به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ ایبار vs بارساپیش بازی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ (۱۵:۴۷) (۱,۰۲۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


ایبار، فصل 2014/15 را در جایگاه هجدهم جدول به پایان رساند، اما در کمال شگفتی، شانس دومی نصیبش شد و الچه، به دلیل کمبود‌های مالی به دسته دوم سقوط کرد تا این تیم در دسته اول بماند. شاگردان خوزه لوییز مندلیبار هم امتیاز با لاکرونیا و گرانادا بودند، و تفاضل گل بهتری نسبت به این دو تیم داشتند، اما در نهایت این بازی‌های رو در رو بود که آن‌ها را در جایگاه پایین تری قرار داد. حال ایبار در جایگاه هشتم لیگ قرار دارد؛ یک اتفاق نسبتا عجیب و تحسین برانگیز، با در نظر گرفتن اینکه اصلا از اول قرار نبود آن‌ها در لیگ حاضر باشند. در عوض ایبار این شانس منحصر بفرد را از دست نداد، و حال تنها 6 امتیاز با جایگاهی که سهمیه لیگ اروپا به آن تعلق می‌گیرد، فاصله دارد. واضحا این تیم مستحق احترام است.

برای بارسا، نشانه‌هایی از خستگی کم کم ظاهر می‌شوند، اما توضیحی برای آن وجود دارد. از پنج بازی اخیر آن‌ها، چهار بازی خارج از خانه بوده است، و این دیدار در زمین ایبار، پنجمینِ آن‌ها خواهد بود. بارسا اخیرا همواره در حال سفر بوده است و این قضیه می‌رود تا اثراتش را روی بازیکنان بگذارد. با این وجود، شاگردان لوچو در تمامی این دیدار‌ها، پیروز از زمین خارج شده‌اند، که برد ارزشمند 0-2 مقابل آرسنال در لندن، از آن دسته بوده است. هر چند بارسا فاصله نسبتا زیادی با اتلتیکو در صدر جدول ایجاد کرده است، هنوز چندین بازی سخت پیش از مسجل شدن عنوان قهرمانی در برنامه کاتالان‌ها وجود دارد، و این نکته موجب می‌شود که بارسایی‌ها چاره‌ای جز کسب پیروزی در مقابل ایبار، نداشته باشند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

ایبار با وجود گذراندن فصلی فوق‌العاده، اخیرا چندان خوب نتیجه نگرفته است. آن‌ها در سه بازی اخیرشان پیروزی کسب نکرده‌اند، و شش بازی از هفت بازی آخر خود در لیگ را باخته‌اند. اما همچنان ایبار حریفی خطرناک، به عنوان یک میزبان است؛ خصوصا اگر وضعیت فیزیکی حال حاضر بازیکنان بارسا را در نظر بگیریم. در بازی رفت در نیوکمپ، ایبار ابتدا روی یک ضد حمله بسیار سریع از بارسا پیش افتاد، اما نهایتا لوییز سوارز با هت تریک خود، بارسا را پیروز میدان کرد، و ایبار نیز نخستین باخت خود در این فصل از لالیگا را تجربه کرد.

با توجه به ترکیب اولیه دیدار مقابل رایو، طبیعی است که انتظار چندین تغییر در ترکیب را داشته باشیم. یکی از نکات مثبت راجع به انریکه، نشان دادن اعتماد به بازیکنانش، به صورت مداوم است. به همین خاطر شاید ببینیم که مونیر ال حدادی که در این فصل چندان فرصت پیدا نکرده است، به جای نیمار محروم در ترکیب قرار بگیرد. اما با توجه به نزدیک بودن ایبار به لیگ اروپا، بعید است که آن‌ها پا جای پای رایو وایکانو بگذارند و بخواهند پیروز میدان باشند، خصوصا بعد از آنچه به سر شاگردان پاکو خمز آمد. به عبارت دیگر، احتمالا بارسا برای کسب سه امتیاز، باید یک اتوبوس یازده نفره را در محوطه ایبار، از پیش رو بردارد.

اخبار دو تیم

ایبار

بورخا اکیزا، جیمی مریو و یوتا، مصاف بارسا را به دلیل حضور در دوران ریکاوری از مصدومیت، از دست خواهند داد. آنتونیا لونا و ککو نیز مصدوم هستند و حضورشان در این بازی در هاله‌ای از ابهام است. لیلو در دیدار آخر ایبار در لیگ اخراج شد و این بازی را از دست داده است، و آندر کاپا پس از سپری کردن محرومیتش، می‌تواند در ترکیب تیمش حاضر باشد.

ترکیب احتمالی: ریسگو - کاپا، رامیس، پانتیک، یونکا - گراسیا، اسکالانته، اینوی، آدریان - انریچ، باستون.

بارسا

نیمار پنجمین کارت زرد فصلش را مقابل رایو دریافت کرد و حالا به گذراندن یک جلسه محرومیتش خواهد پرداخت. مرد برزیلی قطعا از این مسئله بهره خواهد برد، زیرا می‌تواند آمادگی خود را برای دیدارهای سخت آینده، دوباره به دست بیاورد. آدریانو و داگلاس کمی احساس ناراحتی می‌کردند و دیروز با تیم تمرین نداشتند، در حالی که رافینیا به طور کامل به تمرینات بازگشته و کار با توپ را آغاز کرده است. ماسیپ نیز به ترکیب فراخوانده نشد.

لیست نوزده نفره تیم برای این مصاف، از این قرار است: تراشتگن، براوو، پیکه، راکیتیچ، سرخیو بوسکتس، آلوز، آردا، اینیستا، سوارز، مسی، ماسکرانو، بارترا، مونیر، جوردی آلبا، ساندرو، سرخی روبرتو، الکس ویدال، فرمالن و متیو.

ترکیب احتمالی: براوو - آلوز، پیکه، فرمالن، آلبا - بوسکتس، آردا، اینیستا - مسی، سوارز، مونیر.

پیش بینی

پیروزی بارسا با حساب 0-3.

پخش زنده

این دیدار رأس ساعت 18:30 به وقت ایران آغاز می‌شود، و شما می‌توانید به طور مستقیم آن را از شبکه ورزش سیما، تماشا کنید.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش بازی؛ ایبار vs بارسا
به امید موفقیت برای آبی و اناری پوشان


یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ (۱۹:۵۱)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: پیش بازی؛ ایبار vs بارسا
مدیریت انریکه فوق العاده است، همه جوانب رو در نظر داره برای اعلام ترکیباش.

لوچو؛ یک مدیر تمام عیار!


یکشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ (۱۶:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۷ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!