به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تاریخ، با بارساست!نوستالژی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۷:۰۰) (۸۹۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید: «تاریخ همواره تکرار می‌شود». حداقل برای بارسلونا، این اتفاق معمولا رخ داده است. بارسا در حالی در آخرین روز رقابت‌های لالیگا فصل 2015/16 پا به میدان می‌گذارد، که یک دوئل با رئال مادرید بر سر کسب عنوان قهرمانی دارد. البته تا همین هفته گذشته، این رقابت بین سه تیم برگزار می‌شد، اما با باخت اتلتیکو مقابل لوانته، اینک باز هم دو رقیب سنتی، باید برای کسب عنوان قهرمانی با هم رقابت کنند.

البته دو تیم با برگزاری الکلاسیکو قهرمان را مشخص نمی‌کنند؛ بلکه هر کدام با تیم‌های دیگری در فاصله‌ای بیش از 1000 کیلومتر مصاف می‌دهند. روز شنبه از ساعت 19:30 به وقت ایران، بارسا در جنوبی‌ترین منطقه اسپانیا، میهمان گراناداست و رئال مادرید هم، به شمالی‌ترین نقطه اسپانیا می‌رود تا با دپورتیوو لاکرونیا دیدار کند. و نهایتا، بعد از سوت پایان این دو دیدار، تکلیف قهرمانی در این فصل، مشخص خواهد شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سرنوشت قهرمانی بارسا، در دست خودش است. یک پیروزی - و یا نتیجه‌ای مشابه و یا بهتر از آنچه مادرید بدست می‌آورد - در آندلوس، این تیم را به قهرمانی اسپانیا می‌رساند. از طرف دیگر، رئال باید ببرد و امیدوار باشد که بارسا امتیاز از دست بدهد. اگر بارسا ببازد و رئال متوقف شود، باز هم بارسا است که به دلیل نتایج رو در روی بهتر، قهرمان خواهد بود.

در طول تاریخ، زمان‌هایی که تکلیف قهرمانی بین بارسا و رئال مادرید، به بازی آخر کشیده شده است، تقریبا بارسا هر دفعه قهرمانی را بدست آورده است. به نظر می‌آید که تاریخ واقعا خودش را تکرار می‌کند، و امیدواریم که این بار هم این اتفاق برای بارسا بیفتد. برخی از این سوابق را در زیر با هم می‌خوانیم.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
بازیکنان بارسا در حال گوش دادن به رادیو برای فهمیدن نتیجه در تنریف

خاطرات تنریف

دو تا از بهترین مواردی که بارسا در آخرین روز کورس قهرمانی را از رئال مادرید برد، دو فصل پیاپی‌ای است که تنریف شرایط مناسبی برای کاتالان‌ها رقم زد. در هر دو بار، این رئال مادرید بود که به عنوان صدرنشین پا به دیدار آخر لیگ می‌گذاشت و هر دو بار هم، آن‌ها در جزایر قناری شکست خوردند و قهرمانی به بارسا رسید.

نخستین بار در فصل 1991/92 اتفاق افتاد که رئال مادرید در حالی که 0-2 از تنریف پیش بود، بازی را با نتیجه 3-2 واگذار کرد و بارسا با پیروزی 2-0 مقابل بیلبائو، 55 امتیازی شد و بالاتر از رئال 54 امتیازی، قهرمانی را بدست آورد. یک فصل بعد، در 1992/93 هم، رئال در روز آخر با نتیجه 2-0 به تنریف باخت و بارسا با پیروزی 1-0 مقابل سوسیداد، قهرمانی را از رئال مادرید ربود (58 در مقابل 57).

کانون هواداران بارسلونا در ایران
بارسا وایادولید را شکست داد و عنوان قهرمانی را بدست آورد

موقعیت مشابه

اما در حالی که در دو مورد قبلی، بارسا در رتبه دوم قرار داشت، در فصل 2009/10، کاتالان‌ها با یک امتیاز بیشتر از رئال به دیدار پایانی رفتند و با پیروزی 4-0 مقابل وایادولید، با 99 امتیاز که از 31 پیروزی، 6 تساوی و تنها یک شکست بدست آمده بود، قهرمان شدند. رئال مادرید هم که در آن زمان توسط پیگرینی هدایت می‌شد، با تساوی 1-1 مقابل مالاگا در روز آخر، با سه امتیاز کمتر از پپ و شاگردانش، در رتبه دوم ایستادند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
فصل 1928/29 و عکس تیمی بارسا پس از قهرمانی

در زمانی بسیار دور، و سیاره‌ای دیگر...

دو بار دیگر که دو تیم بارسا و رئال در چنین شرایطی پا به دیدار پایانی لیگ گذاشتند، در اوایل و اواسط قرن بیستم رخ داد. در فصل 1928/29، رئال بازی آخر را با نتیجه 2-0 به اتلتیکو باخت و بارسا با پیروزی 4-0، رئال یونیون را در هم کوبید. با وجود اینکه بارسا هنوز یک امتیاز از رئال کمتر داشت، یک بازی عقب افتاده برای آن‌ها وجود داشت - بارسا آن دیدار را هم با نتیجه 2-0 مقابل آرناس پیروز شد تا قهرمانی را بدست بیاورد.

بیش از 30 سال بعد، در فصل 1959/60، بارسا در روز آخر با 5 گل ساراگوسا را شکست داد و رئال با نتیجه 1-0 مغلوب لاس پالماس شد. دو تیم در پایان فصل در امتیاز 46 برابر بودند، اما این بارسا بود که با توجه به تفاضل گل بهتر، قهرمانی را بدست آورد. البته در آن زمان هم تفاوت دو تیم را دیدار‌های رو در رو تعیین می‌کرد، اما بارسا و رئال در آن فاکتور هم، برابر بودند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: تاریخ، با بارساست!
اون عکس آخری که همه تکیه زدن روی سکو آدم رویادحمام های نمره میندازه که منتظربودن دلاکه بیادومشت ومال بده


جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۱:۳۳)
 
messi-.10
پاسخ به: تاریخ، با بارساست!
قهرمانی تو مشت خودمونه


پنج‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۵:۴۰)
 
سوداگر
پاسخ به: تاریخ، با بارساست!
نقل قول
تاریخ، با بارساست!

خودش بهترین جمله اس


چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۵۶)
 
BRAIN
پاسخ به: تاریخ، با بارساست!
تاریخ رو خود بارسا می نویسه.


چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۸:۴۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تاریخ، با بارساست!
قهرمانی فقط شایسته بارساست و بس
به امید موفقیت


چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۸:۳۸)
 
mahsagh
پاسخ به: تاریخ، با بارساست!
انشالله امسال دو گانه رو میگیریم . :f


چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۷:۲۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: تاریخ، با بارساست!
به امید خدا امسال هم همین اتفاق می افته و تیم شایسته قهرمان میشه!


چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۷:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۵ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!