به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نکات کلیدی از مصاف بارسا و لوانتهلالیگا
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۲۳:۳۰) (۷۱۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


در این متن نگاهی خواهیم داشت به مهمترین نکات مربوط به دیدار دو تیم اول و آخر جدول لیگ، که فردا رأس ساعت 14:30 به وقت ایران آغاز خواهد شد.

بارسا در حالی به دنبال بیست و هشتمین دیدار پیاپیِ بدون باخت خود است، که برای رسیدن به این رکورد خیره کننده، با به مصاف تیم در حال سقوط، اما تقویت شده لوانته برود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

زمان عجیب و غریب

هواداران بارسا در سراسر جهان اگر می‌خواهند این دیدار را ببینند، باید برنامه‌های خود را کمی دچار تغییر کنند؛ زیرا این بازی در زمان نه چندان معمولِ 12:00 ظهر به وقت محلی (14:30 به وقت ایران) برگزار خواهد شد. در قاره آمریکا، این دیدار برای برخی در نیمه‌های شب، و برای برخی در اوایل صبح خواهد بود. اما در شرق دور و اقیانوسیه، از معدود دفعاتی خواهد بود که هواداران بارسا می‌توانند دیدار این تیم را در ساعتی مطلوب، یعنی عصر، مستقیما مشاهده کنند.

در اروپا اما، مردم کافی است کمی برنامه‌های خود را تغییر دهند تا بتوانند به راحتی این دیدار را ببینند؛ احتمالا نگرانی اصلی آن‌ها، بیدار ماندن تا نیمه‌های شب برای تماشای Superbowl - مسابقات سالانه راگبی - خواهد بود!

چهره آشنا

سرمربی لوانته، خوان فرانسسک فرر، معروف به روبی، سابقه فعالیت در بارسا را داشته است. او اعتبار خوبی برای خودش با حضور در چند باشگاه کاتالونیایی بدست آورد، و سپس در ژوئن 2013، تیتو ویلانووای فقید، تصمیم گرفت او را به عنوان یکی از اعضای کادر فنی بارسای خودش، انتخاب کند.

کمی بعد، ویلانووا به دلیل بیماری‌اش استعفا داد، اما او فصل 2013/14 را نیز در بارسا باقی ماند و دستیار تاتا مارتینو در این تیم بود، جایی که تخصصش در استراتژی‌های ضربات آزاد، در تیم مورد استفاده قرار گرفت.

لوانته با چهره‌ای جدید

شاگردان روبی در حال حاضر با کسب 17 امتیاز از 22 بازی، به قعر جدول چسبیده‌اند، اما مدیران این تیم دست به کار شدند، و برای تغییر دادن این وضع، حضور فعالی در نقل و انتقالات زمستانی داشتند.

دو بازیکن، به عنوان بازیکنان آزاد به این تیم پیوستند: ملی‌پوش الجزایری، کارل مِدجانی، از تیم ترابوزان اسپور ترکیه به لوانته آمد؛ و همچنین بازیکن سابق جوانان بارسا، که بهترین دورانش را در اسپانیول گذرانده بود و چند سالی را در لیگ ایتالیا و در فیورنتینا به سر می‌برد، در بازگشتش به لالیگا، به لوانته پیوست. بازیکن دیگری نیز از فیورنتینا به سیوتات د والنسیا آمد، و آن کسی نبود جز جوزپه روسی، ملی‌پوش ایتالیایی، که سابقه حضور در لالیگا، و ویارئال را نیز در کارنامه داشته است.

لوکاس اوربان، مدافع چپ آرژانتینی که نیم فصل نخست را در والنسیا حضور داشت، به صورت قرضی به تیم همسایه، لوانته پیوسته است، و همچنین مائوریسیو کوئرو، اولین تجربه اروپایی‌اش را پس از حضور در لیگ کشورش، کلمبیا، در لوانته خواهد داشت.

سوارز: همیشه حاضر!

از زمان پیروزی 4-1 بارسا مقابل لوانته در سپتامبر، سوارز در همه بازی‌های لیگ، به طور کامل حضور داشته است. مرد اروگوئه‌ای زمان پیوستنش به بارسا دوران آرامی را می‌گذراند و هیچ مصدومیت جدی‌ای سراعش نیامده است. تنها مصدومیت نه چندان مهمش درست پیش از دیدار فینال لیگ قهرمانان در برلین به وجود آمده بود، که به هیچ وجه نتوانست مانع حضور سوارز در آن دیدار مهم شود.

انجام بازی‌های زیاد، به نظر نمی‌آید که اصلا بر او تأثیر خاصی داشته باشد. با به ثمر رساندن 35 گل که 19 تای آن در لیگ بوده است، او احتمالا در حال گذراندن بهترین دوران ورزشی‌اش است.

رسیدن به پپ

زیر نظر گواردیولا در فصل 2010/11، بارسا 28 بازی پیاپی طعم باخت را نچشید، تا رکوردی تازه در فوتبال اسپانیا به جا بگذارد. اگر انریکه در صدمین بازی‌اش به همراه بارسا، شکست نخورد، این رکورد را تکرار خواهد کرد، و ضمن آن، این شانس را خواهد داشت که در دیدار برگشت مقابل والنسیا در مستایا، حتی این رکورد را بشکند.

انتقاد‌هایی پس از شکست بارسا مقابل سویا در اکتبر پیرامون تیم به وجود آمد، اما بازیکنان بارسا با به ثبت رساندن چنین نواری از بازی‌های بدون شکست، به طور کامل به تمامی آن انتقاد‌ها پایان دادند.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: نکات کلیدی از مصاف بارسا و لوانته
به یاد تیتو ویلانووا


یکشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ (۱۸:۴۷)
 
BRAIN
پاسخ به: نکات کلیدی از مصاف بارسا و لوانته
فکر کن ساعت 3 صبح از خواب بلندشی فوتبال ببینی


یکشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲:۰۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نکات کلیدی از مصاف بارسا و لوانته
امیدوارم این رکورد رو بشکنیم و به عددی دست نیافتنی افزایشش بدیم!


شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ (۲۳:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۴ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!