به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز فنی؛ برتری مطلق در مالکیت توپ اما نه در کسب نتیجهآنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ دوشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ (۲۳:۳۰) (۱,۰۰۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


34امین بازی بدون شکست بارسا مقابل تیم باهوش سویا پشت سر گذاشته شد. تقابلی سرشار از فراز و نشیب‌های فوتبالی بسیار؛ از توانایی انتقال بازی سویا گرفته تا تسلط آبی و اناری‌ها بر بازی با ارائه یک نمایش سرسختانه. شرایط فیزیکی دو تیم در این بازی مورد آزمایش قرار گرفت.

خطر اصلی سویا؛ ایجاد فضا پشت مدافعان

لوئیز انریکه تصور کرد بارسا باید در این بازی بارسا باید با در اختیار داشتن مالکیت توپ در محوطه حریف حاکم بر بازی شود که در این صورت فضای زیادی پشت مدافعان کاتالان‌ها به وجود می‌آمد. سرعت متیو برای خنثی کردن حرکات حریف به کار آمد. وی شب گذشته، با گامیرو، هم وطن خود رقابت جذابی داشت و با ایده‌های کاملا مشخص و دوندگی زیاد با تفکرات هجومی حریف در قلب دفاع مقابله می‌کرد؛ جایی که توسط پیکه که در پوشش خط دفاع بسیار هوشمندانه عمل کرد، حمایت می‌شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

غیبت اور بانگا، بهترین بازی ساز آندولسی‌ها، امری را از برخی گزینه‌های برای ارائه یک بازی متنوع محروم کرد. معقول‌ترین استراتژی ممکن برای سویا ارسال پاس‌های بلند و انجام کارهای هجومی با تعداد پاس‌های کم بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سرعت متیو، جوردی آلبا و الکس ویدال برای ممانعت از حمله سویا

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آمار مالکیت دو تیم در نیمه اول

تفاوت استراتژی دو تیم روی ضربات کرنر

یارگیری دو به دو در دفاع! امری روی ضربات کرنر سویا ریسک زیادی کرد. او برای هم تعداد شدن بازیکنانش درون محوطه جریمه با بازیکنان بارسا هنگام ضربات کرنر، فقط دو بازیکن را مسئول مهار مسی و نیمار قرار داد و بازیکنان او به دنبال ایجاد خلائی پشت مدافعان بارسا بودند.

اما بارسا در مقابل با تیمی دفاعی روی ضربات کرنر رو به رو بود که به نفع مردان لوئیز انریکه بود. بارسا در نیمه اول تنها صاحب یک ضربه کرنر شد و در سمت مقابل، گامیرو (مهاجم هدف سویا در خط حمله) در کارهای دفاعی شرکت نمی‌کرد. تقریبا همه بازیکنان سویا در محوطه خودشان به دنبال راهی برای عبور از خط دفاعی بارسا بودند و از توانایی آبی و اناری‌ها در نبردهای هوایی با وجود بازیکنان بلند قدی هم چون سوارز، پیکه یا متیو آگاهی داشتند.

از یک تیم به تیم دیگر

پیکه گل پیروزی بارسا را در دقیقه 48 به ثمر رساند. بارسا در ده دقیقه اول نیمه دوم فشار بی‌امانی روی دروازه سویا آورد و شانس‌های متعددی خلق کرد. آبی و اناری‌ها نتوانستد کار سویا را یکسره کنند که مهارهای سرجیو ریکو نقش موثری در آن داشت. هرچه زمان جلوتر رفت، سویا به سمت دروازه براوو نزدیکتر شد.
سناریوی بازی از تسلط کامل بارسا از طریق مالکیت توپ و حملات و دفاع پی در پی دو تیم نشأت می‌گرفت. بارسای خسته با 10 شوت در چهارچوب نتوانست برای سومین بار دروازه سویا را فرو بریزد و از سویی با فشار زیاد حریف برای به تساوی کشاندن بازی روبرو بود. براوو در یک بازی مهم، نقشی حیاتی را ایفا کرد و بارسا مقابل سویا فوق‌العاده اونای امری به 34امین بازی بدون شکست رسید.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: آنالیز فنی؛ برتری مطلق در مالکیت توپ اما نه در کسب نتیجه
اگه امری، اور بانگا رو در اختیار داشت کار برامون سخت میشد


سه‌شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۸:۳۶)
 
سوداگر
پاسخ به: آنالیز فنی؛ برتری مطلق در مالکیت توپ اما نه در کسب نتیجه
کلا همگی دفاع می کردن وباتعدادنفرات فراوان هم حمله می کردن


سه‌شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۸:۰۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ برتری مطلق در مالکیت توپ اما نه در کسب نتیجه
همه چیز در مورد این تیم فوق العاده است!


سه‌شنبه، ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ (۲:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۳ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!