به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ویسنته کالدرون، میزبان فینال جام حذفیجام حذفی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۲۲:۵۰) (۶۳۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
کانون هواداران بارسلونا در ایران


فدراسیون فوتبال اسپانیا رسما اعلام کرد که دیدار فینال جام حذفی، بین دو تیم بارسلونا و سویا، در تاریخ 22 می‌ در ورزشگاه ویسنته کالدرون برگزار خواهد شد. این همان ورزشگاهی است که بارسا در سال 2012، در فینال جام حذفی در مقابل اتلتیک بیلبائو قرار گرفت، و با پیروزی 3-0، عنوان قهرمانی را بدست آورد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: ویسنته کالدرون، میزبان فینال جام حذفی
به امید خدا قهرمانیم


سه‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ (۰:۵۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ویسنته کالدرون، میزبان فینال جام حذفی
به امید خدا قهرمانیم.


سه‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ (۰:۱۱)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: ویسنته کالدرون، میزبان فینال جام حذفی
فرقی نمیکنه کجا باشه
هر جایی باشه فقط بارسلونا فاتح جام بشه این مهمه


دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۲۳:۱۶)
 
abouzarlionel
پاسخ به: ویسنته کالدرون، میزبان فینال جام حذفی
لوییز سوارز؛ چگونه می توان با مسی و نیمار کنار آمد؟ ( یادداشت های حمیدرضا صدر )



لوییز سوارز در بارسلونا پروازی بیش از حد بلند داشته است. چیزی که کمتر کسی تصورش را می کرد. ولی چگونه و چرا؟

سید لاو در مقاله اش به توصیف دوران حضور لوییز سوارز در آنفیلد پرداخته و نوشته در مارس 2014 بود که روشن شد در قرارداد بین لیورپول و سوارز، بندی وجود داشت که در آن آمده بود اگر باشگاهی پیشنهادی بالاتر از 40 میلیون پوند برای خرید سوارز ارائه داد سوارز می تواند لیورپول را ترک کند. چنان که آرسنال فصل پیش برای به دست آوردنش مبلغ 4000001 پوند (40 میلیون + یک پوند) پیشنهاد کرد که سوارز اهمیتی به آن نداد. آن زمان مالکان لیورپول اهمیتی به آن چه رخ داد نکردند و آن بند را نادیده گرفتند. سوارز در آن دوران، گل سرسبد آنفیلد بود. لیورپول را برای اولین بار طی24 سال به قهرمانی نزدیک کرده بود (هر چند کمی بعد در زمین کریستال پالاس برای از دست رفتن همان عنوان زد زیر گریه)، بهترین گلزن لیگ برتر به شمار می رفت و یکی از دو رباینده کفش طلای اروپا هم شد. او تابستان بعد بار سفر را بسته بود، رفته بود... به بارسلونا.

سوارز آن چه می خواست را سرانجام به دست آورد. پیوستن به بارسا برایش رویایی به شمار می رفت، ولی آن انتقال همیشه دور از دسترس به نظر می رسید. او پیش از پیوستن به بارسا اشاره کرد ابتدا فکر می کرد نرفتنش به آرسنال اشتباه بوده و در عین حال افزود خوش اقبال بوده لیورپول به توپچی ها جواب منفی داده بود. خودش در زندگینامه اش تحت عنوان "عبور کردن از آن خط" گفت " نمی دانم اگر لیورپول پیشنهاد آرسنال را پذیرفته بود چه مسیری طی می کردم. می توانستم بروم به لندن، به شهری که بتوان در آن خود را گم کرد و به باشگاهی که در لیگ قهرمانان بازی می کرد". اگر آن پیشنهاد پذیرفته شده بود سوارز سه شنبه شب با پیراهن آرسنال برابر بارسا بازی می کرد و نه برعکس.

استیون جرارد بود که سوارز را نصیحت کرد برای رفتن عجله نکند. گفت اگر قرار است لیورپول را ترک کند باید راهی یکی از بزرگ ترین باشگاه های اروپا شود. بایرن مونیخ، رئال مادرید یا بارسلونا. حق با جرارد بود. سوارز در تابستان بعد با دو پیشنهاد از این سه باشگاه روبرو شد. او سپس با لیورپول قرارداد جدیدی امضا کرد و جزئیات بند جدا شدنش هم تغییر کرد و سرانجام با 81 میلیون پوند به بارسا پیوست. سوارز تا اکتبر به دلیل مجازات گاز گرفتن شانه کیلینی در جام جهانی اجازه بازی پیدا نکرد، ولی پس از آن همه چیز خوب پیش رفت. او در مراسم توپ طلای ماه پیش در زوریخ پنجم شد و خیلی ها اعتقاد داشتند شایسته رتبه بالاتری بود. لیونل مسی و نیمار تعجب کردند او همراه شان دعوت نشد برود آن بالا. ولی سوارز با آن دو تا رفته بود بالا. برای دریافت مدال های سه گانه معروف و البته فتح سوپر کاپ اروپا و جام باشگاه های جهان.

سوارز دو گل در منچستر به ثمر رساند و دو گل در پاریس و یک گل در فینال لیگ قهرمانان برابر یووه. اگر ضربات پنالتی را هم اضافه کنیم او در سال 2015 بیش از هر بازیکنی در پنج لیگ بزرگ اروپا گل زد. در عین حال حرکتش در 2016 نه تنها آهسته تر نشده که تندتر هم شده است. او در 6 بازی اخیرش 12 گل زده و بیش از هر بازیکنی از آغاز سال جدید دروازه ها را گشوده است. او چهارشنبه شب یک ضربه پنالتی از دست داد، ولی وقتی با آن ضربه قوسی دروازه اسپورتینگ خیخون را گشود همه برایش بلند شدند و دست زدند. آن گل، گل 24 او در لیگ بود و گل 40 او در همه رقابت ها. چیزی که در تاریخ بارسا فقط سه بازیکن پیش از این بدان دست یافته اند. گل 41 او هم این هفته برابر لاس پالماس به ثمر رسید.

از میان 134 گلی که سه تفنگدار بارسا در 2015 به ثمر رساندند، مسی 47 گل زد، سوارز 46 گل و نیمار 41 گل. با این وصف نمی توان سوارز را در گل هایش خلاصه کرد. مسی در این باره گفته "کلید توفیق، ترکیب خوب ما به شمار می رود". ولی نمی توان "سادگی" و "افتادگی" سوارز را ستایش نکرد که به رغم همه درخشش تکرار کرده "نیمار و مسی بهترین هستند و من همیشه در کنار آنها خود را پیدا می کنم". شما نمی توانید بازیکنی در قواره او پیدا کنید که نقش خود را "مکمل" می خواند. هیچ کجا.

همین جا باید به یکی از ویژگی ها بازی سوارز اشاره کرد. این که در نگاه اول به نظر می رسد با بی حوصلگی بازی می کند. مثل کسی می دود که دویدن را دوست ندارد، با این وصف همه جا می دود و دنبال توپ هایی می رود که تصور نمی کنید به او تعلق دارد. مثل ضربه پنالتی مسی که او آن را برای نیمار ارسال کرد، ولی سوارز رسید و آن را وارد دروازه کرد. چنان که نیمار گفت " گاریدو بود که اول رسید" ( Garido یعنی چاقالو). آن چه به صورت وارونه ای به تیزهوشی و چابکی سوارز اشاره می کرد. این که معمولا زودتر از همه می رسد به توپ. دیگو سیمونه در باره اش گفته "ورود سوارز بارسا را قوی تر کرد. اعتراف می کنم نمی توانم حتی یک جمله منفی در باره اش بگویم. بازیکنی است کامل. می تواند در حالی که پشتش به دروازه است با سرعتی فراوان بچرخد و حرکت کند. می تواند از عمق زمین خودی به سرعت در محوطه جریمه زمین حریف ظاهر شود. می تواند از پشت محوطه دروازه را باز کند. می تواند ضربه سر بزند و ضربه آزاد. او به خط حمله بارسا ترکیب سرگیجه آوری بخشیده است. چیزی که پیش از این کاتالان ها از آن محروم بودند".

خیلی خلاصه، سوارز کاتالان ها را بهتر کرد. خیلی بهتر. روشن نیست اگر او به آرسنال پیوسته بود چه مسیری را می پیمود. ولی احتمالا در چنین زمان کوتاهی پنج جام را فتح نمی کرد.

حمیدرضا صدر

منبع: سایت طرفداری


دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۴ (۲۲:۵۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۳ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!