به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سه بازی تا مشخص شدن قهرمان لالیگا!لالیگا
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۲:۰۰) (۹۶۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


تکلیف قهرمانی، به روز‌های پایانی کشید. بعد از به ثمر رساندن 14 گل و دریافت صفر گل در دو دیدار اخیر، بارسا با 82 امتیاز صدرنشین لیگ باقی مانده است - هم امتیاز با اتلتیکو مادرید و یک امتیاز بیشتر از رئال مادرید. سه آخر هفته بسیار حساس باقی مانده است تا تکلیف قهرمانی مشخص شود، و در این مقاله به بررسی فاکتور‌هایی که برای این سه تیم وجود دارد که می‌تواند به موفقیت و عدم موفقیتشان در قهرمانی دامن بزند، می‌پردازیم.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

قهرمانی، در دستان بارسا

مهمترین مسئله این است که بارسا شانس اول قهرمانی است، و اگر بتواند سه بازی باقیمانده را با پیروزی پشت سر بگذارد، قهرمانی را بدون توجه به اینکه چه بلایی بر سر رقیبانش می‌آید، به دست خواهد آورد. اما تقریبا هیچ فرصتی برای لغزش وجود ندارد. کافیست بارسا در این سه بازی امتیاز از دست بدهد، آنوقت است که یکی از این دو باشگاه مادریدی از را می‌رسند و قهرمانی را از چنگ آبی و اناری‌ها در می‌آورند.

از طرف دیگر، رئال مادرید شدیدا نگاهش به دو رقیب دیگر است که بلغزند و به این تیم فرصت خود نمایی بدهند. زیدان و رفقایش در رئال، برای کسب عنوان قهرمانی نیاز دارند که هم بارسا و هم اتلتیکو، حداقل یک بار امتیاز از دست بدهند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

برتری در دیدار‌های رو در رو

در اسپانیا، این بازی رو در رو است که برای تیم‌هایی که با امتیاز یکسان لیگ را به پایان می‌رسانند، تصمیم می‌گیرد. حال، با توجه به دبل کردن اتلتیکو در لیگ، بارسا در صورت اتمام لیگ با امتیاز مساوی با این تیم، حتما قهرمان خواهد بود. حتی اگر رئال مادرید هم با بارسا هم امتیاز شود، با وجود شکست در ال کلاسیکوی خانگی، پیروزی 0-4 این تیم در برنابئو باعث می‌شود که بارسا از این لحاظ بر رئال هم برتری داشته باشد.

حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان

بارسا احتمالا دوست داشت که با این چالش روبرو باشد و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به رقابت بپردازد، اما حقیقت تلخ این است که آن‌ها از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند. و حالا، هیچ کاری نمی‌شود در این مورد انجام داد.

اما در نیمه پُر لیوان، این مسئله حداقل به بارسا اجازه می‌دهد که تمرکز کامل خود را روی رقابت‌های لالیگا بگذارد، در حالی که رقیبانش بازی‌های سخت نیمه نهایی لیگ قهرمانان را پیش رو دارند، که بخشی از ذهن آن‌ها را درگیر خود کرده است. اتلتیکو چهارشنبه شب 1-0 بایرن را در ویسنته کالدرون شکست داد و رئال مادرید، یک روز پیش از آن، با منچستر سیتی در اتحاد، 0-0 کرد. بنابراین تکلیف هیچکدام مشخص نیست، و باید تمام تلاش خود را برای دیدار برگشت انجام دهند.

در خانه و در خارج از خانه

اتلتیکو از این لحاظ، یک برتری نسبی دارد؛ زیرا دو بازی از سه بازی آینده آن‌ها در ویسنته کالدرون برگزار می‌شود. در حالی که بارسا و رئال، هر دو باید دو بازی را در خانه حریفان انجام دهند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

جایگاه حریفان این سه تیم، در جدول

لوییز انریکه همواره معتقد بوده است که در این نقطه از فصل، هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، زیرا تیم‌ها اهداف بسیار زیادی برای جنگیدن دارند. برخی به دنبال ماندن در دسته اول لیگ اسپانیا هستند، و برخی یک چشم خود را بر روی اروپا متمرکز کرده‌اند. پس، در این مقطع از فصل، بهتر است با تیم‌هایی روبرو شد که انگیزه‌ای جز غرور، برای بازی کردن مقابل شما ندارند - تیم‌هایی که در وسط جدول حاضرند.

و از این لحاظ، اتلتیکو سخت‌ترین کار را در این بین دارد. رایو و لوانته، هر دو در آستانه سقوط هستند؛ در حالی که سلتا، جنگ بسیار نزدیکی با سویا و بیلبائو، برای کسب جواز اروپایی دارد. رئال مادرید اما از این لحاظ خوش شانس بوده است. زیرا والنسیا و سوسیداد، هر دو در ناحیه‌ای از جدول هستند که نه شانس کسب جواز حضور در رقابت‌های اروپایی را دارند و نه خطر سقوط را احساس می‌کنند. دپورتیوو هم، احتمالا تا زمانی که نوبت به بازی با رئال برسد، خود را از خطر سقوط نجات داده است.

اما در همین حال، بارسا وضعیت دو گانه‌ای دارد. بتیس، که باید امروز - شنبه - با آن روبرو شوند، هیچ هدفی برای رسیدن، در این بازی ندارد. اما گرانادا که در روز آخر با آن‌ها روبرو می‌شوند، احتمالا در آن زمان هم همچنان در حال جنگیدن برای ماندن در لیگ خواهد بود. بین این دو دیدار، بازی مقابل اسپانیول وجود دارد که اخیرا کمی در جدول جایگاهش را از دست داده است. اگر آن‌ها نتوانند در بازی امروز خود مقابل سویا امتیازی بگیرند، آنگاه هنگامی که به نیوکمپ می‌آیند، نیاز مبرمی به کسب امتیاز خواهند داشت. و البته فراموش نکنید که این بازی، یک دربی محلی است و حساسیت می‌تواند هر نتیجه‌ای را در آن رقم بزند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Sentimental.Girl
پاسخ به: سه بازی تا مشخص شدن قهرمان لالیگا!
ما بارسلوناییم حالا حالا ها قهرمانیم:دی


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۰۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: سه بازی تا مشخص شدن قهرمان لالیگا!
به امید پیروزی در هر 3 بازی و در نهایت قهرمانی دلچسب


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۱:۴۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: سه بازی تا مشخص شدن قهرمان لالیگا!
بازیهامون از رئال آسونتره اما اتلتیکو احتمالا هر سه رو ببره. فرصت هیچ لغزشی نداریم.


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۷:۴۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۷ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!