به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تحلیل؛ کنترل، برای کشتن حملاتآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۴ (۱۹:۰۰) (۱,۱۰۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسا برد و لندن را در حالی با یک پیروزی 0-2 ترک کرد که بازی بسیار سختی را پشت سر گذاشت، و در برخی نقاط، اوضاع برای شاگردان انریکه پیچیده شده بود. اما آن‌ها با بازی خوانی بسیار خوب خود، در دفاع مستحکم و در ضد حملات قاطع عمل کردند. در زیر به بررسی برخی نکات از این پیروزی می‌پردازیم.

مالکیت بسیار بالا، به منظور نابود کردن شور آرسنال

تنها پانزده دقیقه طول کشید تا بارسا بتواند کنترل بازی را در دست بگیرد. برای اینکه، و با توجه به سرعت و انگیزه بالای بازیکنان آرسنال برای ایجاد پرس شدید، شاگردان انریکه تصمیم گرفتند که ریتم بازی را کند کنند و حرکات ریسکی انجام ندهند. پاس‌های ساده و مالکیت توپ در مدت‌های طولانی، بازی آرسنال را از کار انداخت، و هر چه به پایان نیمه اول نزدیک شدیم، آن‌ها بدون اینکه توپ را در اختیار داشته باشند، خسته می‌شدند. اگرچه نخستین موقعیت‌های بازی در اختیار شاگردان ونگر بود (در بیست دقیقه ابتدایی، 4 شوت برای آرسنال و 1 شوت برای بارسا).

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آمار مالکیت توپ در نیمه نخست

ذره ذره، بارسا تسلط خود را بر بازی آغاز کرد، گرچه موقعیت‌هایی هم توسط توپچی‌ها از دست رفت. اوزیل، مسئول انتقال توپ در تیم لندنی بود، و بارسا خطر چندانی روی دروازه حریف ایجاد نمی‌کرد؛ آن‌ها منتظر بودند تا یکی از سه بازیکن جلویی کاری انجام دهند، که در نیمه نخست، این مسئله میسر نشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مرحله 180 دقیقه‌ای

در آن نقطه به نظر می‌رسید که بارسا ترجیح می‌دهد اوضاع را امن نگه دارد، و با توجه به توانایی بازیکنان آرسنال، دست به حمله انتحاری نزند. آن‌ها با پاس‌های ساده و دقیق (درصد دقت پاس‌های بارسا 90 و آرسنال 72)، سعی داشتند برای MSN زمان بخرند تا آن‌ها بتوانند راه حل غلبه بر خط دفاعی آرسنال را بیابند. بهترین موقعیت‌ها در لحظات پایانی بدست آمد، در حالی که آرسنال شدیدا در مقابل بارسا که هر لحظه بر بار هجومی‌اش می‌افزود، تحت فشار بود. اگرچه، در موقعیت‌های یک در مقابل یک، نه نیمار و نه مسی، موفقیت چشمگیری مقابل بیرین و مونریال کسب نکردند و بهترین موقعیت‌ها، در طی حرکات تیمی بدست آمد.

نیمه دوم کامل

گره بازی باید به هر نحوی گشوده می‌شد، و چاره‌ای جز این نبود. زیرا آرسنال تلاش خود را در نیمه اول آغاز کرده بود و سختی دیدار برگشت در نیوکمپ، آن‌ها را وادار می‌کرد که تنها به کسب پیروزی فکر کنند. و بارسا با وجود اینکه می‌دانست 90 دقیقه دیگر هم در کاتالونیا باقیست، تنها پیروزی می‌خواست. سرعت بازی در نیمه دوم به طرز چشمگیری افزایش یافت و بارسایی‌ها دفاع مستحکم تری را در مقابل میزبان، که مهاجم هدفی مانند ژیرو در اختیار داشت، انجام می‌دادند تا از ورود آن‌ها به محوطه جریمه جلوگیری کنند. در نهایت حمله همه جانبه آرسنال برای گشودن دروازه بارسا، منجر به گل اول تیم میهمان شد. دفع توپ از پیکه، دفع مضاعف اما مفید از سوی اینیستا، و توپ به مثلث هجومی بارسا رسید، که در نیمه نخست چندان درخشان نبودند، اما در نیمه با رهبری مسی بسیار خوب کار کردند. نیمار توپ برگشتی اینیستا را در اختیار گرفت و آن را برای سوارز فرستاد؛ سوارز سپس توپ را به نیمار، که حالا موقعیتی بهتر و مرکزی‌تر نسبت به دروازه حریف داشت، برگرداند. دو بازیکن به استقبال او رفتند، و ستاره برزیلی در یک موقعیت مناسب توپ را در اختیار مسی قرار داد؛ مسی ابتدا با خونسردی کامل توپ را کنترل کرد و در جریان آن، چک از جلوی او محو شد، و سپس مرد آرژانتینی گل نخست را به ثمر رساند. بهترین قسمت بازی بارسا، در بهترین زمان ممکن. مسی قدر بهترین موقعیتی که نصیبش شد را دانست.

صفحات اول روزنامه‌ها همگی در مورد مسی، و سیو‌های تراشتگن، و همینطور بازی بسیار خوب پیکه (12 بازیابی توپ) در کنار ماسکرانو که هر دو نقشی اساسی در حفظ کلین شیت و دادن موقعیت به مثلث هجومی داشتند، بودند. پیروزی 0-2، مقابل یک آرسنال خوب.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: تحلیل؛ کنترل، برای کشتن حملات
بدون این تردید این بهترین بارسای هزاره جدیده.


جمعه، ۷ اسفند ۱۳۹۴ (۵:۲۷)
 
سوداگر
پاسخ به: تحلیل؛ کنترل، برای کشتن حملات
من کلا آدم بدشانسیم به چهارتیم علاقه دارم وهرسال باید بعضی هاشون به هم بخورن پارسال بارسا و بایرن امسال هم بارساوآرسنال...سال 2010 که دیگه شاهکاربود اول بارساوآرسنال وبعدماقبل فینال بارساواینترمیلان وفینال هم بایرن واینتر


پنج‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۴ (۲۲:۵۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تحلیل؛ کنترل، برای کشتن حملات
برای بازی تو سطح ممتاز جهان باید ممتاز بود
کوچکترین لغزشی نتیجش نابودیه کل تیمه
تراشتگن شب سختی رو پشت سر گذاشت و نشون داد تو مراحل سخت بهترینه


پنج‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۴ (۲۰:۲۶)
 
9VECTOR9
پاسخ به: تحلیل؛ کنترل، برای کشتن حملات
تو دو صحنه نزدیک بود پیکه ی ابله و آلبا تیم رو نابود کنن اما امداد غیبی باعث شد به خیر بگذره
تراشتگن هم انصافا کمه براش بازی تو سی ال فقط .. این بازیکن پتانسیل بالایی داره باید خیلی بیشتر بهش بازی برسه..


پنج‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۴ (۱۹:۳۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۳ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!