچ یک از بردهای تیم خود برابر آبی اناری پوشان شریک نبوده است. حتی در بردی که قرمز و سفید پوشان مادریدی در لیگ قهرمانان اروپا برابر کاتالان‌ها کسب کردند او از بازی کردن محروم بود و نتوانست در ترکیب تیم خود حاضر شود.

انریکه، همیشه پیروز!

زمانی بود که بارسا در یک فصل شش بار مقابل اتلتیکو قرار گرفت و در هیچ یک نتوانست به پیروزی برسد. این مسئله یکی از مهمترین دلایلی بود که آن فصل، بدون هیچ جامی به پایان رسید. اما از زمان سرمربیگری انریکه، داستان کاملا متفاوت بوده است.

فصل پیش بارسا با هدایت او، در هر دو دیدار رفت و برگشتِ لیگ و جام حذفی، اتلتیکو را شکست داد، و با پیروزی 1-2 ماه سپتامبر در کالدرون، آمار بارسای انریکه مقابل اتلتیکو، پنج برد از پنج بازی است. این نکته بدین معناست که سیمونه حریفی است که او به راحتی شکستش می‌دهد؟! با توجه به مصاحبه روز گذشته‌اش، اینطور به نظر نمی‌آید: «آن‌ها نتایج خوبی بودند که ما به دلیل نمایش خوبمان بدست آوردیم».

دیدار شش امتیازی!

در همان کنفرانس مطبوعاتی، سرمربی بارسا اصرار ورزید که تکلیف قهرمانی به هیچ وجه به نتیجه این دیدار بستگی ندارد. البته انتظار صحبت دیگری از انریکه در چنین موقعیتی نمی‌رود، اما این شش امتیازی‌ترین دیداری است که یک دیدار شش امتیازی می‌تواند شرایطش را داشته باشد!

پیروزی بارسا، می‌تواند این تیم را سه امتیاز بالاتر از نزدیک‌ترین رقیبش قرار دهد، در حالی که آن‌ها هنوز یک دیدار عقب افتاده در فوریه مقابل اسپورتینگ خیخون خواهند داشت. اما اگر آن دیدار را در نظر نگیریم، بارسا با پیروزی مقابل اتلتیکو، چهار امتیاز از این تیم پیش خواهد افتاد، زیرا در لیگ اسپانیا دیدارهای رو در رو اولویت بیشتری نسبت به تفاضل گل دارند و بارسا در این زمینه وضعیت مطلوبی نسبت به اتلتیکو خواهد داشت.

حذف شدگان!

اتلتیکو هفته گذشته با شکست مقابل سلتا در خانه، از دور رقابت‌های جام حذفی کنار رفت. و این نکته می‌تواند روحیه آن‌ها را برای دیدار حساس امروز خدشه دار کند. اما این مسائل از بُعد مقابل هم قابل بررسی‌اند! در حالی که بارسا یک دیدار مشکل مقابل والنسیا در روز چهارشنبه دارد که می‌تواند فکر آن‌ها را مشغول کند، اتلتیکو تقویمی خلوت پیش روی خود می‌بیند.

اما لوییز انریکه به اهمیت این مسائل، اعتقادی ندارد: «پیش از دیداری با چنین حجم از حساسیت، هیچ فرقی نمی‌کند که کدام تیم در جام حذفی صعود کرده و کدام تیم حذف شده است».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: هر آنچه باید از مصاف حساس صدرنشینان لالیگا بدانید!
امشب بازیه سختی پیش رو داریم
تقابل خط دفاع مستحکم اتلتیکو و خط حمله فوق العاده بارسا


شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ (۱۸:۱۸)
 
hadimoghadam
پاسخ به: هر آنچه باید از مصاف حساس صدرنشینان لالیگا بدانید!
پیش به سوی شکستن بهترین خط دفاع اروپا


شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۱۹)
 
BRAIN
پاسخ به: هر آنچه باید از مصاف حساس صدرنشینان لالیگا بدانید!
اتلتیکو مادرید خط دفاعی خوب و منسجمی این فصل داره.ولی خب در برابر مسی و نیمار و سوارز شانسی ندارن.


شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۰۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۳ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!