به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ضد گلوله در دروازه!آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۴ (۰:۵۵) (۱,۲۷۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


کلودیو براوو، مارک آندره تراشتگن و جوردی ماسیپ لیست نیروهای محافظ دروازه بارسا را تشکیل می‌دهند.

رکورد شکست ناپذیری در 33 بازی، تنها گوشه‌ای از سطح بی‌نظیر عملکرد اخیر بارسا را وصف می‌کند و همانطور که می‌دانید، خط حمله این تیم نقش حیاتی در به ثبت رسیدن آن داشته است. با این وجود، شایسته است بگوییم تیم دروازبانی این باشگاه نیز حضور پررنگی در کسب این دستاورد مهم، صدرنشینی در جدول لالیگا با هشت امتیاز اختلاف، کسب جواز حضور در فینال جام حذفی اسپانیا و رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشته است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در این 33 بازی، دروازبانان کلودیو براوو، مارک آندره تراشتگن و جوردی ماسیپ - کمتر از سایرین - مسئول اجرای عملکردی منحصر به فرد در دروازه کاتالان‌ها بودند. براوو بازی‌های لالیگایی و تراشتگن در تمام بازی‌های جام حذفی و لیگ قهرمانان، به جز دور رفت مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل ویلانوونسه که ماسیپ جایگزین او بود، محافظان مطمئن لوئیز انریکه در این فصل از رقابت‌ها بودند.

در نوار 33 بازی بدون شکست بارسا، این سه دروازبان مجموعا 18 گل دریافت کرده‌اند؛ یعنی به طور متوسط 0.54 گل در هر بازی! باورنکردنی است اما از تاریخ یک ژانویه 2016، عملکرد آنها نسبت به قبل بهتر نیز شده است؛ 0.53 گل در هر بازی (9 گل خورده تنها در 17 بازی).

البته رکورد گل نخوردن این مثلث نیز قابل توجه است؛ 17 کلین شیت آن هم در حالی که تنها در 2 تا از بازی‌ها بیش از یک گل دریافت کرده‌اند. یکی این از این دو بازی، پیروزی 5-2 بارسا مقابل رایووایکانو و دومین آنها نیز تساوی 2-2 با دپورتیوو بود (هر دو بازی در نیوکمپ).

علاوه بر آمار مذکور، هر سه این دروازبانان قادر‌اند در شرایط سخت و تحت فشار به عنوان یک یار کمکی فوق‌العاده، گزینه‌های مختلفی را پیش روی تیم بگذارند.

 کلودیو براوومارک اندره تراشتگنجوردی ماسیپمجموع
بازی2012133
گل خورده
117018
گل خورده در هر بازی0.550.5800.54
بازی بدون گل خورده115117
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: ضد گلوله در دروازه!
این خوبه که سه دروازه بان خوب داریم اما بایدهوشیارباشیم نگه داشتن این سه دروازه بان دربهترین فرم خیلی مهم تره


یکشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۴ (۲۰:۴۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: ضد گلوله در دروازه!
همشون خوبن
فقط باید نگهشون داشت


شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۴ (۱۸:۵۸)
 
0760404298
پاسخ به: ضد گلوله در دروازه!
واقعا تمام گلهای که خوردیم مقصرشون دفاعه نه دروازبان


شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۵۵)
 
esisalar
پاسخ به: ضد گلوله در دروازه!
دوست خوبم که مقاله از آقای صدر می ذارید حرف های مزخرف و چرند کم نمی زند گاهی از مواقع در حرف هاش تناقض وجود دارد و ضد بارسا کم حرف نزده از دیدگاه من . بعضی مواقع از یک تیم یا یک بازیکن یا یک ترکیب و یا یک مربی تمجید و تعریف می کند وبعد درست بر ضد حرف هایی که زده درمورد آنها می گوید کاری به این نوشته یا یاداشت ندارم در کل می گم می خواستم بگم در حرف هاش تناقض و بی منطقی هم هست


شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۴۴)
 
abouzarlionel
پاسخ به: ضد گلوله در دروازه!
انتخابات فیفا: سیرک کوتوله ها ( یادداشت های حمیدرضا صدر)



آیا ورود جیانی اینفانتینو چیزی را در فیفا دگرگون خواهد کرد؟

چند نفری پای تلویزیون ها نشسته بودند و جزئیات انتخابات فیفا را دنبال می کردند. سایرین در اینترنت اخبارش را پی می گرفتند. انتخاب رئیس جدید فیفا اگر حداقل نه اهمیت بلکه جذابیت رسانه ای پیدا کرده بود. حال و هوایی یادآور مبارزات انتخاباتی برای تعیین رئیس جمهور بعدی ایالات متحده. رئیس جمهوری که یا جمهوری خواه خواهد بود یا دموکرات. احتمالا دانلد ترامپ یا هیلاری کلینتون... نکته این است در انتخابات ایالات متحده هر یک از این نامزدها برگزیده شوند به حزبی تعلق دارند که راه و رسم تثبیت شده ای دارد. هر کدام به کاخ سفیر بروند همانی خواهند بود که باید باشند. می گویند سیاست، سیاست است و نمی توان با سخنرانی و وعده چیزی را دگرگون کرد.

حالا انتخابات فیفا پایان یافته است. رئیس جدید وارد شده و رئیس قدیم به تاریخ پیوسته است. ولی آیا به راستی چیزی تغییر کرده است؟ باید صبر کرد، ولی همین حالا خیلی ها با صدای بلند می گویند نه چیزی تغییر نخواهد کرد. می گویند رئیس جدید تمام و کمال یادآور رئیس قدیم است. یک سوییسی رفته و یک سوییسی دیگر آمده ( این که حتی محل تولد رئیس جدید فقط شش مایل تا محل تولد رئیس قدیم فرق دارد بامزه است). رئیس جدید یکی از نزدیک ترین همکاران بلاتر و پلاتینی بوده و هست. مردی است از جنس سپ با همان خصایص، ولی البته جوان تر و چون وکیل هم هست احتمالا باهوش تر. به همین دلیل رئیس جدید را یکی از اعضای مافیای سوییسی فیفا می خوانند. چنان که بلاتر در بیانیه ای از انتخاب جیانی اینفانتینو استقبال کرد و او را مردی بسیار باتجربه و اهل سیاست خوانده است.

اینفانتینو 45 ساله سال ها است همین اطراف بوده است. یکی از مدیران قدیمی که از 25 سالگی با یوفا همکاری داشته و اطراف پلاتینی پرسه زده است. پیش از این احتمالا خیلی ها اینفانتینو را در قرعه کشی های لیگ قهرمانان دیده بودند. همان مرد آرامی که می تواند به پنج زبان حرف بزند: ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی و عربی (چرا که همسرش لبنانی است). یک سوییسی ایتالیایی تبار که ادعا کرده طرفدار اینتر است و به تعبیری نشان داده فوتبال را می شناسد. ولی آنهایی که زندگی حرفه ای اینفانتینو در فوتبال اروپا را دنبال کرده اند به جزئیات مدیریتی جدی تری اشاره می کنند. به این که رویکردش به سود غول های میلیونر اروپا بوده، برابر تغییر سیستم انتقال بازیکنان که باز هم به سود بزرگان بوده مقاومت کرده و در چگونگی تقسیم درآمد لیگ قهرمانان، باشگاه های کوچک را نادیده گرفته است. به همین دلیل در هر حالی که ساعتی از انتخاب او به عنوان رئیس جدید فیفا سپری نشده خیلی ها خاطر نشان می کنند دست او همیشه در کاسه ای بوده که به بلاتر و پلاتینی تعلق داشته است. این که او قایق فیفا را تکان شدیدی نخواهد داد. هرگز، هیچ وقت.

اینفانتینو ماه های اخیر را به سفر برای جمع کردن رای سپری کرده بود. با انجام بیش از صد سفر (شامل سفر پر حاشیه به تهران و دیدار با علی کفاشیان و حرص و ولع همه برای نشستن با او سر یک میز)، سفرهایی که حداقل نیم میلیون یورو هزینه داشته اند و مثل همیشه از سفره فیفا و میزبانان – شامل فدراسیون فوتبال ایران - پرداخت شده اند. در حالی که مبارزان انتخاباتی سیاسیون مثلا از نوع ترامپ و کلینتون هزینه های شان را از جیب خودشان می پردازند. با این وصف اینفانتینو مثل سیاسیون حرف زده است. قول داده سهم هر 209 کنفدراسیون از 5 میلیارد دلار درآمد جام جهانی 2014 دو برابر خواهد شد. به همین دلیل شیخ سلمان گفته فیفا حداقل تا 2018 با کمبود بودجه روبرو خواهد شد و قول و قرارهای اینفانتینو اساسی ندارد. اما طی دنبال کردن سخنان رئیس سوییسی جدید به واژه " Gift " به معنای "هدیه" برخورد خواهید کرد. البته او یادش نرفته واژه "اعتماد" را هم بر زبان آورد. همان چیزی که از فیفا و یوفا رخت بر بسته است. او تلاش کرده نشان دهد اهل تغییر است. در عین حال مشاوران رسانه ای اش همان هایی بوده اند که المپیک 2012 را برای لندن و جام جهانی 2022 را برای قطر به ارمغان آوردند و این نکته جلب نظر می کند.

اینفانتینو در دور اول فقط 5 رای بیشتر – 85 برابر 80 – آورد و انتخاب رئیس فیفا برای اولین بار پس از 1974 به دور دوم کشیده شد. رای ها دیگر بار داده شدند، شمرده شدند و او این بار شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه را بی اثر خواند. پشت سر گذاشت. حالا سپ بلاتر پس از 18 سال سلطنت و پنج بار رای گیری به سودش جایش را به سوییسی دیگری داده است. حالا جیانی اینفانتینو آن بالا نشسته است. او بالا رفت و جمله هایی که باید بر زبان می آورد را بر زبان آورد "... دوستان عزیز نمی توانم در این لحظه احساساتم را بر زبان آورم. ما تصویر مثبتی از فیفا را دوباره شکل خواهیم داد. ما باید به فیفا افتخار کنیم."

ولی آن چه فیفا را در عصر هاولانژ و بلاتر به تباهی کشاند ساختار فیفا بوده است. ترکیبی که می تواند هر کسی در آن مسند را به دیکتاتوری از نوع بلاتر بکشاند. چنان که حضور دیرپای علی کفاشیان بر مسند ریاست فوتبال ایران از دل همان ساختار آمده، بی آن که او طی همه این سال ها پاسخگوی پرسش های پرشمار باشد. این که اینفانتینو ساختار فیفا را تغییر دهد در هاله ای از ابهام قرار دارد. هر چه باشد همان مدیر سوییسی است که در سوییس زندگی می کند و زیر سایه قواعد فیفا حکم خواهد راند. به همین دلیل در نخستین واکنش ها به نشستن او بر مسندی که به بلاتر تعلق داشت از جمله "همان کثافت همیشگی در کاغذ کادوی نو" استفاده کرده اند. این که مرد بلند قد در سیرک کوتوله ها چیزی را دگرگون نخواهد کرد، نه نخواهد کرد. در حالی که فیفا به دگرگونی نیاز دارد و نه فقط یک رئیس جدید.

حمیدرضا صدر

منبع: طرفداری


شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۴ (۱۰:۲۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ضد گلوله در دروازه!
واقعا جای خوشحالیه که دروازبانهای فوق العاده ای داریم!


شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۴ (۰:۵۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۵ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!