به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیاآنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۵ (۱۹:۱۲) (۲,۰۷۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


تلاش برای حدس زدن آینده الکسیس سانچز یا سسک فابرگاس به اندازه کافی سخت به نظر می‌رسد اما کادر فنی بارسلونا از مدت‌ها قبل‌تر، درباره بازیکنانی که به تیم اول راه می‌یابند، تصمیم می‌گیرند. آموزش یافتگان لاماسیا طبق سنت دیرین به باشگاه‌های دیگر فروخته یا قرض داده شده‌اند؛ زیرا در این فصل برای برنامه‌های تیم اول مناسب نبودند. اما بخش عمده‌ای از بازیکنانی که این فصل از تیم خارج شده‌اند، زمانی در تیم اول بودند یا باشگاه برنامه دارد که آنها را بازگرداند. بعضی بازیکنان هم اصلا از آکادمی باشگاه خارج نشده‌اند اما بیشتر بازیکنان باور دارند که هرگز به ترکیب تیم در نیوکمپ راه نخواهند یافت و پیش از آن که خیلی دیر شود، باید به دنبال جایی بهتر باشند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بعضی از بازیکنان از سوی باشگاه‌های دیگر ربوده می‌شوند؛ مانند فابرگاس (آرسنال) یا جرارد پیکه (منچستر یونایتد). بارسلونا با قرار ندادن بند خرید مجدد یا عدم انتقال قرضی، راهش را به طور کامل از چند بازیکن که ممکن بود در این فصل یا در آینده نزدیک در خدمت تیم باشند، جدا کرده است.

مثال بارز این مسئله هکتور بلرین، دفاع راست فعلی آرسنال است. این بازیکن اسپانیایی 21 ساله در این فصل از 36 بازی در 28 بازی حضور داشته است که شامل 6 بازی لیگ قهرمانان نیز می‌شود. او در مقابل کاتالان‌ها، در رویارویی با لیونل مسی، نیمار و لوئیز سوارز با ارائه بهترین عملکرد خود، بعضی از بازیکنان قدیمی اسپانیا را تحت تاثیر قرار داد. این بازیکن جوان 4 پاس گل نیز به ثبت رسانده است که شامل 2 پاس گل در مقابل تاتنهام در جریان تقابل اخیر این دو تیم که با نتیجه 2-2 خاتمه یافت، نیز می‌شود.

وقتی بلرین با 16 سال سن لاماسیا را ترک کرد، انتظار می‌رفت که سال‌های زیادی برای پیشرفت زمان دارد. در عوض آن، انتقال او به لندن و قرار گرفتن در شرایطی متفاوت، این ثمره را برای او داشته است که بتواند گوی سبقت را از کیران گیبس برباید و جای او را در سمت راست خط دفاعی آرسنال در ترکیب اصلی این تیم بگیرد. در حال حاضر نمی‌توان محدودیتی برای این بازیکن جوان متصور شد و بارسلونا باید تلاش زیادی برای بازگرداندن او انجام دهد.

دیگر بازیکن 16 ساله بارسلونا که به همراه بلرین لاماسیا را به مقصد لندن ترک کرد، خوان تورال، هم‌تیمی اسپانیایی او بود. تورال هافبک خلاقی است که به شهرت رسیدنش مانند بلرین روند سریعی نداشته است. او در حال حاضر به صورت قرضی در بیرمنگام سیتی در لیگ دسته دو انگلیس بازی می‌کند. هرچند در تیم کنونی‌اش به طور منظم به میدان رفته و آمار قابل احترامی را در پست خود بر جای گذاشته است. او در 23 بازی از 32 بازی این فصل از ابتدا به میدان رفته است و 7 گل و 3 پاس گل در کارنامه‌اش دارد و 74% پاس‌هایش را به مقصد رسانده است. جالب خواهد بود که ببینیم پس از پایان این فصل حرفه تورال در کدام باشگاه ادامه می‌یابد. با وجود استعدادهای زیادی که بالاتر از او قرار دارند، بازگشت او به امارات یا بارسلونا بسیار بعید به نظر می‌رسد.

آلن هالیلویچ دیگر محصول سابق آکادمی بارسلوناست که در اسپورتینگ خیخون فعالیت می‌کند. آنتونیو سانابریا که هم اکنون در رم حضور دارد، پیش از این که باشگاه درخواست کند که دستمزد او را افزایش یا اجازه خروجش را بدهد، یکی از اصلی‌ترین چشم اندازهای آینده بارسلونا در خط حمله به شمار می‌رفت. باشگاه گزینه انتقال این جوان 18 ساله پاراگوئه‌ای به رم را انتخاب کرد اما اخیرا برای کسب تجربه بیشتر به صورت قرضی به اسپانیا بازگشته است.

سانابریا با تنها 20 سال سن، در حال حاضر 10 گل در این فصل به ثمر رسانده است که شامل یک هت تریک مقابل رئال سوسیه داد نیز می‌شود. آمار 74 درصدی پاس‌های او کمی بالاتر از سایر هم‌تیمی‌هایش است. او نشانه‌های از بازیکنی را نشان داده است که در صورت ماندنش در بارسا می‌توانست به عنوان جانشین مثلث خط حمله با مونیر ال حدادی رقابت کند اما این بازیکن همیشه خواهان حضور در ترکیب اصلی بوده است.

تعدادی از بازیکنان نیز با درخشش در بارسلونا ب موفقیت کسب کردند بدون این که در برنامه‌های تیم اول جایی داشته باشند. سرجیو آراجو (مهاجم لاس پالماس)، لوئیس آلبرتو (دپورتیو لاکرونیا)، و سرجی گومز و کارلس پلاناس (مدافعان سلتاویگو)، به طور منظم در لالیگا برای تیم‌هایشان بازی می‌کنند اما هرگز در پیراهن بارسلونا دیده نشدند.

اگر یک گام فراتر برویم، می‌توان به بازیکنانی مانند مارک مونیسا (استوک سیت) و اوریول رومئو (ساوتهمپتون) اشاره کرد. آن‌ها وقتی به ندرت در رقابت‌های جام حذفی در ترکیب تیم اول بارسلونا قرار می‌گرفتند، از وجود بازیکنان با کیفیت زیاد در پست‌هایشان رنج می‌بردند. مونیسا و مارک بارترا همیشه برای فرار از نیمکت با هم رقابت می‌کردند در حالی که رومئو همیشه زیر سایه بوسکتس قرار داشت. مونیسا تا کنون در کنار بویان کرکیچ، هم‌تیمی سابقش در بارسلونا 11 بازی انجام داده است و رومئو در 4 رقابت مختلف 29 بار برای ساوتهمپتون به میدان رفته است.

به شرایط سرجی سمپر نگاهی می‌اندازیم. کسی که وفاداری‌اش به بارسلونا و اشتیاق مبارزه‌اش برای رسیدن به جایگاهی در تیم اصلی را بارها نشان داده است. او نیاز دارد باور کند که چیزی وجود دارد که او را از دیگران متمایز می‌کند تا بتواند پیشرفت کند. عملکرد آلخاندرو گریمالدو در دو سال اخیر پیش از انتقالش به بنفیکا، آبی و اناری‌هایی را که تنها بازی او را در اواخر ماه فوریه دیده بودند، متحیر کرده بود.

جاناتان دوس سانتوس که در حال حاضر در ویارئال حضور دارد نیز، مانند گریمالدو نمی‌تواند مثال خوبی برای ترسیم آینده سمپر باشد. او در بارسلونا مدت زمان زیادی را نیمکت نشین بود پیش از آن که به دنبال فرصتی بهتر برای خودش باشد.

سمپر نشان داده است که از همه بازیکنان ذکر شده در این مقاله پتانسیل بیشتری دارد و مسیری که بارسلونا در آن استعدادهایش را پرورش می‌دهد، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا برای فصول بیشتری در خط میانی بارسا سلطه یابند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
حیف


سه‌شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ (۴:۵۵)
 
kamiba
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
امیدوارم که انریکه سمپر و گریمالدو و هلیلوویچ رو از دست نده و قدرشون رو بدونه.
سوارز ویارئال هم میتونه به آینده بارسا کمک کنه.


دوشنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۵ (۱۹:۵۲)
 
مرد
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
باید خوب بازی کنن


یکشنبه، ۸ فروردین ۱۳۹۵ (۱۹:۳۰)
 
سوداگر
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
بایدپرقدرت ادامه بدیم وفاصله مون روبیشترکنیم تابتونیم درمقاطع پایانی فصل به جوونترهامیدون بدیم


پنج‌شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۵ (۲۳:۰۴)
 
BRAIN
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
یک بخشش برمیگرده به تلاش خود بازیکن و بقیش به عهده ی سرمربی هست.الان مثلا سمپر تو ترافیک بازیکن ها تو پستش مونده.


پنج‌شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۵ (۱۵:۴۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
اینا هنر مربیه که بتونه بازیکن خوبو شناسایی کنه


پنج‌شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۵ (۲:۲۸)
 
messi-.10
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
چند تیم کامل و خوب از این لاماسیا در میاد ولی واقعا رقابت در سطح تیم 1 بالاست و همین سبب تلف شدن بعضی از استعداد ها میشه


پنج‌شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۵ (۲:۱۷)
 
ALEXMASON
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
خو خودشونو نشون بدن.تا ندرخشن بالا نمیان. و معمولا باید درخشش اون ها بسیار چشمگیر باشه تا دیده بشن.


پنج‌شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۵ (۱:۱۴)
 
iman_khatar
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
عزیز من خداییش من موندم انریکه دیگه باید چیکار کنه؟نمیتونه همزمان توی همه بازی ها ۴ تا بازیکن جوان رو بازی بده؟دوست دارید به طرز مسخره ای مساوی بشه بازی یا ببازیم؟یا دروازه خالی گل نشه؟خداییش اگر جای متئو بارترا هم بازی میکرد بازم امکان مساوی شدن بازی وجود داشت ضمن اینکه این فصل اگر تیم ب رتبه خوبی کسب کنه همون واسه اون جوونا یه افتخاره چون واقعا وضع خوبی ندارند البته با اومدن بازیکنای جدید یکم وضع بهتر شده حالا نمیدونم مشکل از بازیکناست یا اینکه مربی خوب نیست


چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۱۰)
 
9VECTOR9
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
متاسفانه استعداد هایی مثل آداما و گریمالدو و .... رو که انریکه نابود کرد ... یه روبرتو هست که بنده خدا نمیدونه پستش کجاست
امیدوارم انریکه به این کارش ادامه نده و به جوونایی چون تراشتگن . دنیس . آلن (اگه سال آینده باشه) که آینده ی باشگاهن در سال آینده بیشتر بازی بده!


چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۵ (۲۰:۰۱)
 
Sentimental.Girl
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
نقل قول
اما الان باید قدر بازیکنایی مثل سمپر و هلیلوویچ رو دونست که قطعا آینده بارسا هستن.


اینا دیگه کاره انریکس ...


چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۵ (۱۹:۴۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نگاهی به استعدادهای فراموش شده لاماسیا
متاسفانه استعدادهای خوبی توسط دزدهایی مثل ونگر دزدیده شدن و یا توسط استعدادکشی به نام پپ تبعید. اما الان باید قدر بازیکنایی مثل سمپر و هلیلوویچ رو دونست که قطعا آینده بارسا هستن.


چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۵ (۱۹:۱۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۵ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!