به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

این راکیتیچِ ضرروی!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ (۲۳:۳۰) (۸۶۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


هافبک کروات بارسا، بیشترین دقایق حضور در زمین را از زمان سرمربیگری انریکه، تجربه کرده است.

بدون هیچ سر و صدایی، ایوان راکیتیچ تبدیل به یکی از اصلی‌ترین مهره‌های بارسای انریکه شده است. این بازیکن از زمان پیوستن انریکه به بارسا در تابستان 2014، بیشترین زمان حضور در زمین را تحت هدایت این مربی تجربه کرده است. علاوه بر این، راکیتیچ خط هافبک تیم را به تعادل خوبی رسانده و توانایی گلزنی خارج از محوطه را به همراه جنگندگی فوق‌العاده‌اش، به تیم اضافه کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

همواره مفید

راکیتیچ در صد بازی نخست انریکه به عنوان مربی بارسا، 87 بار برای این تیم به میدان رفته است. لیونل مسی با 85 بازی نزدیک‌ترین بازیکن به اوست. او در اکثر این مسابقات به عنوان یار اصلی در ترکیب قرار گرفته است، اما وقتی به عنوان یار جانشین هم وارد زمین می‌شد (36 بازی) همان کیفیت را در دقایق محدود به نمایش می‌گذاشت. همچنین او تنها چند مصدومیت جزئی را در این مدت تجربه کرده و همواره از شرایط فیزیکی خوبی برخوردار است.

توازن در سمت راست

با حضور لوییز سوارز در تیم و استفاده‌اش در پست مهاجم مرکزی، مسی به سمت راست بازگشته است، جایی که با دنی آلوز هماهنگی فوق‌العاده‌ای دارند. هر دوی آن‌ها بازیکنان هجومی محسوب می‌شوند و گاهی اوقات تلاش زیادی برای انجام وظایف دفاعی صرف نمی‌کنند. راکیتیچ که در سویا به عنوان هافبک تهاجمی مورد استفاده قرار می‌گرفت، پست خود را تغییر داد و یک توازن خوب در سمت راست بارسا به وجود آورد. او در زمان دفاع، جلوی بازیکنان حریف را می‌گیرد، و همواره به عنوان یک گزینه در حملات نیز، حضور دارد. یک نکته برای اثبات شدت او در پرسینگ این است که او بیشترین خطا را در میان بازیکنان بارسا انجام داده است: 25 خطا.

قابلیت گلزنی

از زمان حضور او در بارسا، تنها مسی، سوارز و نیمار از او در تیم بیشتر گلزنی کرده‌اند. او در این 87 بازی 12 گل به ثمر رسانده است، که اگرچه آمار خیلی خوبی محسوب نمی‌شود، بیشتر آن‌ها گل‌های اول بازی و گل‌های گره گشایی بوده‌اند، مانند گلی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا در برلین، به یوونتوس زد.

آپشن‌های جدید

راکیتیچ بازیکنی است که بسیار خوب خود را با فلسفه و استایل بازی بارسا، که بازی مالکانه و تهاجمی است، وفق داده است. علاوه بر این، هافبک کروات آپشن‌هایی که معمولا در نیوکمپ و خصوصا در سال‌های اخیر وجود نداشته‌اند را به ارمغان آورده است؛ مانند پاس‌های بلند و بازی مستقیم که معمولا آغازگر ضد حملات طوفانی هستند. بازیکنی متفاوت از اینیستا، اما کسی که به معنای واقعی، او را در جهت خنثی کردن تاکتیک‌های حریف، تکمیل می‌کند.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: بررسی؛ این راکیتیچِ ضرروی!
بازیکن خوبیه اما فوق العاده نیست. نمیشه روی برای باز گردن گره بازی حساب کرد. هرگز هم در کلاس ژاوی و اینیستا نخواهد بود، بر خلاف بازیکنی مثل سرجی روبرتو که به سرعت از راکیتیچ جلو خواهد زد.


جمعه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ (۰:۲۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بررسی؛ این راکیتیچِ ضرروی!
بازیکن بی حاشیه و با اخلاق تیم


پنج‌شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ (۲۳:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۹ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!