به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز فنی؛ لوئیز انریکه و احتیاط درباره اینیستا آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۲۲) (۹۸۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


آندرس اینیستای 31 ساله هم اکنون تکامل یافته‌ترین نسخه خود را به عنوان یک بازیکن فوتبال به نمایش می‌گذارد. این ستاره خط میانی به درک بالایی از مفاهیم تازه‌ای که لوئیز انریکه معرفی کرده، رسیده است. اینیستا جدا از آمادگی و هوش همیشگی‌اش هنگام بازی با توپ، در جنبه‌های مختلفی از جمله پرسینگ، باز پس‌گیری توپ و جابجایی در نقاط مختلف زمین برای حمایت از هم‌تیمی‌هایش، پیشرفت کرده است. در عین حال، کادر فنی بارسلونا با آگاهی از فیزیک بدنی ظریف او که باعث می‌شود هر فصل به مصدومیت‌های عضلانی دچار شود، به جدیت روی مسئله مراقبت از اینیستا متمرکز است.

لوئیز انریکه با نهایت توجه و احتیاط با اینیستا برخورد می‌کند چرا که به خوبی می‌داند اینیستا برای بازی‌های حساس آینده باید کاملا آماده باشد. هیچ بازیکنی در تیم شبیه او نیست و به همین دلیل بسیار حیاتی است که از خستگی و ضعف عضلانی اساسی‌ترین بازیکن تیم جلوگیری شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تنها یک مصدومیت

اینیستا در فصل جاری فقط چهار هفته به دلیل مصدومیت در جریان بازی با بایر لورکوزن از میادین دور بود. او در سایر بازی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفته و در دقایق غیر ضروری از حضور او در زمین پرهیز شده است. او به خوبی از شرایط بدنی خود آگاهی دارد و در حال پیشگیری از مصدومیت هاست تا به عنوان حرفه ای‌ترین بازیکن در اختیار تیم باشد.

حضور در تمایی بازی‌های مهم

لوئیز انریکه از زمان مصدومیت اینیستا، تصمیم گرفته است انرژی او را برای بازی‌های مهم نگه دارد؛ بنابراین او در هیچ ماهی بیشتر از سه بار در ترکیب اصلی قرار نگرفته است. در ماه دسامبر، سه بازی بیرون از ترکیب گذاشته شد. او تا کنون در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس به ترتیب سه، دو و یک بازی روی نیمکت نشسته است. اینیستا پس از بازی یکشنبه شب مقابل ایبار، مقابل ختافه یک چرخه جدید را آغاز خواهد کرد؛ یعنی پس از دوری ده روزه، در دیدار برابر این تیم می‌تواند به میادین بازگردد.

حضور با کیفیت در زمین

لوئیز انریکه در طی به کارگیری سیستم چرخشی، به اینیستا در بازی‌های کم اهمیت‌تر استراحت داده است. در کوپا دل ری، او اصلا در بازی‌های برگشت بازی نکرده است. در لالیگا، مقابل بتیس، گرانادا، اسپورتینگ و ایبار حضور نداشته است. با این وجود، او هرگز در بازی‌های بزرگ غایب نبوده است. نتایج خوب در لالیگا می‌تواند این فرصت را به لوئیز انریکه بدهد که او را برای بازی‌های مهم در لیگ قهرمانان حفظ کند.

دهمین بازیکن از لحاظ دقایق بازی

اینیستا در 56% دقایق این فصل در زمین حضور داشته است. از لحاظ دقایق بازی در تیم لوئیز انریکه، او با 2454 دقیقه در رتبه دهم قرار دارد. در تیم تاتا مارتینو، او از این حیث در رتبه ششم قرار داشت(حضور در 70% دقایق بازی‌های بارسا). در فصل 2010/2011 در تیم تحت هدایت گواردیولا بیشتر بازی کرد و با حضور در 73% دقایق مسابقات، در رتبه چهارم قرار گرفت.

بدون ژاوی

یکی از شایستگی‌های تیم لوئیز انریکه در این فصل این است که با وجود استراحت دادن به اینیستا، تیمش به مشکل نخورده است. آن هم در فصلی که بارسا رافینیا را به دلیل مصدومیت شدید از دست داد و تا ماه ژانویه از خرید بازیکن محروم بود. مشابه این اتفاق در فصل قبل هم بدون ژاوی افتاد. در این شرایط ظهور پدیده‌ای به نام سرخی روبرتو، قدرت و توانایی راکیتیچ و مدیریت لوئیز انریکه باعث شده است تا اینیستا در بهترین فرم ممکن به حساس‌ترین مقطع فصل برسد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
ALEXMASON
پاسخ به: آنالیز فنی؛ لوئیز انریکه و احتیاط درباره اینیستا
اینیستا.................................................................یک استوره


سه‌شنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۵ (۱۱:۵۷)
 
مرد
پاسخ به: آنالیز فنی؛ لوئیز انریکه و احتیاط درباره اینیستا
دوست دارم


سه‌شنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۵ (۱۰:۳۸)
 
مرد
پاسخ به: آنالیز فنی؛ لوئیز انریکه و احتیاط درباره اینیستا
اینیستا هم پیر شد


سه‌شنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۵ (۱۰:۳۷)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: آنالیز فنی؛ لوئیز انریکه و احتیاط درباره اینیستا
اگه تو بازی ها قدر موقعیت های گل رو بدونیم مسلما بازیکنانی بیشتری استراحت خواهند کرد و یا زودتر تعویض خواهند شد ... امیدوارم سیاست انریکه در بکارگیری چرخشی بازیکنا دوباره جواب بده و به یاری خدا بتونیم دوباره عناوین رو کسب کنیم


جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ (۲۰:۴۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ لوئیز انریکه و احتیاط درباره اینیستا
یه بازیکن تکرار ناشدنی.


جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ (۲۰:۲۶)
 
iman_khatar
پاسخ به: آنالیز فنی؛ لوئیز انریکه و احتیاط درباره اینیستا
بازیکنی که همه دوسش دارند و هیچ نقصی هم نمیشه در اون پیدا کرد


جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۹:۳۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: آنالیز فنی؛ لوئیز انریکه و احتیاط درباره اینیستا
اینیستا و ژاوی درکنار هم خط هافبک پرقدرتی بودن، حالا بدون مهندس بار سنگینی روی دوش اینی افتاده و براحتی تونسته این کارو انجام بده


جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۵۴)
 
سوداگر
پاسخ به: آنالیز فنی؛ لوئیز انریکه و احتیاط درباره اینیستا
هوش ونبوغ این بشرقابل مقایسه نیست.....به موقع به بازی سرعت میده به موقع آروم میکنه وبه موقع بهترین تصمیم رومیگره.....زنده باد اینیستا


جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۳۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۶ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!