به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

انتخاب نام ستارگان بارسا، برای نوزدان؛ پدیده‌ای اپیدمیک!آبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۰:۰۰) (۱,۰۳۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


تعداد شگفت آوری از پدر و مادرانِ سراسر دنیا، این روزها نام "نیمار" را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند. و همه می‌دانیم که تقصیر‌ها برای کودکانی که نامشان "لئو" و "لیونل" شده است، متوجه کیست!

همانطور که مردم دنیا هر روزه عاشق بارسا و سبک منحصر بفردِ فوتبال آن‌ها می‌شوند، به نظر می‌رسد که پدر و مادران بیشتری در سراسر دنیا تصمیم می‌گیرند که نام فرزندان خود را، از روی ستارگان این تیم بردارند. در زیر نگاهی به این پدیده نسبتا فراگیر انداخته‌ایم!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نام نوزادمان باشد...

در حالی که مهاجم بارسا در نیوکمپ می‌دود و می‌درخشد، صد‌ها نیمار جونیور دیگر در سراسر دنیا، طی یک یا دو سال آینده، در خانه‌های خود خواهند دوید و خواهند درخشید. در سال 2014، هشت نوزاد در انگلستان با نام "نیمار" ثبت شده‌اند، اما این تعداد، در مقایسه با دیگر کشورها، هیچ است. در همان سال، 498 نیمار در در ایالات متحده به دنیا آمدند و کاستاریکای کوچک، 439 نیمار جدید، به خود دید! در تنها یک ایالت مکزیک، نیو لئون، 329 نوزاد نام خود را از ستاره برزیلی بارسا گرفتند و در طول چهار هفته رقابت‌های جام جهانی 2014، برای 471 نوزاد پرویی، نام نیمار ثبت شد!

اما این آمار در لاپاز، پایتخت اداریِ بولیوی، شگفت انگیز بوده است: از هر پنج نوزاد، یک نوزاد به نام نیمار ثبت شده است! رمیجیو کندوری، نماینده ثبت احوال این شهر، در گفتگو با روزنامه‌های محلی اظهار داشته است: «معتقدیم در 17 سال آینده، نام اکثر افراد بالغ کشور، با چنین آماری، نیمار خواهد بود! این نام، در حال حاضر بیشترین طرفداران را دارد».

قطعا همینطور است! نکته جالب این است که از سال 1992 تا 2008، تنها دو نوزاد در ایالت سائوپائولو به نام نیمار ثبت شده‌اند، و یکی از آن‌ها، خود آقای اعجوبه است؛ و به این می‌گویند تأثیر فراگیر!

مسی-مانیا: علاقه شدید به مسی!

در انگلستان، "لئو" در سال 2004 از نا کجا، به پنجاه و هفتمین نام مورد علاقه مردم تبدیل شد. این صعود، به این دلیل بود که نخست وزیر وقت این کشور، تونی بلر و همسرش، نام فرزند نخست خود را، لئو گذاشتند. اما یک دهه بعد، به نظر می‌رسید عاملی دیگر سبب شده که این نام، به رتبه شانزدهم نام‌های مورد علاقه مردم انگلستان، با 3,414 مورد، تبدیل شود!

در سال 2004 که مسی نخستین بازی خود با پیراهن بارسا را انجام داد، تنها 11 لئو در منطقه بارسلونا حضور داشتند، اما در سال 2014، این آمار به 422 نفر رسید. در همان سال اعلام شد که 3,936 خانواده امریکایی، نام فرزند جدید خود را، لئو قرار داده‌اند؛ و 387 نوزاد نیز، با نام لیونل به ثبت رسیدند.

در همان زمان، 4 نوزاد در انگلستان و 15 نوزاد در آمریکا، با نام "مسی" ثبت شدند؛ آماری که به طرز قابل ملاحظه‌ای نسبت به آرژانتین، محل تولد شماره 10 بارسا، بیشتر بوده است، اما دلیلی برای این اختلاف وجود دارد. تمایل پدر و مادرهای آرژانتینی برای نهادن نام "مسی" بر فرزندان تازه از راه رسیده‌شان، توسط قانونی که بر نام نوزدان نظارت می‌کند، محدود شده است. این مسئله برای هکتور والرا، ساکن جنرال روکا، یک پروسه طولانی مدت قضایی به وجود آورد، زیرا او می‌خواست نام فرزندش را، "مسی دنیل والرا" قرار دهد. این اتفاق، رئیس اداره ثبت احوال منطقه سانته فه، محل تولد ستاره آرژانتینی، را بر آن داشت تا رسما اعلام کند: «قرار دادن نام مسی به ازای نام کوچکِ نوزادان، به دلیل امکان ایجاد اشتباه، طبق قانون ممنوع است!».

ژاوی، و حتی بارسا!

تنها نام نیمار و لیونل مسی نیست که در دنیا نمایندگان بارسا را نشان می‌دهد. نام "ژاوی"، در سال گذشته برای 15 نوزاد بریتانیایی و 168 نوزاد آمریکایی به ثبت رسیده است. با وجود جدا شدن سوارز از لیورپول در سال 2014، همچنان نام "لوییز" به طرز عجیبی در انگلستان محبوب است (134 مورد در 2014)، ضمن اینکه پنج کودک نیز سال گذشته با نام "لوییز انریکه" به ثبت رسیدند!

و در نهایت، زوج بلژیکی آناکه ماس و وسلی بیکما، نه تنها نام نوزاد خود را "بارسا" نهادند، بلکه او را به عضویت باشگاه نیز درآورده‌اند!

فراگیری در بین بازیکنان حرفه‌ای!

یک مثال برای بازیکنان معروفی که نام فرزند خود را از مسی برداشته‌اند، ملی‌پوش سابق ایتالیایی، آنتونیو کاسانو است: «من نام پسرم را لیونل گذاشتم، زیرا یکی از هواداران پر و پا قرص بهترین بازیکن تاریخ هستم! همسرم در ابتدا چندان مشتاق نبود، اما من او را متقاعد کردم».

و در سال 2009، سرگِی سماک، کاپیتان روبین کازان، بعد از پیروزی غیر منتظره این تیم مقابل بارسا در نیوکمپ، نام فرزند خود را "بارسلونا" گذاشت: «این راه خوبی است که مطمئن شوم هیچگاه آن پیروزی خاطره انگیز را فراموش نخواهم کرد! علاوه بر آن، این به نوعی تقدیر از فوتبال زیبایی است که آن‌ها به نمایش می‌گذارند».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: انتخاب نام ستارگان بارسا، برای نوزدان؛ پدیده ای اپیدمیک!
این هم یه جورشه دیگه


سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۵:۲۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: انتخاب نام ستارگان بارسا، برای نوزدان؛ پدیده ای اپیدمیک!
خوشبحالشون حداقل حق انتخاب دارن


دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۷:۵۲)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: انتخاب نام ستارگان بارسا، برای نوزدان؛ پدیده ای اپیدمیک!
ههه این که چیزی نیست تو ایران یه علی دایی اومد بعد اون از هر 5 نوزادی که تو ایران به دنیا اومدن اسم 6 تاشون علی بود


دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۵:۲۷)
 
BR2022
پاسخ به: انتخاب نام ستارگان بارسا، برای نوزدان؛ پدیده ای اپیدمیک!
بهترین باشگاه.....
ولی خودمونیمو بچه دوم مسی چقد توپولموپوله


دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۴:۰۹)
 
shakib10
پاسخ به: انتخاب نام ستارگان بارسا، برای نوزدان؛ پدیده ای اپیدمیک!
الحق که فراتر از باشگاست:)


دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲:۵۷)
 
Mahshid.Shr
پاسخ به: انتخاب نام ستارگان بارسا، برای نوزدان؛ پدیده ای اپیدمیک!
بارسلونا فراتر از یک باشگاه


دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲:۰۸)
 
hadimoghadam
پاسخ به: انتخاب نام ستارگان بارسا، برای نوزدان؛ پدیده ای اپیدمیک!
اگر به همین شکل پیش بریم دنیا رو میگیریم


دوشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ (۱۰:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۰ کاربر آنلاین است. (۴۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!