به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی و مقایسه وضعیت MSN در دو فصل گذشتهآنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ پنج‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۳:۵۰) (۱,۲۵۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


دومین فصل مثلث دست نیافتنی بارسا در مسیر پیشرفت نسبت به فصل اول است. مسی، سوارز و نیمار در حال حاضر به اندازه فصل قبل گلزنی کرده‌اند (122 گل) و هنوز 3 بازی دیگر نیز در لالیگا و 1 بازی در فینال جام حذفی باقی مانده است. علاوه بر این، اهمیت خط حمله بارسا از لحاظ تعداد پاس گل و هم چنین حضور در زمین نیز بیشتر شده است. در این مقاله به نکات جمعی و فردی درباره این سه ستاره می‌پردازیم:

1. دستیابی به تعداد گل‌های فصل قبل

"دست نیافتنی ها" در اولین فصل در 60 بازی رسمی مجموعا 122 گل به ثمر رساندند. در فصل قبل که به کسب سه گانه منجر شد، ستارگان خط حمله بارسا از رکورد 100 گل که پیش از این توسط مثلث مسی، اتوئو و هانری در فصل 2008/09 ثبت شده بود، عبور کردند. آن‌ها در این فصل در 58 بازی 122 گل به ثمر رسانده‌اند و هنوز 4 شانس دیگر برای ارتقای رکورد خود دارند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

2. گلزنی همه جانبه

مثلث خط حمله بارسا فصل گذشته 69% گل‌های کل تیم را به ثمر رساند (122 گل از 175 گل). در این فصل این رقم به 75% رسیده است (122 گل از 161 گل). اما این آمار نشان می‌دهد که سایر بازیکنان تیم کمتر در زمینه گلزنی مشارکت داشته‌اند. فصل گذشته بازیکنان دیگر 53 گل به ثمر رساندند. در این فصل این عدد به 39 کاهش یافته است. راکیتیچ و مونیر هر کدام 8 گل بهترین گلزنان تیم بعد از مسی و نیمار و سوارز هستند. فصل گذشته پدرو 11 گل به نام خود ثبت کرد و راکیتیچ نیز 8 گل به ثمر رساند.

3. پراکندگی متفاوت

همان طور که اشاره شد، خط حمله بارسا به رکورد گل‌های خود در فصل گذشته دست پیدا کرده اما توزیع و پراکندگی گل میان اعضای مثلث متفاوت است. سوارز از 25 گل در 43 بازی در فصل قبل (میانگین 0.58 گل در هر بازی) به 53 گل در 49 بازی (میانگین 1.08 گل در هر بازی) ارتقا پیدا کرده است. او تنها بازیکنی است که از این حیث پیشرفت داشته است. سوارز شانس زیادی نیز برای کسب کفش طلا و عنوان آقای گلی لالیگا دارد. مسی با در پیش گرفتن سیر نزولی، از 58 گل در 57 بازی (میانگین 1.01 گل در هر بازی) به 40 گل در 45 بازی (میانگین 0.88 گل در هر بازی) رسیده است؛ البته در این فصل او دو ماه دور از میادین بود. عملکرد نیمار نیز دچار افت شده است. آمار گلزنی او از 39 گل در 51 بازی ((میانگین 0.76 گل ) به 29 گل در 45 بازی (میانگین گل 0.64) سقوط کرده است.

4. پیشرفت نیمار در زمینه پاس گل

نیمار در زمینه پاس گل، بازیکنی است که بیشترین پیشرفت را در مقایسه با فصل قبل داشته است. او در این فصل 24 پاس گل داده است در حالی که فصل قبل 11 پاس گل ثبت کرده بود. لوئیز سوارز نیز آماری تقریبا مشابه دارد (25 پاس گل در این فصل و 24 پاس گل در فصل قبل) و از این حیث صدرنشین لالیگاست. آمار مسی از 31 پاس گل در فصل قبل به 21 پاس گل در این فصل کاهش یافته است. او در این فصل نقش پررنگ تری در زمینه بازیسازی برای خط حمله داشته است. به طور کلی، تعداد پاس گل‌های مثلث بارسا از عدد 66 به عدد 70 رسیده است.

5. دقایق حضور در زمین


مسی، سوارز و نیمار در فصل گذشته، "دست نیافتنی" لقب گرفتند؛ چرا که تقریبا در همه دقایق بازی حضور داشتند و لوئیز انریکه هرگز آن‌ها را تعویض نکرد. در این فصل نیز همین روند ادامه داشته است و فقط مصدومیت مسی مانع از این شد که آن‌ها به دقایق بیشتری نسبت به فصل قبل برسند. لوئیز سوارز که فصل گذشته دو ماه اول رقابت‌ها را به دلیل محرومیت فیفا از دست داد، در 65% دقایق برای بارسا بازی کرد اما در این فصل با حضور در 84% دقایق به پر استفاده‌ترین بازیکن بارسا مبدل شده است. نیمار از حضور در 75% دقایق بازی، به رقم 77% رسیده است اما مسی به خاطر مصدومیت زانو و مشکلات جزئی فیزیکی در طول فصل، از آمار باورنکردنی حضور در 93% دقایق بازی‌های بارسا به رقم 73% رسید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: بررسی و مقایسه وضعیت MSN در دو فصل گذشته
امیدوارم ادامه داشته باشه


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۵۹)
 
iman_khatar
پاسخ به: بررسی و مقایسه وضعیت MSN در دو فصل گذشته
این تیم باید قهرمان اروپا میشد.امیدوارم با قدرت هم این فصل و هم فصل بعد رو بگذرونند


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۵:۴۱)
 
hadimoghadam
پاسخ به: بررسی و مقایسه وضعیت MSN در دو فصل گذشته
در اینکه جایگزین خوبی ندارند هیچ شکی نیست ولی من میترسم که با وجود داشتن جایگزین بازم نتونیم این سه تا رو تعویض کنیم


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۰:۴۹)
 
barca73
پاسخ به: بررسی و مقایسه وضعیت MSN در دو فصل گذشته
خیلی خوبن اما جایگزین خوب ندارن متاسفانه ، مثلا الان که نیمار در این حد افت کرده که از نیم متری اعتماد به نفس زدن شوت کردن توپو نداره باید تعویض بشه اما کی بجاش بیاد ..........؟؟!!


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱:۳۴)
 
mahsagh
پاسخ به: بررسی و مقایسه وضعیت MSN در دو فصل گذشته
زنده باد MSN


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۰:۳۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بررسی و مقایسه وضعیت MSN در دو فصل گذشته
امیدوارم همیشه هر سه رو اوج باشن.


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۰:۱۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بررسی و مقایسه وضعیتMSN در دو فصل گذشته.
اواخر فصل موتورشون روشن شده
مسی بعد از مصدومیتش دیر برگشت و نیمار هم افت شدیدی پیدا کرد
این تنها یکی از عوامل نتایج ضعیف بود


پنج‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۳:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۷ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!