به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

5 وظیفه اصلی بارسا در ویسنته کالدرونآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ (۲۰:۳۷) (۸۳۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در حساس‌ترین لحظات فصل، بارسا حساس‌ترین بازی‌های خود را پیش رو دارد. مصاف کالدرون عموما یک آزمون سخت برای ارزیابی عملکرد شاگردان لوئیز انریکه محسوب می‌شود؛ عملکردی که تا چند هفته پیش نمی‌شد هیچ ایرادی از آن گرفت اما اکنون در بعضی جوانب نیاز به ترمیم و بهبودی دارد. در این مقاله به بررسی وظایف بارسلونا در برابر شاگردان سیمئونه می‌پردازیم.

ارائه یک بازی خوب

بارسا نیازمند تجربه مجدد یک احساس خوب در مستطیل سبز می‌باشد. حدودا یک ماه پیش، بعد از پیروزی 6-0 بارسلونا مقابل ختافه، تیم در اداره و احاطه بر بازی دچار مشکلاتی شد و در همین حال حریفان نیز به مرور زمان خطرناک‌تر شدند. پیروزی در نیوکمپ مقابل آرسنال اولین هشدار بود و بعد از آن ناکامی مقابل تیم‌هایی چون ویارئال، رئال مادرید و رئال سوسیداد نیز به آن اضافه شدند. بخش دوم ماجرا به دیدار با اتلتیکو مادرید بر می‌گردد، تنها تقابلی که طی این مدت بارسا توانست با در اختیار داشتن بر بازی، حرکت دادن سریع توپ و داشتن دقت بالا در شوت زنی به پیروزی برسد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

افزایش قدرت دفاعی

بارسا در 14 بازی اخیر خود تنها 3 بار کلین شیت کرده است و برای تیمی که فصل گذشته، با یک کار دفاعی خوب خود را اثبات کرده، این رقم واقعا پایینی است. براوو در لالیگا و تراشتگن در جام حذفی و لیگ قهرمانان - فصل پیش - گل‌های خیلی کمی دریافت کرده بودند. تیم‌ها بعد از هر شکست تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند و شما نمی‌توانید نبود تعادل دفاعی را نادیده بگیرید؛ آن هم زمانی که خیلی چیزها اشتباه پیش می‌روند - مانند ال کلاسیکو. اتلتیکوی سیمئونه تیم تهاجمی و خشنی خواهد بود و بارسا باید در این بازی بتواند قدرت خود را همتراز آنها کند؛ در غیر اینصورت جام بی‌جام!

به ثمر رسیدن 500امین گل مسی

همانطور که قبلا گفتیم، از ماه می‌سال 2011 به بعد، هیچ گاه پیش نیامده بود که مسی در چهار بازی متوالی گلزنی نکند. در آن سال نیز طلسم توقف روند گلزنی‌های او در یک بازی مهم شکسته شد: فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستر یونایتد در ومبلی. امشب در کالدرون، مسی زیر ذره بین خیلی‌ها قرار خواهد گرفت، خود او نیز با گلزنی می‌تواند دوباره احساس خوبی پیدا کند. مسی در بازی‌های اخیر بیش از اینکه حواسش به گلزنی باشد، به بازیسازی بوده است. بنابراین او باید بیشتر تمرکز خود را روی حملات و بازی در محوطه جریمه اتلتیکو بگذارد. به مر رسیدن 500امین گل می‌تواند دستاورد ارزشمندی در کارنامه فوتبالی مسی باشد.

ریکاوری نیمار

این ضلع برزیلی بارسا طی 15 بازی اخیر خود تنها 6 گل به ثمر رسانده است و حال روند خوبی که در ابتدا فصل آن را دنبال می‌کرد را ازدست داده است، روندی که 16 گل در 17 بازی را در پی داشت. نیمار باید یک بار دیگر نشان دهد که در بازی‌های مهم واقعا خطرناک است. هنگامی که اتلتیکو برای انجام عملیات‌های تهاجمی خود قادر نیست بعضی مناطق از زمین را پوشش دهد، سرعت بالای نیمار در این مواقع می‌تواند همچون زهر، خطرناک و کشنده باشد. مانند نمایشی که در جام حذفی فصل گذشته مقابل شاگردان سیمئونه از خود نشان داد. کالدرون برای آغاز مجدد گلزنی‌های طوفانی او ورزشگاه مناسبی است، ورزشگاهی که در آن که طی 6 بازی، 4 گل به ثمر رسانده است.

کسب جواز حضور در نیمه نهایی

مهم‌ترین چیز رسیدن به هدف است. در صورت صعود، این هشتمین باری خواهد بود که بارسا طی 11 فصل اخیر به نیمه نهایی راه پیدا می‌کند. بارسایی که لوئیز انریکه ساخته است همواره نشان داده که تیم رقابت طلبی است و مثال بارز آن پیروزی در 22 باز از مجموع 25 بازی‌ای که به صورت رفت و برگشت بود، می‌باشد. می‌دانیم که انریکه تاکنون هیچ شکستی را در کالدرون تجربه نکرده است و پیروزی بازی امشب، بارسا را شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی معرفی خواهد کرد.

تیم باید امشب تمام وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد. این بهترین راه برای اثبات دوباره بارسا، به عنوان برترین تیم جهان می‌باشد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: 5 وظیفه اصلی بارسا در ویسنته کالدرون
کاش این طورنمی شد


یکشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۳۳)
 
messi-.10
پاسخ به: 5 وظیفه اصلی بارسا در ویسنته کالدرون
معضل دفاع حل نشدنیه


پنج‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ (۲:۱۲)
 
ParcaBarca
پاسخ به: 5 وظیفه اصلی بارسا در ویسنته کالدرون
جلو این اتلتیکو فقط باید توپ رو به کناره ها برد و سانتر کرد بعضی وقتا باید بکش زیرش بازی کرد اینا از روبرو گل نمیخورن امیدوارم مسی هم گوشه بازی کنه :)>- :)>- :)>-


چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ (۲۱:۲۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: 5 وظیفه اصلی بارسا در ویسنته کالدرون
تنها نقطه ضعفمون همین دفاعه


چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ (۲۰:۴۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۳ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!