به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مارکینیوس یا لاپورته؛ کدام یک بهترین گزینه برای بارساست؟آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ (۲۳:۱۹) (۱,۵۷۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


این که بارسا به دنبال جذب یک مدافع امیدوار کننده برای تضمین جانشینی ماسکرانو است، بر کسی پوشیده نیست. اگر نام "جان استونز" همه جا به گوش می‌رسد، دو استعداد دیگر در حال رشد دیگر نیز وجود دارند. یکی از آن‌ها، آیمریک لاپورته، مدافع فرانسوی اتلتیک بیلبائو و آن یکی هم مارکینیوس، اعجوبه برزیلی پاریس سنت ژرمن است. اکنون باید بررسی کنیم کدام یک برای بارسا مناسب‌تر است.

آیمریک لاپورته (فرانسه، اتلتیک بیلبائو، 21 ساله)

چند سال پیش، او کاندید بی‌چون و چرای آینده خط دفاع تیم ملی فرانسه بود. بسیار و بالغ و با تجربه و در عین حال بسیار جوان است. نام او از دهان هر متخصص فرانسوی به عنوان بازیکن بزرگ آینده فرانسه شنیده می‌شود. در حال حاضر نیز او به این مهم رسیده است و نقشش در خط دفاعی بیلبائو بسیار حیاتی است. در کنار ژابی آژیتا، تاکنون 44 بازی انجام داده است (2 بازی در سوپرکاپ اسپانیا، 8 بازی در لیگ اروپا، 5 بازی در کوپا دل ری و 19 بازی در لالیگا) و حضور فعالی در فصل خوب اتلتیک بیلبائو داشته است (بیلبائو اکنون در لالیگا ششم است). او از لحاظ دفاعی بازیکنی کامل و از لحاظ تکنیکی بسیار مستعد و باهوش است. بازیکنی چپ پا که می‌تواند گزینه مناسبی برای پیوستن به بارسا باشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

چرا او باید به بارسا بیاید؟

برای هر بازیکن جوانی در دنیای فوتبال، رفتن به بارسلونا برداشتن گامی بزرگ است. پس از سه فصل حضور کامل در بیلبائو و کسب یک سوپرکاپ اسپانیا مقابل بارسلونا، به نظر می‌رسد لاپورته برای یک چالش بزرگ‌تر آماده باشد. او تمایل خود را برای حضور در تیم ملی فرانسه اعلام کرده است و بازی کردن در بارسا، علاوه بر اعتبار می‌تواند به او فرصت دیده شدن را برای جلب توجه دیدیه دشام به وجود آورد.

لاپورته پس از گذشت 5 سال در باسک به تدریج رشد کرده و پله‌های پیشرفت را پشت سر گذاشته است تا جایی که در فصل 2013/14 به طور منظم در ترکیب یازده نفره تیمش قرار می‌گرفت (34 بازی در لالیگا). او لالیگا و فوتبال اسپانیا را به خوبی می‌شناسد و به خوبی با شیوه بارسا آشناست. بدون شک او به سرعت می‌تواند خود را با فرهنگ آبی و اناری‌ها تطبیق دهد.

چه چیزی مانع انتقال او به بارساست؟

اگرچه بنا به گفته خود لاپورته بارسلونا یکی از بهترین باشگاه‌های دنیاست اما اخیرا اعلام کرده که پیشنهاد بارسا را هم ممکن است رد کند. او برای آبی و اناری‌ها و بازیکنان بارسا احترام قائل است اما کاملا برای پیوستن به بارسلونا در تابستان آینده کاملا متقاعد نشده است. این نمونه‌ای رفتار عاقلانه برای یک بازیکن جوان است؛ چرا که می‌داند گاهی صبر کردن بهترین راه برای پیشرفت و حرکت رو به جلوست.

او هم چنان امیدوار است که پیش از یورو به تیم ملی فرانسه ملحق شود و احتمالا منتظر تصمیم دشام مبنی بر حضور یا عدم حضور او در تیم ملی است. با این وجود، احتمالا او بیشتر از یک فصل دیگر در بیلبائو نخواهد ماند تا فرصت برای پیشرفت و کسب تجربه بیشتر را پیدا کند.

مارکینیوس (برزیل، پی اس جی، 21 ساله)

مارکینیوس، هم سن لاپورته است و همانند وی آینده درخشانی در پیش دارد. احتمالا مارکینیوس یکی از مستعدترین بازیکنان ذخیره در دنیاست؛ آن قدر که از وضعیت کنونی او به تازگی نارضایتی‌اش را به دنبال داشته است. اگرچه توانایی تطبیق پذیری و رویارویی با رقبای بزرگ او تنها ستایش و تمجید بلان را به دنبال داشته است. مارکینیوس هنوز هم به طور منظم برای تیمش بازی نمی‌کند (17 بازی در لیگ و 10 بازی حضور در ترکیب اصلی). سرخی آئوریر، خرید جدید پاری سن ژرمن از تولوز، مارکینیوس را نیمکت نشین کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگرچه او به طور معمول یک مدافع میانی است، برای ثبات بخشی به دفاع راست بارها در این پست بازی کرده و مانع از حضور فن در ویل شده است اما از بخت بد مدافع برزیلی، آئوریر در این فصل فرمی فوق‌العاده داشته است و به عنوان یکی از بهترین مدافعان راست لیگ فرانسه نام خود را مطرح کرده است. با توجه به مبهم بودن آینده او در پایتخت فرانسه، مارکینیوس از علاقه‌اش برای ترک باشگاه فعلی و به دست آوردن فرصت بیشتر برای بازی کردن حرف می‌زند. این فرصت ایده آلی برای بارساست تا او را جذب کند.

چرا او باید به بارسا بیاید؟

بازی در بارسا آرزوی هر بازیکنی است و مارکینیوس نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این، خود باشگاه نیز در گذشته علاقه‌اش را برای به خدمت گرفتن مارکینیوس اعلام کرده بود. خیلی زود به خاطر توانایی فنی و تطبیق پذیری‌اش می‌تواند مانع از حضور سرخی روبرتو در پست‌های مختلف شود و علاوه بر پست ماسکرانو، موفقیت در پست دنی آلوز را نیز تضمین کند.

او به همراه پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان در بازی‌های بزرگی به میدان رفته و تجربه زیادی کسب کرده است. عدم انتخاب او از سوی فیلیپه اسکولاری برای جام جهانی 2014 نگرانی عده زیادی را به دنبال داشت. پس از آن، او تحت هدایت لورن بلان، یکی از بهترین مدافعان میانی سابق فرانسه او پیشرفت زیادی کرد و دانش دفاعی زیادی به دست آورد. اگر بارسا تضمین کند که او به طور منظم بازی خواهد کرد، نباید لحظه‌ای برای حضور در بارسا درنگ کند.

چه چیزی مانع انتقال او به بارساست؟

او بسیار جوان و در عین حال بسیار مستعد است و در یکی از باشگاه‌های بزرگ و در حال رشد اروپا بازی می‌کند. پی اس جی باشگاه ثروتمندی است و در هر بازه نقل و انتقالاتی، قوی و قوی‌تر می‌شوند. اگرچه قیمت او از سوی سایت ترنسفر مارکت حدود فقط 29 میلیون یورو تخمین زده می‌شود، بدون شک پی اس جی قیمت بسیار بالاتری روی او خواهد گذاشت. سال گذشته آن‌ها به سران منچستریونایتد گفتند که با 145 میلیون یورو اجازه خروج وی را خواهند داد. قیمتی که در حال حاضر به نظر نمی‌رسد بارسا آماده پرداختش باشد. همه چیز به توانایی آبی و اناری‌ها برای کامل کردن معامله خود با قطر یا هر اسپانسر قدرتمند دیگری بستگی دارد تا با کسب پول بیشتر بتواند در پنجره نقل و انتقالاتی با سایر تیم‌ها رقابت کند.

تیاگو سیلوا نیز در این تیم ماندنی نیست و اگر پاری سن ژرمن بتواند مدافع جوان برزیلی را برای ماندن در این تیم متقاعد کند، مارکینیوس بالاخره می‌تواند به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب تیمش حضور پیدا کند و بهترین استفاده را از این فرصت ببرد. علاوه بر این، پیوستن به بارسا به معنای کشف یک لیگ جدید است. هر چند فوتبال اروپا نسبتا یک شکل است و فلسفه پی اس جی تا حد زیادی از پپ گواردیولا الهام گرفته است اما مارکینیوس برای هماهنگ شدن با تیم نیاز به زمان دارد. انتقال وی در زمستان بعدی گزینه بهتری به نظر می‌رسد؛ در شرایطی که هیچ باشگاهی در حال مذاکره با مارکینیوس برای امضای قرارداد نیست.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: مارکینیوس یا لاپورته؛ کدام یک بهترین گزینه برای بارساست؟
یه سئوال فنی!!!ازاستعدادهای لاماسیاکسی روداریم که بشه امیدبهش بست؟؟؟چون اگه انشاالله بتونیم یه مقداردیگه فاصله روبارقیبان بیشترکنیم می تونیم ازترکیب جوانتردربرخی پستهااستفاده کنیم وباشجاعتی که درکادرفنی می بینم این کارهم شدنی است وهم جواب می ده ...بایدازالان به فکریکی دوفصل دیگه باشیم که بعدا لنگ نباشیم ومجبوربه پرداخت هزینه های سرسام آوربشیم


پنج‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۴ (۲۲:۳۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: مارکینیوس یا لاپورته؛ کدام یک بهترین گزینه برای بارساست؟
از نظر مدیران محترم هیچکدوم...


چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ (۱۹:۱۶)
 
Hidden_Glance
پاسخ به: مارکینیوس یا لاپورته؛ کدام یک بهترین گزینه برای بارساست؟
اگه همه معیارهای موجود رو زیر نظر بگیریم، مارکینیوس به مراتب گزینه بهتریه نسبت به لاپورته ولی با تیم مدیریتی ما و پاری سن ژرمن، احتمال این انتقال کمتر از صفره به نظرم.


چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ (۱۸:۵۲)
 
San.Andres
پاسخ به: مارکینیوس یا لاپورته؛ کدام یک بهترین گزینه برای بارساست؟
من دیشب بازی مارکینیوس رو دیدم. بازیکن خیلی خوب و آینده داریه. البته دیشب تو پست دفاع راست بازی می کرد، اما نشون داد شعور داره بازیش. منتها گرفتن این بازیکن از تیمی مثل پی اس جی، خیلی سخت تر از گرفتن یکی مثل لاپورته، از تیمی مثل بیلبائو ه.

ضمن اینکه نباید فقط آشنایی با لالیگا رو در نظر گرفت. بی شک تجربه لیگ قهرمانان معیار خیلی مهمتریه.


چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ (۱۶:۳۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مارکینیوس یا لاپورته؛ کدام یک بهترین گزینه برای بارساست؟
لاپورته لالیگا رو خیلی خوب می شناسه و خیلی سریع می تونه تو ترکیب تیم جا بیافته و تا مدتها خیالمون رو از دفاع راحت کنه. اما با این تیم مدیریتی بی عرضه، من امید چندانی به خریدش ندارم!


چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲:۱۷)
 
messi-.10
پاسخ به: مارکینیوس یا لاپورته؛ کدام یک بهترین گزینه برای بارساست؟
لاپورته سابقه بازی در لالیگا رو هم داره


چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ (۱۱:۵۳)
 
9VECTOR9
پاسخ به: مارکینیوس یا لاپورته؛ کدام یک بهترین گزینه برای بارساست؟
بدون شک لاپورته... هم کیفیت فنیش از مارکینیوش بالاتره هم پتانسیلش به تبدیل شدن به بازیکن بزرگتر...


چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ (۰:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۷ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!