به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بازگشت به لاس پالماس پس از 15 ساللالیگا
فرستنده نسرین عظیمی در تاريخ شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۰:۰۰) (۸۱۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: نسرین عظیمی / FCBarcelona.ir


پس از تساوی بدون گل در فصل 2001/02 برابر لاس پالماس، کاتالانها تا کنون برابر این تیم در خارج از خانه قرار نگرفته‌اند. سال قبل از آن ریوالدو تنها گل بازی را در پیروزی 1-0 برابر این تیم به ثمر رسانده بود.

آخر این هفته (شنبه، ساعت 18:30 به وقت ایران) بارسا برای اولین بار پس از فصل 2001/02 به مصاف لاس پالماس می‌رود، سالی که تیم جزایر قناری به دسته پایینتر سقوط کرد. پس از 15 سال لاس پالماس به لیگ برگشته که در بازی رفت در نیوکمپ با نتیجه 2 بر 1 شکست خورد. آنها اکنون آماده پذیرایی از قهرمان جهان و اروپا هستند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

زمانی لاس پالماس یکی از تیم‌های همیشه حاضر در سطح اول فوتبال اسپانیا بود. از سال 1951 تا 1988 بجز 8 سال، آنها در بین تیمهای سطح اول اسپانیا حضور داشتند که بعد از آن اوضاع تغییر کرد. بجز دو فصل اول در قرن جدید، تقریبا 3 دهه را در دسته دوم و حتی پایینتر گذراندند.

آخرین دیدارها با بارسلونا

در نوامبر 2001، آخرین باری که بارسلونا یک سفر طولانی به جنوب داشت بازی 0-0 به پایان رسید و فصل قبل از آن کاتالانها با نتیجه 1-0 و به لطف تک گل ریوالدو برنده شدند. دو تیم در نیمه نهایی جام حذفی فصل 1996/97 نیز به مصاف هم رفتند که دور رفت را بارسلونا با نتیجه 4-0 و در خارج از خانه با گلهای رونالدو (2 گل)، پیتزی و دلاپنیا برنده شد و در نهایت در این رقابتها قهرمان شد.

لوئیز انریکه مربی فعلی بارسا در این 3 بازی که در استادیوم اینسولار برگزار شد، حضور داشت. ورزشگاهی که اکنون با استادیوم قناری بزرگ جایگزین شده است.

رویارویی‌های تاریخی

در گذشته بارسلونا و لاس پالماس در فینال جام حذفی نیز با هم ملاقات کرده‌اند که بارسلونا آن بازی را که در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد، 3-1 پیروز شد.

یک سال قبل از این مسابقه، یک رقابت تاریخی دیگر بین دو تیم برگزار شده بود، این بار در نیوکمپ. زمانی که رئیس جمهور ایالت کاتالان جوزپ تارادیاس برای اولین بار و پس از تبعیدش در سال 1939 به فرانسه به ورزشگاه آمده بود. بازگشتش پس از 40 سال یک لحظه باشکوه در تاریخ کاتالان بود. تماشاگران با تشویقهای ایستاده خود و با به اهتزاز در آوردن پرچم کاتالان به او خوش آمد گفتند، و جشن‌ها در حین مسابقه ادامه داشت که در آن بارسا به پیروزی 5-0 دست یافت.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بازگشت به لاس پالماس پس از 15 سال
این بار هم پر گل میبریم تا خاطرات دوباره زنده بشن


شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۷:۴۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بازگشت به لاس پالماس پس از 15 سال
خب پس لوچو یه انتقام پر گل هم به جزایر قناری بدهکاره.


شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۳۴)
 
سوداگر
پاسخ به: بازگشت به لاس پالماس پس از 15 سال
ان شاالله ببریم ومسی هم بتونه به این تیم گل بزنه تاروکوردش کامل بشه


شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۳:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۷ کاربر آنلاین است. (۲۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!