به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آیا مدافع مرکزی آینده بارسا باید یک مدافع مرکزی صرف باشد؟نقل و انتقالات
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ (۱۵:۱۸) (۱,۲۷۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


هنوز چند ماهی به پایان فصل باقی مانده، اما بارسلونا برنامه خود را برای فصل آینده، مشخص کرده است. خرید یک ستاره انتظار می‌رود، اما بهترین عملکرد در نقل و انتقالات برای بارسا، تمدید قرارداد بازیکنانی مانند بوسکتس، نیمار و پیکه است. گفته می‌شود دنیس سوارز به تیم باز خواهد گشت و انریکه به دنبال یک وینگر برای پر کردن جای خالی پدرو است. اما بحث برانگیز‌ترین پُست، وقتی حرف از خرید بازیکن جدید می‌شود، پُست دفاع مرکزی است.

زوج پیکه و ماسکرانو همچنان می‌تواند به کار خود ادامه دهد، اما ژوئن امسال، مرد آرژانتینی 32 ساله خواهد شد، و باشگاه باید به فکر جایگزینی برای او باشد. و مهمترین پرسش: این مدافع باید چگونه مدافعی باشد؟ با توجه به سابقه بارسا، بهترین گزینه این است که مدافع وسط جدید بارسا، یک مدافع وسط نباشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

خاویر ماسکرانو در سال 2010 به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی دنیا به بارسا پیوست، و گواردیولا او را به یک مدافع وسط تبدیل کرد؛ به گونه‌ای که در دو قهرمانی اخیر بارسا در اروپا، او مدافع وسط اصلی تیم بوده است. اریک آبیدال نشان داد که تجربه‌اش به عنوان یک مدافع چپ، ارزش امتحان کردن او به عنوان یک مدافع مرکزی را داشت. به یاد داشته باشید که کارلس پویول در لاماسیا یک هافبک بود و لوییس فن خال او را در بارسا به مدافع راست تبدیل کرد، و سپس او آرام آرام تبدیل به بهترین مدافع وسط تاریخ باشگاه شد. حتی پیکه هم در ساراگوسا به عنوان یک هافبک دفاعی به بازی گرفته می‌شد، و با در نظر گرفتن تکنیکش، تصور اینکه او به عنوان یک هافبک هم موفق می‌شد، عجیب نیست.

از سوی دیگر، خرید‌های اخیر تیم در پست مدافع میانی نا امید کننده بوده است: فرمالن، جیگرینسکی، کاسرس و هنریکه. هیچ کدام جواب ندادند. تنها دو خرید خوب در این سال‌ها در پست مدافع وسط وجود داشت: گابی میلیتو که اکثر اوقات مصدوم بود، و جرمی متئو که رسما پیش از آمدن اونای امری به والنسیا و استفاده از او در پست مدافع میانی، یک مدافع چپ بود. مدافعانی که از لاماسیا به تیم نخست آمدند، مانند فونتاس، مونیسا و سرجی گومز، سطح بالایی نشان ندادند و فروخته شدند. حتی بارترا هم که در تیم ماند، نتوانست هیچ کدام از مربیان تیم را قانع به استفاده مداوم از او کند، و احتمالا این تابستان بارسا را ترک خواهد کرد.

با این چشم انداز، مدیر ورزشی بارسا باید در پیدا کردن زوج پیکه، دقت بسیار بالایی به خرج دهد. نیازمندی‌ها مشخصند. او باید در خراب کردن موقعیت حریف، سریع و قوی باشد، چیزی که پویول و ماسکرانو به دفاع اضافه می‌کردند. او همچنین باید بازی پا به توپ بسیار خوبی داشته باشد و تکنیکی هم باشد؛ اگر او بتواند با پای چپش خوب بازی کند، عالی خواهد بود، زیرا می‌تواند گزینه‌های بیشتری در اختیار مربی قرار دهد. و همینطور باید بدون داشتن سن زیاد، تجربه حضور در سطح بالا را داشته باشد تا بتواند به سرعت مورد استفاده قرار گیرد.

آیا چنین مدافعی اصلا در حال حاضر در دنیای فوتبال وجود دارد؟ با نگاهی به گزینه‌هایی که بارسا زیر نظر گرفته (لاپورته، مارکینیوش، خیمنز و استونز)، خواهیم فهمید که آن‌ها تمامی شرایط مورد انتظار را به صورت 100% ندارند. اما شاید تیم بخواهد به دنبال یک مدافع کناری باشد تا بتواند او را به یک مدافع میانی تبدیل کند. در بهترین حالت و بدون توجه به مسائل مالی، این‌ها می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند: آلابا از بایرن، و متویدی از پی اس جی. مدافع جدید، احتمالا باز هم یک مدافع نخواهد بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: آیا مدافع مرکزی آینده بارسا باید یک مدافع مرکزی صرف باشد؟
این یک اشتباهه که بازیکنی بایک قابلیت بیاریم چون فوتبال درمسیری میره که حتی دروازه بان هم بایددرکاردفاعی شرکت کنه ومدافعین هم درکارهجومی (مثل نویر دربایرن وتیم ملی آلمان)پس بهتره بایک خری چندمنطقه روپوشش بدیم


پنج‌شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ (۱۲:۳۹)
 
vahid_fcb10
پاسخ به: آیا مدافع مرکزی آینده بارسا باید یک مدافع مرکزی صرف باشد؟
یه چی مث راموس نیاز داریم


پنج‌شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ (۱:۲۵)
 
Sentimental.Girl
پاسخ به: آیا مدافع مرکزی آینده بارسا باید یک مدافع مرکزی صرف باشد؟
ولی من دوسش دارم


چهارشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ (۲۱:۲۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: آیا مدافع مرکزی آینده بارسا باید یک مدافع مرکزی صرف باشد؟
بعد از پویول دفاع دیگه دفاع نشد
باید به فکر یک مدافع مختص مرکزی بود


چهارشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ (۱۸:۱۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آیا مدافع مرکزی آینده بارسا باید یک مدافع مرکزی صرف باشد؟
باید یه چیزی پیدا کنن درست عکس ماسکرانو:

- در مقابل مهاجمای حریف دفاع کنه و مقاومت، نه دریبل بخوره و سوتی بده!
- پاسها رو به بازیکنای خودی بده نه حریف!
- بتونه ساده ترین توپها رو کنترل کنه و تحت کمترین فشار توپ رو توی اوت نزنه!

یه مدافع درست حسابی جای ماسکرانو بیاد اوضاع تیم خیلی بهتر میشه. لازم هم نیست هافبک باشه. اتفاقا الان ما به یه مدافع تخصصی بیشتر نیاز داریم.


چهارشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ (۱۶:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۴ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!