به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

برای تولد اینیستا؛ شوالیه رنگ پریده!اسطوره‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۷:۰۷) (۱,۱۰۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


همه می‌دانیم که زمان می‌گذرد، بی‌آنکه بتوانیم گذرش را حس کنیم. و حالا، این تنها راهی است که می‌توانیم با آن، 32 ساله شدن اینیستا، شوالیه رنگ پریده نیوکمپ را، توجیه کنیم.

انگار همین دیروز بود که یک جوان سر حال وارد زمین ورزشگاه استادو فرانس شد تا سرنوشت بارسا را با یک نمایش فوق‌العاده در میانه میدان، در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال 2006، تغییر دهد. اگر یک نفر از همان روز، به آینده و امروز سفر می‌کرد، احتمالا از لیست بلند بالای افتخارات کسب شده توسط پسر خجالتی نیوکمپ، سرش گیج می‌رفت. در واقع، این لیست، چیزی است که هر فوتبالیستی آرزویش را دارد؛ لیستی که شامل چهار مدال قهرمانی لیگ قهرمانان، 7 مدال قهرمانی لالیگا، دو قهرمانی یورو و یک قهرمانی جهان، و یک جایزه فردی مانند بهترین بازیکن سال اروپا!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگر بارسا بتواند امسال دو گانه را بدست بیاورد، اینیستا و هم‌تیمی‌اش، دنی آلوز، جزء سه بازیکنی خواهند بود که بیشترین تعداد جام را بدست آورده‌اند. 31 جام کسب شده توسط این دو، آن‌ها را در کنار ستاره سال‌های اخیر منچستر یونایتد، گری نویل قرار می‌دهد، اما این هم آندرس اینیستا را چندان هیجان زده نمی‌کند. جهان فوتبال پُر بوده از استعداد‌های ناب، اما دون آندرس، مورد متفاوتی است. روش توصیفی که ما در اینجا به کار می‌بریم، در اسپانیا تنها در مورد افرادی که در سطوح بالا قرار دارند استفاده می‌شود؛ اما هنوز هم برای توصیف اینکه اینیستا چه شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد، ناچیز است.

امروزه، که فوتبال با فساد و عشق بی‌حد و حصر به پول عجین شده است، دیدن شخصیت‌هایی مانند اینیستا، نسبتا نادر است. اگر کسی ادعا کند که اینیستا اصلا به این مسائل توجهی نداشته است، چندان بیراه هم نگفته است. اینیستا، نماد بسیار مناسبی برای بارساست؛ کسی که به بهترین نحو ممکن، "فراتر از یک باشگاه" را برای دیگران ترجمه کرد. او شاید در خارج از زمین بی‌حاشیه و ساکت باشد، اما در زمین، این قابلیت را دارد که هر هفته، یک لبخند بر صورت تمامی هواداران تیم، نقاشی کند. آندرس، خلاق است، و کاریزماتیک؛ یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنانی است که می‌توان نام برد و خونسردی خارق العاده‌ای در بازی‌اش دیده می‌شود. هنگامی که او صاحب توپ است، یک تماشاچی ممکن است تصور کند کاپیتان بارسا در حال پرواز در زمین است.

حال که او به سی و دومین سال زندگی‌اش هم پایان داده است، منطق فوتبال حکم می‌کند که بارسا باید به فکر روزهایش بدون شوالیه رنگ پریده باشد. تابستان گذشته، بارسا فصلش را بدون یکی دیگر از اسطوره‌های تمام نشدنی باشگاه، ژاوی هرناندز، آغاز کرد. زمان خداحافظی با آندرس اینیستا هم، چندان دور نیست، بنابراین تمام آنچه می‌توانیم انجام دهیم، نشستن و لذت بردن از آخرین سال‌های حضور او در زمین فوتبال است.

و تمام آنچه می‌توانیم این روزها بگوییم این است: تولدت مبارک آندرس اینیستا!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: برای تولد اینیستا؛ شوالیه رنگ پریده!
امیدوارم سال های سال در کنار بارسا بمونی
تولدت مبارک اسطوره


شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۳۸)
 
iman_khatar
پاسخ به: برای تولد اینیستا؛ شوالیه رنگ پریده!
حیف که نهایتا ۲ سال دیگه دربارسا خواهد بود بعدش احتمالا خدافظی کنه چون به نظرم نمیاد اهل ماجراجویی باشه


جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۳۸)
 
jahanmamad
پاسخ به: برای تولد اینیستا؛ شوالیه رنگ پریده!
خیلی متن خوبی بود
"هنگامی که او صاحب توپ است، یک تماشاچی ممکن است تصور کند کاپیتان بارسا در حال پرواز در زمین است."
تولدت مبارک دون آندرس کبیر


جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۲۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: برای تولد اینیستا؛ شوالیه رنگ پریده!
نقل قول
جهان فوتبال پُر بوده از استعداد های ناب، اما دون آندرس، مورد متفاوتی است.

دقیقا! ستاره تکرار ناشدنی.


جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۲۱)
 
سوداگر
پاسخ به: برای تولد اینیستا؛ شوالیه رنگ پریده!
تولدت مبارک رنگ پریده


جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۱:۴۸)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: برای تولد اینیستا؛ شوالیه رنگ پریده!
متن عالی بود. تولدت مبارک شوالیه


جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۹:۰۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۸ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!