به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش کلاسیکو؛ بارسا vs رئال مادرید!پیش بازی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ (۲۱:۳۰) (۸۰۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


اپیزودی دیگر از بزرگترین دربی فوتبال دنیا، رأس ساعت 23 امشب - شنبه - به وقت ایران، به میزبانی بارسلونا آغاز خواهد شد. بارسا در اولین بازی پس از درگذشت یوهان کرایف، می‌تواند با یک پیروزی اختلاف خود با تیم مادریدی را در فاصله هفت هفته مانده به پایان رقابت‌ها، به 13 امتیاز افزایش دهد.

اینیستا، بوسکتس، آلبا و راکیتیچ، در چند روز اخیر با مشکلاتی جزئی روبرو بوده‌اند، اما همگی در لیست هجده نفره لوییز انریکه برای این بازی، قرار گرفته‌اند. اما جرمی متئو پس از مصدومیتش در جریان بازی‌های ملی، و آدریانو به دلیل مشکل همسترینگ، و همچنین الکس ویدال، داگلاس و ماسیپ، به دلایل فنی، در این لیست قرار نگرفتند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

رئال مادرید نیز مانند بارسلونا یک خبر بد از اردوی تیم ملی فرانسه داشت و آن هم مصدومیت رافائل واران، مدافع وسط این تیم بود که به همین دلیل، مصاف نیوکمپ را از دست خواهد داد. البته به نظر می‌رسید سرجیو راموس، کاپیتان این تیم، دوران ریکاوری خود پس از مصدومیت از ناحیه کمرش را، به خوبی پشت سر گذاشته است و برای این دیدار آماده است.

نقطه نظر مربیان

لوییز انریکه در مصاحبه‌ای که در آستانه بازی انجام داد، گفت: «بازی‌هایی مانند این به اندازه کافی در بازیکنان انرژی ایجاد می‌کنند که من نگران تعداد مایل‌هایی که بیشتر از بازیکنان حریف سفر کرده‌اند، نباشم. آنچه از دیدارهای اخیر رئال مادرید مشخص است، آن‌ها گزینه‌های متفاوتی برای سبک بازی خود دارند، اما ما سبک بازی خود را تغییر نخواهیم داد. کنترل توپ را بدست خواهیم گرفت. تنها یک توپ در زمین وجود دارد و سعی می‌کنیم آن را از آنِ خود کنیم».

زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید نیز در مصاحبه‌ای پیش از این بازی، گفت: «به خوبی آماده‌سازی را انجام داده‌ایم و در شرایط خوبی به سر می‌بریم. خواهیم دید که BBC مقابل بارسا می‌درخشند. جمعه شب با آرامش کامل به خواب می‌روم و از اولین ال کلاسیکوی خود به عنوان مربی لذت می‌برم». مرد فرانسوی همچنین اظهار داشت که دیدار روز چهارشنبه‌اش مقابل ولفسبورگ در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، بر انتخاب‌هایش برای این بازی تأثیر نخواهد گذاشت: «برای من، مهمترین بازی، بازی روز شنبه است. بهترین تیم ممکن را به میدان می‌فرستم».

فرم دو تیم

احتمالا بارسا هیچگاه با قدرتی بیشتر از آنچه در حال حاضر دارد، پا به ال کلاسیکو نگذاشته است. آن‌ها به دنبال افزایش رکورد 40 بازی بدون باخت پیاپی خود خواهند بود، که در حال حاضر نیز، در اسپانیا رکورد محسوب می‌شود. آن‌ها در 22 بازی اخیر خود در نیوکمپ، 20 پیروزی کسب کرده‌اند. همچنین تساوی آن‌ها در آخرین بازی پیش از وقفه مسابقات ملی مقابل ویارئال، تنها امتیازهای از دست رفته آن‌ها، در 13 مسابقه اخیر بود!

پس از اینکه باخت خانگی مقابل اتلتیکو، مادریدی‌ها را بیش از پیش از کورس قهرمانی لالیگا خارج کرد، آن‌ها چهار پیروزی در رقابت‌های داخلی بدست آوردند که از آن جمله می‌توان به پیروزی‌های چشمگیر مقابل سلتا (7-1) و سویا (4-0) اشاره کرد. آن‌ها همچنین رم را از لیگ قهرمانان، تنها رقابتی که می‌شود گفت در آن شانس کسب عنوان دارند، حذف کردند و به یک چهارم نهایی رسیدند.

تاریخچه

این دیدار که نخستین بار در سال 1902 برگزار شد و نهایتا با پیروزی 3-1 بارسا در آن دیدار به پایان رسید، امروزه در صدر لیست بزرگترین دربی‌های فوتبال، و حتی ورزش دنیا، قرار دارد. اگرچه کلمه "کلاسیکو" کلمه‌ای قدیمی از زبان آمریکای لاتین است، اما در قرن حاضر، در همه جای دنیا با شنیدن این کلمه، به یاد این دیدار می‌افتند.

اگرچه بارسا در سال‌های اخیر سلطه‌ای بی‌چون و چرا بر اروپا داشته است، اما نتیجه ال کلاسیکو در این سال‌ها، متنوع بوده است. پیروزی 0-4 بارسا در دور رفت در خاک مادرید، نخستین بازی در 19 ال کلاسیکوی اخیر بود که در آن هر دو تیم گلزنی نکردند. آخرین پیروزی‌های مادرید در نیوکمپ به دیدار برگشت کوپا دل ری در سال 2013، و دیدار دو تیم در لیگ، در سال 2012 باز می‌گردد.

پخش زنده

این دیدار رأس ساعت 23 به وقت ایران آغاز خواهد شد و شما می‌توانید آن را مستقیما از طریق شبکه سوم سیما، تماشا کنید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش کلاسیکو؛ بارسا vs رئال مادرید!
احتمالا زیدان این حرفارو تو خواب زده...


شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ (۲۱:۱۷)
 
سوداگر
پاسخ به: پیش کلاسیکو؛ بارسا vs رئال مادرید!
بایدهوشیاربودومغرورانه بازی نکنیم چون مالدیو هیچی برای ازدست دادن نداره نه شرف داره نه انسانیت ونه دغدغه قهرمانی پس میاد یابازی روخراب کنه یاحال بارساروبگیره این انریکه وشاگردانش هستن که باید هوشیارانه بازی کنن


شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ (۲۰:۱۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش کلاسیکو؛ بارسا vs رئال مادرید!
یه طوری این کچل رو ببافیمش که صد تا پرز نتونن بازش کنن.


شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ (۱۷:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۳۰ کاربر آنلاین است. (۳۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۳۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!