به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

هفت روزِ بارسا؛ دفاع از عنوان قهرمانی برای پایان دادن به بحران!قهرمانی لالیگا ۱۵/۱۶
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۵:۰۱) (۹۴۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: چهار چهار دو
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


این مقاله، به بررسی وضعیت بارسلونا در هفته‌ای که گذشت، پرداخته است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

هفته در پنج کلمه

بارسا بازهم قهرمان لیگ شد!

چیزهایی که خوب پیش رفت

اگر آن چهار دقیقه‌ای که رئال در بازی همزمان به گل رسیده بود و گرانادا هنوز دروازه‌اش باز نشده بود - و در همان زمان برادران و خواهران مضطرب ترِ بارسایی در حال کندن موهای سر خود بودند - را در نظر نگیریم، بارسا به راحتی و با کسب پیروزی 0-3، از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود دفاع کرد.

قطعا، در تمام طول نیمه دوم؛ جایی که مشخص شده بود هیچ بازگشت دراماتیکی برای گرانادا در کار نخواهد بود، مسئله اصلی هواداران بارسا، پیدا کردن خلاقانه‌ترین راه برای گذراندن زمان تا سوت پایان بازی بود. نود دقیقه پایانی لالیگا، در تضاد کامل با آنچه به نظر می‌آمد قرار است یک نود دقیقه حساس و نفس گیر باشد، بود - جایی که اکثر تیترها خبر X به Y پول داده تا به Z ببازد/Z را ببرد، را پوشش داده بودند.

اگرچه، خوشحالی بازیکنان بارسا پس از پیروزی مقابل گرانادا و قهرمانی، نشان می‌داد که استرس در رختکن آن‌ها وجود داشت و اینکه هیچگاه قهرمانی در لیگی مانند لالیگا عادی نمی‌شود و نمی‌توان از قهرمانی در آن پیش از پایان، اطمینان داشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

و، کتاب تاریخ فوتبال، یک قهرمانی دیگر برای بارسا ثبت کرد؛ با یک امتیاز بیشتر از رئال مادرید که آن‌ها را به ششمین قهرمانی خود در هشت سال گذشته رساند.

چیزهایی که خوب پیش نرفت

روز یکشنبه آماری در روزنامه‌های اسپانیایی منتشر شد که استاد داگلاس!، با تنها 13 دقیقه حضور در زمین برای بارسا در این فصل از رقابت‌های لالیگا، به همراه این تیم قهرمان شد. آن 13 دقیقه هم زمانی اتفاق افتاد که بارسا در دیدار مقابل رایو با حساب 5-1 از حریف پیش بود! خسته نباشید، به هر حال، آقای داگلاس.

نقل قول هفته

جرارد پیکه در مورد خوشحالی بیش از حد بارسایی‌ها پس از کسب عنوان قهرمانی، آن هم بعد از گرفتن تنها یک امتیاز از 12 امتیاز ممکن در روزهای پایانی، گفت: «ما باید دو بار در این فصل به قهرمانی لیگ می‌رسیدیم».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نکاتی که باید بدانید

- به غیر از MSN، هیچ بازیکن دیگری از بارسا نتوانست تعداد گل‌های زده خود را دو رقمی کند. نزدیک‌ترین فرد به این رکورد، ایوان راکیتیچ با هفت گلِ زده بود.

- لوییز انریکه به ششمین سرمربی بارسا تبدیل شد که در دو فصل ابتدایی حضورش در نیوکمپ، دو قهرمانی لالیگا بدست می‌آورد.

- سوارز در پنج بازی آخر خود در لیگ، 14 گل به ثمر رساند.

- بارسا پنج بازی آخر خود در لیگ را بدون دریافت حتی یک گل خورده، با پیروزی پشت سر گذاشت. آن‌ها در طی این پنج بازی، به طور متوسط 4.8 گل در هر بازی به ثمر رساندند.

- آبی و اناری‌ها با 91 امتیاز قهرمان لیگ شدند، که این تعداد امتیاز، از امتیازاتی که آن‌ها در چهار قهرمانی اخیر خود کسب کرده بودند، کمتر بوده است.

پیروز هفته

هر دو لوییز کاتالان‌ها، شایسته این عنوان هستند. اما وقت برای ستایش از لوییز سوارز به دلیل به ثمر رساندن 14 گل در پنج بازی و کسب عنوان پیچیچی خواهد بود، پس بیایید کمی به سرمربی بارسا بپردازیم.

وقتی همه در بارسا در حال جشن و سرور، آن هم به صورت کاملا منشوری بودند، لوییز انریکه قوی و ثابت قدم ماند، آن هم با نگاهی که تنها زمانی آن را می‌بینیم که از او در مورد مسائل مالیاتی بازیکنانش، و یا استفاده عجیب و غریب برخی از آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی پرسیده می‌شود (دنی آلوز، این یکی را با تو بودیم!).

این قهرمانی را باید به نام لوییز انریکه دانست، که توانست تیمش را در مسیری که خودش آن را "سیرک" می‌نامد، بدون از دست دادن تمرکز رهبری کند. چیزی که حتی سرمربیانی مانند پپ گواردیولا و خوزه مورینیو هم با آن گلاویز بودند.

بازنده هفته

خوان گاسپارت در سال‌های گذشته چندین بار تحت شرایطی که دقیقا بهترین دقایقش نبود، قرار گرفته است. اما یکی از بهترینِ آن‌ها، زمانی اتفاق افتاد که رئیس سابق باشگاه بارسا، به دلایلی تصمیم گرفت که اعلام کند تمام آنچه رئال مادرید انجام داده، "خسارت" به فوتبال بوده است.

گاسپارت اظهاراتش را در حالی کامل می‌کرد که هیچگاه این احتمال که بارسا بازیکنان گرانادا را برای باختن به آن‌ها راضی کرده است، از سمت رئال مادرید مطرح نشد. این یک مثال دیگر از این مسئله است که فوتبال اسپانیا در حال خراب کردن تصویر خودش است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ دفاع از عنوان قهرمانی برای پایان دادن به بحر...
البته سه گانه متعلق به ما بود


چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۴۸)
 
messi-.10
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ دفاع از عنوان قهرمانی برای پایان دادن به بحر...
نقل قول
بارسا بازهم قهرمان لیگ شد!

سوارز بازی های آخر گل کاشت


سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۱۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ دفاع از عنوان قهرمانی برای پایان دادن به بحر...
نقل قول
این قهرمانی را باید به نام لوییز انریکه دانست، که توانست تیمش را در مسیری که خودش آن را "سیرک" می نامد، بدون از دست دادن تمرکز رهبری کند.

درود بر لوچوی بزرگ.


سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۵:۴۹)
 
سوداگر
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ دفاع از عنوان قهرمانی برای پایان دادن به بحر...
خیلی زیبا وباصفا صمیمیت ورفاقت موج می زدتوی این مقاله دمتون گرم بابت ترجمه


سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۵:۲۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۶ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!