به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لیونل مسی در مسیر رسیدن به ششمین توپ طلای خودآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ (۱۳:۲۳) (۲,۲۱۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت Weloba
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


سال 2016 برای لیونل مسی چگونه به پایان خواهد رسید؟ لیونل مسی‌ای که در اوایل فصل، به دلیل مصدومیت، دو ماه از میادین فوتبال دور مانده بود. برنده پنج توپ طلای جهان، اکنون با 19 گل زده در رده سوم برترین گلزنان لالیگا قرار دارد و با توجه به روند خوبی که در بازی‌های اخیر در پیش گرفته است، می‌تواند این عدد را افزایش داده و با پشت سر گذاشتن رونالدو (27 گل) و سوارز (25 گل)، جایزه پی چی چی را نصیب خود کند.

شاید کسب هفت عنوان قهرمانی در لالیگا، چهار عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سه عنوان قهرمانی در سوپر جام اسپانیا، سه عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و پنج توپ طلا، آرزوی برآورده نشده بسیاری از باشگاه‌ها و بازیکنان جهان باشد، اما این مرد آرژانتینی به تمام آنها رسیده است و با این حال همه این دستاورد‌ها نیز او را راضی نمی‌کنند و حتی باعث می‌شوند که تشنه‌تر از قبل به تلاش خود ادامه دهد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

لاپولگا (لقب مسی) در هشت فصل اخیر فعال‌ترین و مطرح‌ترین بازیکن بارسلونا بوده است و به طور میانگین در هر فصل بیش از 30 گل برای این باشگاه به ثمر رسانده است. علاوه بر این او اکنون برترین پاسور، در طول تاریخ فوتبال اسپانیا می‌باشد و فاصله چندانی تا به ثبت رساندن همین رکورد در لیگ قهرمانان اروپا نیز ندارد.

بدون شک در حال حاضر مسی یکی از نابغه‌های عرصه فوتبال است. اگر بخاطر داشته باشید در یکی از مقاله‌های این سایت به مقایسه هوش او و اینشتین پرداخته بودیم. همینطور هم هست؛ هوش سرشار او را تنها می‌توان با چنین شخصیت‌های بزرگی مقایسه کرد، نه کس دیگر! خلاقیت‌ها و مهارت‌های شگفت انگیزی که شماره 10 بارسا از آن‌ها برخوردار است باعث می‌شود که حتی بهترین و برجسته‌ترین مدافعان نیز از رویارویی با وی بترسند.

بارها دیده‌ایم که تا لئو در مستطیل سبز پا به توپ می‌شود و شروع به حمله می‌کند، مدافعان و هافبک‌ها و حتی مهاجمان تیم حریف برای خنثی کردن حرکات منحصر به فردش، او را دوره می‌کنند و به هر نحوی شده از پیش روی او جلوگیری می‌کنند تا مبادا به دروازه‌شان نزدیک شود، زیرا در چنین شرایطی دیگر نمی‌توان مسی را متوقف کرد، او تشنه گلزنی است!

توانایی‌های او در نگهداری توپ، دریبل کردن یا توپ ربائی از بازیکنان حریف و توزیع آن در بین هم‌تیمی‌هایش از جمله ویژگی‌هایی است که او را در داخل زمین بی‌نظیر و بی‌رقیب می‌کند. اما بهانه خوبی که به دست منتقدانش افتاده است، قد 170 سانتی متری او است که در مقابل برخی از مدافعان بلند قد جهان، کمی کوتاه به نظر می‌رسد؛ اما چیزی که اهمیت دارد این است که خود او هیچ گله‌ای از این بابت ندارد و کوچک‌ترین ارزشی برای این مسئله قائل نیست، او کار خود را می‌کند! حتی مدافعانی چون مت هوملس، سرخیو راموس، ژروم بواتنگ و یا وینسنت کمپانی نیز کسانی هستند که با وجود قد بلند خود، در مقابل لاپولگا قدرت چندانی ندارند و هنگام مقابله با او تمام تلاش خود را برای متوقف کردن یا شکست دادن او می‌کنند.

با وجود عناوین فردی بی‌شماری که مسی تا به حال بدان‌ها رسیده است، اما طبق رفتار و گفتارش مبرهن است که هیچ یک از آنها به اندازه جام‌هایی که به همراه تیمش بدست می‌آورد، برایش ارزشمند نیست.

پیش از آغاز مصاف حساس بارسا و آرسنال در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تعداد زیادی از رسانه‌های لندن در مورد چگونگی شکست لئو مقابل پتر چک صحبت می‌کردند. اما بعد از سوت داور برای شروع این دیدار، هیچ یک از این تحلیل‌ها به حقیقت نپیوستند و لئو بدون توجه به این حواشی، دوبار دروازه چک را به لرزه در آورد. شاهدیم که منتقدان هر بار به یک طریقی برای کوچک شمردن این نابغه آرژانتینی تلاش می‌کنند اما او بدون اینکه ذره‌ای حساسیت به خرج دهد، آرام از کنار تمام این‌ها می‌گذرد و نهایتا در زمین فوتبال حرف‌های خود را بیان می‌کند؛ با عمل نه با حرف!

یکی از بارز‌ترین توانایی‌های لئو تطبیق پذیری خوب اوست. این ویژگی کم نظیر مسی باعث شده است که بتواند در هر نقشی که می‌خواهد ظاهر شود. فصل قبل، او اغلب اوقات با ارسال پاسهای قطری از سمت راست، هم‌تیمی‌هایش را راه می‌انداخت. روی این حرکت، ایوان راکیتیچ در برابر منچستر سیتی و نیمار در برابر PSG گلزنی کردند. مهمتر از آن، مسی معمولا از گوشه‌ها به سمت داخل نفوذ می‌کند و مدافعین حریف را به هم می‌ریزد.

در این فصل نیز، گاهی اوقات مسی را در پست‌های متفاوتی می‌بینیم. با خروج ژاوی او را گاها در خط میانی زمین مشاهده می‌کنیم که خوشبختانه ایفای نقش او در این پست به روند خوب پیروزی‌های بارسا کمک کرده است. این تیم اکنون 35 بازی را بدون شکست پشت سر گذاشته است و در انتظار کسب سه گانه‌ای دیگر به مسیر خود ادامه می‌دهد. مدیریت خوب انریکه باعث شده که حتی رکورد 28 بازی بدون شکست گواردیولا نیز شکسته شود و اگر اوضاع همینطور خوب پیش برود، می‌تواند نام خود را در تاریخ باشگاه جاودانه‌تر کند.

همانطور که به یاد دارید، هفته گذشته، گل تساوی بخش مسی مقابل سویا، از روی یک ضربه آزاد وارد دروازه این تیم شد و او با این کار رکورد هم‌تیمی سابق خود، رونالدینیو (15 کاشته در لالیگا) را شکست. او با گل کردن این کاشته، ششمین گل خود به این طریق در این فصل و 16امین آنها در لالیگا را به ثمر رساند. دقت بالایی که لیونل مسی در زدن این نوع ضربات دارد، شایسته تحلیل و بررسی فراوانی است که دانشگاه بارسلونا این کار را انجام داده است و به گفته آنها، ممکن است خمیدگی که مسی پیش از زدن ضربات ایستگاهی در پای خود ایجاد می‌کند دلیل این امر باشد.

علاوه بر مهارتی که مسی در زدن ضربات آزاد دارد، عملکرد او در دفاع نیز قابل ستایش است. شماره 10 بارسا در این فصل از رقابت‌ها در مصاف با تیم‌های بزرگی چون آرسنال و اتلتیکو مادرید، علاوه بر حمله، بازگشت‌هایی نیز به عقب زمین داشت و با توپ ربایی از حریف و تکل‌های تاثیرگذاری خود، نقش موثری در نتایج این دیدار‌ها داشت.

لیونل مسی، نسخه کاملی از یک ورزشکار است. او همیشه متواضعانه رفتار می‌کند و هیچ گاه در کمک رسانی به هم‌تیمی‌هایش کوتاهی نمی‌کند. چنین ویژگی‌های منحصر بفرد مسی باعث می‌شود که او را بزرگترین فوتبالیست تمام ادوار بنامیم. او با قدم‌های استوار در زمین گام بر میدارد و با بازی بی‌نظیر خود، میلیون‌ها تماشاگر را در سراسر جهان مجذوب خود می‌کند. مسی هر سال شیوه جدید و بهتری از فوتبال را در پیش می‌گیرد و هیچ گاه یکنواخت بازی نمی‌کند.

اگر لاپولگا همین روند و فرم خوب خود را حفظ و به آن تدوام ببخشد، بعید نیست که توپ طلای 2017 نیز از آن او شود.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: لیونل مسی در مسیر رسیدن به ششمین توپ طلای خود
توپ 6 هم دور از دسترس نیست


چهارشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ (۲:۴۲)
 
messi-.10
پاسخ به: لیونل مسی در مسیر رسیدن به ششمین توپ طلای خود
مسی یک بازیکن کامل هم از نظر فوتبالی و هم اخلاقیه


چهارشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ (۲:۴۰)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: لیونل مسی در مسیر رسیدن به ششمین توپ طلای خود
اگه همین روند رو ادامه بده و در ادامه این فصل و شروع فصل بعدی دچار افت نشه بدون تردید شانس اول و آخر توپ طلای2017 هم خودش خواهد بود . این دو ماه ابتدایی سال که بهترین عملکردش رو داشته طی سالهای اخیر


یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ (۲۱:۴۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: لیونل مسی در مسیر رسیدن به ششمین توپ طلای خود
ما پشتتیم لئو عزیز...


یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ (۱۹:۵۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: لیونل مسی در مسیر رسیدن به ششمین توپ طلای خود
به امید خدا با فتح چند جام دیگه، مسی بازم توپ طلا رو خواهد برد و زننده بی ارزش ترین گلهای تاریخ هیچ شانسی در برابرش نخواهد داشت!


یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ (۱۳:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۶۶ کاربر آنلاین است. (۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۶۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!