به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

از MSN تا صدرنشینی در جدول لالیگا؛ 5 دلیل برای ایمان به کسب سه گانه توسط بارساآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ (۱۷:۱۲) (۱,۲۵۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


با وجود عملکرد نه چندان جالب بارسلونا طی چند بازی اخیر، همچنان دلایل زیادی هست که موجب می‌شود این تیم و لوئیز انریکه امید خود را برای کسب سه گانه‌ای دیگر از دست ندهند، مردانی که به خوبی می‌دانند که چگونه تاریخ‌سازی کنند. در این مقاله به پنج دلیلی که باعث می‌شوند بارسا همچنان مدعی کسب سه گانه باشد، پرداخته‌ایم.

نتایج منفی‌ای که بارسا اخیرا در بازی‌های لالیگایی خود بدست آورده‌اند باعث شده تا عده‌ای به این باور برسند که ممکن است این تیم، با وجود در اختیار داشتن یک مثلث هجومی خطرناک نیز، این فصل را بدون دریافت هیچ جامی به پایان برساند. بدبینی‌ای که در ژن هواداران آبی و اناری وجود دارد، در چنین مواقعی بروز پیدا می‌کند و این واقعا به ضرر تیم خواهد بود. با این حال دلایل زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند بارسا همچنان شانس کسب سه گانه را دارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

1) صدرنشین لیگ اسپانیا و بهترین تیم اروپا

با اینکه اختلاف بی‌نظیر 9 و 10 امتیازی بارسا با تیم‌های دوم و سوم جدول لالیگا - اتلتیکو و رئال مادرید - اکنون به 3 و 4 امتیاز کاهش یافته است اما این تیم همچنان، با یک تفاضل گل عالی، صدرنشین لالیگا محسوب می‌شود. بعد از شکست در آنوئتا، حال رقابتی نزدیک و حساس تا پایان فصل جاری (شش هفته) بین تیم‌های برتر لالیگا آغاز شده است که در این بین کاتالان‌ها در شرایط بهتری قرار دارند.

این اولین باری نیست که بارسا در یک بازه از فصل دچار چنین مشکلاتی می‌شود. گذشت زمان به خوبی نشان خواهد داد که این تنها یک دوران گذراست و دلیلی برای نگرانی در مورد آن وجود ندارد.

در عین حال بارسا دوران خوبی را در لیگ قهرمانان سپری می‌کند، آنها اکنون تا مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها پیش رفته‌اند و در بازی رفت این مرحله نیز به پیروزی 2-1 دست یافتند. بازی برگشت این دور از رقابت‌ها نیز، چهارشنبه شب در ویسنته کالدرون مادرید برگزار خواهد شد و لازم به یادآوری است که تنها سه شکست بارسا در این فصل خارج از نیوکمپ حاصل شده است - شکست 4-0 مقابل اتلتیک بیلبائو در سوپر جام اسپانیا، شکست 4-0 مقابل سلتاویگو در لالیگا و شکست 1-0 شنبه شب مقابل رئال سوسیداد در ورزشگاه آنوئتا. اگر شاگردان لوئیز انریکه بتواند همچون گذشته بازی کنند قطعا پیروزی در بازی برگشت نیز از آن بارسا خواهد شد.

2) بهترین خط حمله در جهان

خطرناک‌ترین سلاح‌های بارسلونا در خط حمله این تیم قرار دارند. این تیم با داشتن بازیکنانی چون لوئیز سوارز (45 گل)، مسی (37 گل) و نیمار (27) دارای برترین خط حمله دنیا نیز می‌باشد. آنها مجموعا 109 گل در این فصل برای تیم خو به ثمر رسانده‌اند که این عدد برابر است با 77 درصد از گل‌های به ثمر رسیده توسط کل تیم!

فرم خوب آنهاست که موفقیت‌ها را برای بارسا به ارمغان می‌آورد. لوئیز انریکه سوارز را در سن سباستین در اختیار نداشت. او اکنون برترین گلزن تیم و خط حمله تیم می‌باشد. اگر مسی و نیمار نیز مجددا فرم مطلوب خود را - بعد از بازی‌های ملی - پیدا کنند، همه چیز مجددا به حالت عادی خود باز می‌گردد.

3) دو دروازبان مطمئن

نمی توان عملکرد مثبت دروازبانان خوب این تیم یعنی کلودیو براوو و مارک آندره تراشتگن را نیز نادیده گرفت. آنها همواره درون دروازه بارسا همچون سدی محکم به دفاع پرداخته‌اند. در عین حال برای اثبات خود به لوئیز انریکه بر سر حضور در درون این چهار ضلعی مشبک با یکدیگر رقابت دارند.

4) غرور و تکبر هم نشینانی زیان بار

همین چند هفته پیش بود که همه می‌گفتند بارسلونا قهرمان بی‌چون و چرای لالیگا است اما این اطمینان خاطر تنها با یک شکست پرحاشیه در ال کلاسیکو به یک باره فرو ریخت. هرچند که با داشتن مربی با تجربه‌ای چون انریکه غرور و تکبر در تیم جایی ندارد اما به هر حال این شکست تلخ درس بزرگی بود برای آن کسانی که اینگونه همه چیز را تمام شده می‌دیدند.

از این به بعد هم بازیکنان و هم هواداران یاد می‌گرند که آرامش خود را حفظ کنند و هیچ گاه به پشت گرمی کسب برد‌های متوالی، با با بی‌انگیزگی عامل ایجاد اشتباهات نشوند. "عناوین در پایان فصل کسب خواهند شد، هنوز هیچ جامی کسب نکرده‌ایم، عناوین را به رکورد‌ها نمی‌دهند و ... " از جملاتی هستند که لوچو هیچ گاه از تکرار آنها در مصاحبه‌های خود خسته نمی‌شود.

5) تیمی مفتخر

هیچ کس نمی‌تواند به اندازه بازیکنان بارسا تشنه کسب سه گانه‌های پیاپی باشد. بارسلونا تنها تیم اروپایی‌ای است که تا کنون دو بار موفق به انجام این مهم شده است و اگر بتواند در این فصل نیز یک بار دیگر آن را تکرار کند، افسانه را خواهد نوشت که بعید است تا سال‌های زیادی تیمی بتواند رکورد آنها را در کسب سه گانه بشکند.

اگرچه آبی و اناری‌ها تاکنون در حضور همگان از خود انتقاد نکرده‌اند اما خود می‌دانند که گاها مرتکب اشتباهات جبران ناپذیری می‌شوند و باید مراقب تکرار نکردن آنها نیز باشند. البته خستگی بازیکنان در این مقطع از فصل انکار ناپذیر است اما این تیم همچنان قادر به تاریخ‌سازی است و همچنان معتبرترین و قابل اعتماد‌ترین تیم اروپا محسوب می‌شود.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
12312
پاسخ به: از MSN تا صدرنشینی در جدول لالیگا؛ 5 دلیل برای ایمان به کسب سه ...
باسلام هیچ کاری بدون تلاش وکوشش به سر انجام نمیرسه ...فوتبال یعنی هیجان استرس وبدون اینا مزه نمیده همش برد که نمیشه بل آخره بازیکنم ی توانی داره ...از بازی اتتیکو به بعد رو ببینید که چه مزه ای میده تلخ یا ششششیییییررررریییننننن


سه‌شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ (۱۴:۰۱)
 
سوداگر
پاسخ به: از MSN تا صدرنشینی در جدول لالیگا؛ 5 دلیل برای ایمان به کسب سه ...
به حول قوه الهی نه تنهاسه گانه می گیرییم بلکه کارناقص سال گذشته روتکمیل می کنیم وان شاالله شش گانه رو می گیریم تاکور شودهرآنکس نتواندبیند


سه‌شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ (۸:۲۴)
 
messi-.10
پاسخ به: از MSN تا صدرنشینی در جدول لالیگا؛ 5 دلیل برای ایمان به کسب سه ...
این تیم توانایی غلبه بر غرورش رو داره


سه‌شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ (۲:۲۵)
 
iman_khatar
پاسخ به: از MSN تا صدرنشینی در جدول لالیگا؛ 5 دلیل برای ایمان به کسب سه ...
بازی زیبایی خواهد بود اتلتی در زمینش بیشتر حمله میکنه و این به نفع بارساست چون تاکتیک تیم به اجبار در دفاع بهتر میشه و مستحکم تر دفاع میکنه


دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ (۲۳:۲۴)
 
borselan
پاسخ به: از MSN تا صدرنشینی در جدول لالیگا؛ 5 دلیل برای ایمان به کسب سه ...
تیم خستست وخستگی رو هیچ جوری نمیشه درمانش کرد.دلیل درخشش نیمار و سوارز در نبود مسی سرحال بودنشون بود چون نه به تیمهای ملی میرفتن(به دلیل محرومیت) نه بازیها اینقدر فشرده بود.
تنها امید من در بازی چهارشنبه سوارزه که تقریبا 8 روز استراحت کرده و میشه گفت تقریبا سرحاله و اونقدر تو بازی تحت فشار نیست(به دلیل جایگیریهای فوق العادش).ولی مسی و نیمار همون دقایق 65 تا 75 نفسشون بریده میشه چون باید از نیمه زمین دریبل کنن و تعداد زیاد خطاهایی که روشون انجام میشه.
به شخصه معتقدم که اتلتیکو بازی رو میکشونه به نیمه دوم و نیمه اول فقط دفاع و ضدحمله میکنه.اگه رو ضدحمله گل ضد که تا آخر دفاع میکنه ولی اگه نزد از دقیقه 60 میکشه جلو واینجاست که باید بارسا ضدحمله بزنه ولی نفسها همه بریده(مثل بازی با رئال)
باید ببینیم انریکه چیکار میکنه.به نظر من سختترین بازی این فصل همین بازی چهارشنبه ست.


دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ (۲۰:۳۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: از MSN تا صدرنشینی در جدول لالیگا؛ 5 دلیل برای ایمان به کسب سه ...
قرار نیست یه تیم هر سال همه جاما رو ببره. امسال مسلما دو جام رو لااقل می گیریم اما اگه هیچ جامیم نگیریم چیزی از ارزشهای تیم فوق العاده ای که لوچو ساخته کم نمیشه.

نقل قول
اگه این تیم قهرمان سه گانه نشه باید انریکه.اخراج بشه!



هوادار دو زاری شنیدید؟! الان ببینید!


دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ (۱۹:۲۰)
 
9VECTOR9
پاسخ به: از MSN تا صدرنشینی در جدول لالیگا؛ 5 دلیل برای ایمان به کسب سه ...
اگه این تیم قهرمان سه گانه نشه باید انریکه.اخراج بشه!


دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ (۱۹:۱۶)
 
hadimoghadam
پاسخ به: از MSN تا صدرنشینی در جدول لالیگا؛ 5 دلیل برای ایمان به کسب سه ...
این اتفاقات چند روز اخیر باعث شد حساسیت به لالیگا برگرده و بازی ها حساس باشند


دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ (۱۸:۵۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: از MSN تا صدرنشینی در جدول لالیگا؛ 5 دلیل برای ایمان به کسب سه ...
ما هم که دائم میگفتیم مغرور نشین ولی کسی گوش نکرد


دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ (۱۸:۲۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۸ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!