به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ لاس پالماس vs بارسالالیگا
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۳:۳۸) (۸۳۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


اگر بگوییم دیدار روز شنبه دو تیم لاس پالماس و بارسا می‌تواند برای میهمان، حساس و دلهره آور باشد، دروغی بزرگ گفته‌ایم. این مسئله‌ای است که با توجه به سبک بازی تیم انریکه و انتظاراتی که از این تیم می‌رود، نتیجه گرفته می‌شود. در 31 بازی اخیر، هیچ تیمی موفق نشده تیم انریکه را شکست دهد، حتی در روزهایی که خود بازیکنان هم روز خوبی نداشتند. فهمیدن این مسئله که این تیم را چگونه می‌توان متوقف کرد، و اینکه چه تیمی نهایتا می‌تواند به این رکورد پایان دهد، بسیار مشکل است.

لاس پالماس، روی کاغذ، مانند اکثر تیم‌هایی که بارسا در بیش از 30 بازی اخیر با آن‌ها روبرو شده است، شانس چندانی مقابل صدر نشین لالیگا ندارد. آن‌ها در حال حاضر در جایگاه هجدهم هستند و تنها یک امتیاز از گرانادای قعر نشین بیشتر دارند، و سقوطشان به دسته پایین‌تر، با تقریب خوبی حتمی است. آیا این می‌تواند به این معنا باشد که یک دیدار سخت و نفس گیر مقابل تیمی که دیگر جایی برای از دست دادن امتیاز ندارد و انگیزه بالایی به نام "ماندن" دارد، در انتظار بارساست؟!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

پاسخ، نمی‌تواند بله یا خیرِ قطعی باشد! با نگاهی به نتایج اخیر میزبان، می‌توان دریافت که آن‌ها 4 بازی از 5 دیدار اخیر خود را باخته‌اند، و تنها نتیجه غیر باخت آن‌ها، پیروزی 2-1 مقابل سلتا در خانه بوده است. آیا این مسئله می‌تواند مشخص کند که چه چیزی در انتظار بارساست؟ لاس پالماس لابد تیمی جنگنده است، اما شک بسیاری وجود دارد که آن‌ها برای خود، شانسی در مقابل بهترین خط حمله لیگ، بهترین بازیکن دنیا و محتمل‌ترین جانشینش در این جایگاه، قائل باشند.

در هر پیش بازی و گزارش بازی، همه چیز ناچاراً به MSN ختم می‌شود، و منطقی هم هست. آن طور که آن‌ها سلتایی را که اشتباهات چندانی مرتکب نشده بود، در هم کوبیدند، شوکی عظیم را به همه فوتبال دوستان در دنیا وارد کرد. همه ما می‌دانیم که این سه فوتبالیست فوق‌العاده، قادر به انجام چه کارهایی هستند، اما چنین سطحی از توانایی و غلبه بر حریف را، کمتر مشاهده کرده‌ایم. برای بیست دقیقه، جهان با بهت به کارهایی که آن‌ها انجام می‌دادند، نگریست. راکیتیچ اظهار داشت که این سه نفر، احتمالا بهترین دوست‌ها در تاریخ فوتبال هستند! هر دلیلی که باعث شده آن‌ها تا این حد تأثیر گذار باشند، نکته اساسی این است که آن‌ها تعریف جدیدی برای واژه "غیر قابل توقف" به وجود آورده‌اند.

بله، بارسا فوریه بسیار سخت و شلوغی داشته است و هنوز هم دو بازی بسیار سخت پس از مصاف با لاس پالماس، در انتظار آن هاست. نوار دیدار‌های بدون باخت آن‌ها نیز بالاخره باید در نقطه‌ای پاره شود. اینکه این اتفاق توسط لاس پالماس بیفتد، غیر ممکن نیست، اما تنها دلیلی که ممکن است باعث شود آن‌ها، یا سویا و آرسنال، این رکورد را از بین ببرند - با احترام به همه حریفان - عدم تمرکز خود آبی و اناری هاست. اگرچه اخیرا حتی عدم تمرکز هم نهایتا به پیروزی شاگردان انریکه منجر شده است.

مربی و بازیکنان تیم، هیچگاه اذعان نخواهند داشت که مصاف با آرسنال در لیگ قهرمانان فکر آنها را به خود مشغول کرده است، اما حضور در شمال لندن، به هر حال اولویت بالایی دارد. سه بازی تا پایان این ماه برای بارسا باقی مانده است، و بارسا برای دور نگه داشتن مادریدی‌ها از صدر جدول، و زنده نگه داشتن رویای دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان، باید با هر سه مانند یک فینال رفتار کند.

اخبار دو تیم

لاس پالماس

تیم قعر نشین و در ناحیه سقوطِ لاس پالماس، لیست بلند بالایی از مصدومان در ترکیب خود دارد و همچنین موبارک را، به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. ترکیبی مانند آن ترکیب که هفته پیش در سویا شکست خورد، انتظار می‌رود.

بارسا

بزرگترین غایب تیم در این بازی، بوسکتس است که پنج کارته شده و باید یک بازی را خارج از تیم بماند. رافینیا هم همچنان در حال ریکاوری است. انتظار می‌رود که لوچو ترکیبی نسبتا قوی‌تر، با توجه به تغییرات اساسی دیدار مقابل خیخون، به میدان بفرستد و احتمالا اینیستا و سرجی روبرتو، آغازگر بازی در خط هافبک خواهند بود.

پیش بینی نتیجه

روی کاغذ بازی نباید چندان برای بازیکنان بارسا سخت باشد، اما با توجه به دیدار وسط هفته این تیم مقابل آرسنال در لیگ قهرمانان، انتظار می‌رود که بازیکنان چندان خود را در این بازی به آب و آتش نزنند. یک پیروزی 0-2 با گلزنی سوارز تا به آمار خیره کننده‌اش در این فصل، بیفزاید.

پخش زنده

این بازی رأس ساعت 18:30 دقیقه به وقت ایران آغاز می‌شود، و شما می‌توانید آن را مستقیما از شبکه ورزش سیما، تماشا کنید.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش بازی؛ لاس پالماس vs بارسا
به امید برد پرگل و دلچسب


شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۷:۳۶)
 
San.Andres
پاسخ به: پیش بازی؛ لاس پالماس vs بارسا
نقل قول
فکر میکنم امروز آردا 90 دقیقه بازی کنه چرا که بازی با آرسنال در دور رفت محروم هست ( بخاطر کارت قرمزی که فصل پیش جلوی رئال گرفت ) و اینیستا و راکیتیچ بخشی از بازی رو هر کدوم بازی کنن . روبرتو هم احتمالا جای بوسکتس بازی میکنه که مسئولیت سنگینی داره و باید نهایت تلاشش رو بکنه

درسته. احتمالا روبرتو به جای بوسکتس بازی می کنه و همین منو یکم از این بازی می ترسونه. به هر حال، هر چقدر هم که بگیم روبرتو بازیکن چند پُسته ایه، باید در نظر گرفت که بازیکن ها تو پست های غیر تخصصی شون، به حد محسوسی پتانسیل خودشون رو از دست میدن. به نظر من بهتره ماسکرانو تو این بازی هافبک دفاعی باشه، و اینطوری بارترا هم بتونه شانس بازی پیدا کنه.


شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۲۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ لاس پالماس vs بارسا
تیمهای قعر جدولی نشون دادن لزوما حریفای دست و پا بسته ای نیستن و لااقل تا وقتی گل اول رو نخوردن می تونن تیم رو اذیت کنن. به هیچ وجه نباید تیمی رو دست کم بگیریم. انگیزه ای که تیمی مثل لاس پالماس جلوی بارسا داره اصلا قابل مقایسه با انگیزه ش جلوی تیمای دیگه نیست!


شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۲۲)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: پیش بازی؛ لاس پالماس vs بارسا
نه اینکه بخوام بگم این بازی خیلی سخته ولی تیم های آخر جدول این روزها خیلی انگیزه دارن که بتونن خودشونو از قعر جدول بالا بکشن . برای اونها حتی گرفتن یک امتیاز از تیمی مثل بارسلونا هم با ارزشه . اگه بخوایم خیلی مدارا کنیم ممکنه به دردسر بیفتیم . اگه بتونیم نیمه اول کار و تموم کنیم عالی میشه
فکر میکنم امروز آردا 90 دقیقه بازی کنه چرا که بازی با آرسنال در دور رفت محروم هست ( بخاطر کارت قرمزی که فصل پیش جلوی رئال گرفت ) و اینیستا و راکیتیچ بخشی از بازی رو هر کدوم بازی کنن . روبرتو هم احتمالا جای بوسکتس بازی میکنه که مسئولیت سنگینی داره و باید نهایت تلاشش رو بکنه

در آخر هم ممنون از بابت زحمتی که برای ترجمه مقاله هایی از این دست میکشید


شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۱ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!