به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

راز رژیم غذایی مسی از زبان پزشک معروف ستاره آرژانتینیمصاحبه
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۱:۰۹) (۱,۱۸۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


روزنامه نگار موندو دپورتیوو، در گفتگو با دکتر معروف لیونل مسی، جولیانو پوزر در مورد مسائل مربوط به ستاره آرژانتینی پرسش‌هایی مطرح کرد. دکتر پوزر همان کسی است که گفته می‌شد با برنامه غذایی‌ای که به لیونل مسی داد، زندگی حرفه‌ای او را پس از یک فصل پر از مصدومیت، به کلی تغییر داد. او در این مصاحبه به راز‌هایی که در پس این برنامه غذایی منحصر بفرد وجود داشت، اشاره کرد.

او در همان ابتدا از اینکه یک خبرنگار با سوال‌های کلی و عمومی مصاحبه‌اش را آغاز کرده، شگفت زده شد: «بیشتر مردم به اینجا می‌آیند و سوال‌های احمقانه می‌پرسند تا اطلاعات بی‌ارزشی در مورد بیمار‌های معروف من بدست بیاورند. از میان خیلِ عظیمی از خبرنگاران که تلاششان را کرده بودند، شما دومین نفری هستید که می‌توانید به اینجا بیایید».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

روش شما چیست؟

«این روش حرکت شناسیِ کاربردی نامیده می‌شود و شامل مطالعاتی در مورد قدرت ماهیچه‌های یک ورزشکار می‌باشد که با توجه به نتایج آن، یک روش درمانی بدست می‌آید که برای هر شخص منحصر بفرد است، اما تماماً بر اساس سلامت تغذیه استوار است».

منظورتان از "سلامت تغذیه" چیست؟

«پنج نوع غذا وجود دارد که من همواره آن‌ها را سوخت‌های فوق‌العاده‌ای می‌دانم: آب، روغن زیتون با کیفیت، حبوبات و میوه‌ها و سبزیجات طبیعی و تازه که البته آلوده به انواع سموم نباشند، زیرا آن‌ها آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کنند. میوه‌ها و هسته‌های خشک شده هم، توصیه می‌شود».

از چه چیزهایی باید پرهیز شود؟

«شِکَر. این بدترین رفتاری است که می‌توان با ماهیچه‌ها داشت. هر چه شما از قند و شکر دور باشید، برایتان بهتر خواهد بود. آرد‌های تصفیه شده هم می‌تواند تا حد زیادی مشکل ساز باشد؛ چرا که این روزها به سختی می‌توان دانه گندم سالم و آلوده نشده پیدا کرد».

نمک؟

«اگر کم باشد، مشکلی ندارد. زیرا ماهیچه‌ها و تمامی بدن به آن نیاز دارند».

در مورد گوشت چه می‌گویید؟

«در اندازه معمول. البته باید تا حد زیادی کمتر از مقداری باشد که مردم آرژانتین و اروگوئه معمولا گوشت می‌خورند. چون برای بدن هضم آن بسیار سخت است».

در روش شما به جز این سلامت تغذیه، از چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

«معمولا این از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. کمی داروهای طبیعی، مقداری هومئوپاتی (همسان درمانی)؛ اما اصلی‌ترین بخش کار این است که علت درد را بیابیم. وقتی بیمار در یک قسمت مشخص از بدنش احساس درد می‌کند، شما نباید یک بی‌حس کننده برایش تجویز کنید؛ بلکه کاری که باید در همان ابتدا انجام دهید این است که بفهمید چرا در آن نقطه درد وجود دارد. اینکه مودِ بیمار را مثبت نگه دارید هم، می‌تواند تعیین کننده باشد».

فکر کنم وقتی در یک محیط فوتبالی از چنین چیزهایی سخن بگویید، مردم با تعجب به شما نگاه می‌کنند...

«ممکن است. در این بین بی‌توجهی‌های بسیاری وجود دارد و بازیکنان بسیاری هستند که در مواجهه با این مسئله، با آن کنار نمی‌آیند. اما آن‌هایی که جرأت به خرج می‌دهند و آن را امتحان می‌کنند و بعد از سه هفته متوجه تغییرات می‌شوند، کاملا ایمان می‌آورند. همه‌اش در مورد این است که کمی ذهن خود را باز نگه دارید. من یک نقل قول بر روی دیوار مطب خود دارم که آن را به همه نشان می‌دهم: "ذهن انسان مانند یک چتر نجات است. فقط وقتی کار می‌کند که بازش کنید". این بخشی است که اعتماد بیمار بسیار مهم و حیاتی است و به همین خاطر من بسیار کم حرف می‌زنم. اگر من می‌رفتم و به همه خبرنگارانی که به اینجا می‌آمدند جزئیاتی در مورد بیمار‌های معروفم می‌گفتم، اعتمادی که آن‌ها به من کرده بودند را از دست می‌دادم. به همین دلیل است که من هیچ چیز خاصی در مورد آن‌ها نمی‌گویم. مسئله مهم دیگر، زمانی است که به هر شخص اختصاص داده می‌شود. برای ارائه خدمات خوب، باید شخص را عمیقا بشناسم، و شما نمی‌توانید یک نفر را در پنج دقیقه عمیقا بشناسید! می‌توانستم روزی هزار بیمار را ویزیت کنم و پول زیادی به جیب بزنم، اما من تنها به یکی از پنجاه نفر که واقعا علاقه مند به این کار است توجه می‌کنم و ذوق و علاقه را در این کار، بالاتر از هر چیزی قرار می‌دهم».

اینکه همه فهمیدند شما پزشک لیونل مسی بوده‌اید، تا چه حد بر زندگی شما تأثیر گذاشت؟

«زیاد. تأثیر مسی روی زندگی من بسیار زیاد بود، خصوصا در سه ماه اول. تلفن از زنگ خوردن باز نمی‌ایستاد و خبرنگاران از گوشه گوشه جهان با اینجا تماس می‌گرفتند. این مسئله روزمره هر کسی را تحت شعاع قرار می‌دهد - خصوصا شخصی مثل من که زندگی بسیار آرامی دارد. اما مسی را در همه دنیا می‌شناسند و از آن زمان، هیچکس به روش من شک ندارد. این را می‌شود هر روز و هر هفته دید».

شک زیادی در روش شما وجود داشت؟ اما با توضیحاتی که دادید، به نظر روش عجیب و غریب و غیر قابل هضمی نمی‌آمد.

«اصلا عجیب و غریب نیست، اما همه این چیزها را در مورد کارم شنیده‌ام. نکته این است که آن‌هایی که ذهن باز تری نسبت به متوسط انسان‌ها دارند، به راحتی آن را می‌فهمند و می‌پذیرند. من هیچگاه از آن‌ها نمی‌خواهم که غذاهای عجیب و غریب بخورند - اما اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که اکثر مردم مقدار بسیار کمی از آنچه من توصیه می‌کنم را می‌خورند و بیشتر به آن چیزهایی که سالم نیست، علاقه دارند. مانند پیتزا، شیرینی‌های مختلف و فست فود».

آیا تیم پزشکی باشگاهِ بازیکنی که بیمار شماست، با شما تماس می‌گیرند تا اطلاعاتی بدست بیاورند؟

«بعضی از آن‌ها در کمترین زمان ممکن با من تماس گرفتند و برخی هیچگاه تماس نگرفتند. به هر حال من چیزی در این مورد نخواهم گفت چرا که نمی‌خواهم اختلافی با شخص دیگر ایجاد شود. پس لطفا، از جزئیات چیزی نپرسید».
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: راز رژیم غذایی مسی از زبان پزشک معروف ستاره آرژانتینی
سوارز رو هم همینطوری لاغر کن


یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲:۳۷)
 
سوداگر
پاسخ به: راز رژیم غذایی مسی از زبان پزشک معروف ستاره آرژانتینی
من خودم عاشق مسیم اما بایداعتراف کرد چندچیزمسی روازاون مسی گذشته دورکرده دوربودن ازدروازه اس یکی راحت توپ لودادن هاشه دیگه اون استارتهای مرگبارش رونمی زنه خلاقیتش هم پایین اومده جدیدا هم موقعیت زیادخراب می کنه .........ولی بازهم دوسش دارم


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۳:۳۰)
 
سوداگر
پاسخ به: راز رژیم غذایی مسی از زبان پزشک معروف ستاره آرژانتینی
هرچی میگیدبگیداین مسی اون مسی باطراوت وسرزنده وشادگذشته نیست وگرنه تجربه اش همونیه که بود


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۳:۲۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: راز رژیم غذایی مسی از زبان پزشک معروف ستاره آرژانتینی
خب نکات خوبی بود. استفاده می کنیم.


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۳۴)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: راز رژیم غذایی مسی از زبان پزشک معروف ستاره آرژانتینی
عالی بود
ممنون از زحمات مترجم سایت


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۲۹)
 
Sentimental.Girl
پاسخ به: راز رژیم غذایی مسی از زبان پزشک معروف ستاره آرژانتینی
مشخصه قشنگ لاغر شده بعده اون مصدومیت ه طولانی مدتش


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۰۲)
 
shakib10
پاسخ به: راز رژیم غذایی مسی از زبان پزشک معروف ستاره آرژانتینی
من یک جا خونده بودم در خصوص 50 ضرری که شکر به بدن میزنه...اگر دوست داشتین ادرس وبلاگمو بگیرین بخونین خیلی جالبه.واقعا شکر وحشتناکه اسیبش به بدن


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۳:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۷ کاربر آنلاین است. (۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!