به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

10 لحظه کلیدی از لالیگای 2015/16قهرمانی لالیگا ۱۵/۱۶
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۴:۲۵) (۱,۴۳۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بارسا با کسب جام قهرمانی لالیگا، یک فصل به یادماندنی دیگر را در تاریخ باشگاه خود جاودانه ساخت. در این خبر به یادآوری 10 لحظه کلیدی از این فصل می‌پردازیم.

بارسلونا قهرمان فصل 2015/16 لالیگا شد؛ طی چند روز اخیر این عبارت را در رسانه‌های مختلف شنیده‌ایم. این 24امین باری است که بارسا در طول تاریخ به جام قهرمانی لالیگا دست می‌یابد و از آن مهم‌تر اینکه این جام ششمین جام قهرمانی آنها طی هشت سال اخیر - در چارچوب رقابت‌های لالیگا - بوده است. جامی که به لطف یک پیروزی خاطره ساز در گرانادا بدست آمد و دل میلیون‌ها آبی و اناری را در سراسر جهان شاد کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در ادامه به بررسی 10 لحظه کلیدی از این فصل باشکوه می‌پردازیم:

شروعی رضایتمندانه

هفته اول مجموعه رقابت‌های لالیگا برای کاتالان‌ها با پیروزی 1-0 مقابل اتلتیک بیلبائو در ورزشگاه سن مامس آغاز شد؛ بازی‌ای که تک گل آن را لوئیز سوارزی به ثمر رساند که حال، در پایان فصل، برترین گلزن این لیگ لقب دارد. سه بازی بعدی لالیگا نیز برای بارسلونا به پیروزی انجامید: برد خانگی 1-0 در برابر مالاگا، برد 2-1 اتلتیکو مادرید در ویسنته کالدرون و برد خانگی 4-1 مقابل لوانته. شایان ذکر است که این پیروزی‌ها با 8 گل زده و تنها 2 گل خورده به ارمغان آمدند.

سوارز و نیمار جایگزینانی قابل اعتماد برای مسی

یکی از بدترین خبرهایی که در این فصل با آن رو به رو شدیم، مصدومیت فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا بود؛ اما تنها یک چیز پذیرش آن را برایمان آسان کرد و آن این بود که هنوز دو ضلع دیگر مثلث هجومی‌مان را در اختیار داشتیم، خوشبختانه نیمار و سوارز به خوبی توانستند نبود مسی را کنترل کنند و نگذارند عدم حضور او لطمه‌ای به تیم وارد کند. سوارز توانست در دوران غیبت مسی 10 کل به ثمر برساند - که به عنوان مهم‌ترین آنها می‌توان هت تریک او مقابل ایبار یاد کرد. نیمار نیز در آن روزها 9 گل به ثمر رساند - که از مهم‌ترین آنها می‌توان به 4 گلی که برابر رایووایکانو و دابلی که مقابل ویارئال به ثمر رساند اشاره کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

طعم شیرین پیروزی در برنابئو

بدون شک اگر بخواهیم به دنبال یکی از مشهورترین پیروزی‌های این فصل بارسا بگردیم، در وهله اول به تحقیر 4 بر 0 رئال مادرید در ورزشگاه خانگی خودش خواهیم رسید. سوارز دو گل و نیمار و اینیستا هر کدام یک گل در این دیدار به ثمر رساندند. اما در مجموع عملکرد تحسین برانگیز تیم بود که آن پیروزی لذت بخش را نه تنها برای بازیکنان، بلکه برای هواداران رقم زد.

بازگشت مسی

این آبی اناری پوش آرژانتینی در نیمه دوم ال کلاسیکوی مذکور به مستطیل سبز بازگشت و یک هفته بعد از آن نیز با به ثمر رساندن گل آخر پیروزی 4-0 مقابل رئال سوسیداد، خیال لوئیز انریکه و تیم را از بابت بازگشت به فرم مطلوب و - تقریبا - همیشگی خود راحت کرد.

قهرمان جهان

حتی شکست رئال نیز به اندازه پشت سر گذاشتن یک سفر موفق به ژاپن لذت بخش نبود! سفری که بعد از شکست 4 بر 0 رئال بتیس در نیوکمپ انجام شد و باعث شد بازی با اسپورتینگ خیخون به تعویق بیفتد و بارسا با در دست داشتن سه امتیاز همچنان صدرنشین لالیگا باقی بماند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

باز هم مادرید شکست خورد

بازی برگشت مقابل اتلتیکو مادرید هیجان زیادی را به همراه داشت؛ بارسا بعد از گلی که از تورس دریافت کرد به خودش آمد و فهمید قضیه از چه قرار است. مسی و سوارز دست به دست هم دادند تا نگذارند شکست ناپذیری لوئیز انریکه مقابل این تیم پایتخت نشین متوقف شود.

رکوردی تاریخی

بارسای انریکه در این فصل به رکورد 39 بازی بدون شکست دست یافت و رکورد شکست ناپذیری تمام تیم‌های اسپانیایی را شکست. 23 تای آنها بازی‌های لالیگایی بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

پیروزی‌های بزرگ

آوریل ماه خوبی برای کاتالان‌ها نبود اما کسب دو پیروزی بزرگ 8-0 و 6-0 مقابل تیم‌های دپورتیوو و اسپورتینگ خاطره تلخ 3 شکست متوالی را از ذهن ربود و به جهانیان ثابت شد که بارسا می‌تواند بعد از هر شکستی برخیزد و گذشته را جبران کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دربی پرگل

بارسلونا پیش از برگزاری دیدار نهایی خود در چارچوب رقابت‌های لالیگا، باید در دربی شهر بارسلون به مصاف اسپانیول می‌رفت؛ رفت! رفت و با کسب یک برد پرگل روحیه خود را برای کسب قهرمانی افزایش داد. بارسلونا 5-0 اسپانیول. این پیروزی بزرگ به لطف گلزنی مسی، سوارز (2)، نیمار و رافینیا حاصل شد. اتلتیکو مادرید که از ابتدای فصل تنها خطر بارسا محسوب می‌شد، در همان هفته مقابل لوانته شکست خورد و از رقابت برای کسب قهرمانی کنار کشید. بارسا ماند و رقیب دیرینه‌اش، رئال مادرید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

قهرمان!

بارسایی‌ها می‌دانستند که تحت هر شرایطی پیروزی در دیدار نهایی لالیگا آن‌ها را قهرمان خواهد کرد. رئال مادرید اما پشت سر آبی و اناری‌ها قرار داشت و تنها به امید یک لغزش از سوی این تیم به قهرمانی دل خوش کرده بود. اما نه! محال بود که شاگردان تربیت شده انریکه بگذراند که هدفشان را در هفته پایانی، آن جایی که دیگر جای جبرانی وجود ندارد، از چنگشان در بیاورند. هت تریک سوارز در برد 3 بر 0 مقابل خرانادا کاتالان‌ها را قهرمان بی‌چون و چرای لالیگا کرد و خود را نیز با 40 گل زده برترین گلزن اسپانیا و اروپا کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

به امید کسب سومین قهرمانی متوالی لالیگا در فصل 2016/17!
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگای 2015/16
تحقیر مادرید
روحت شاد یوهان کرایف کبیر


چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۳:۰۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگای 2015/16
مثل هر فصلی فراز و نشیب های خودش رو داشت، اما به بهترین شکل ممکن و با تحقیر مادرید به بدترین شکل ممکن تموم شد!


چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۵:۵۹)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگای 2015/16
فصل شگفت انگیزی بود مجموعا ولی با قهرمانی تو لیگ قهرمانان میتونس شگفت انگیز تر بشه. درهرصورت فوتبال همینه، اینجوری فصل بعدی تشنه تر میشن واسه لیگ قهرمانان، بهتره.

مرسی لوچو


چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۳:۱۶)
 
سوداگر
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگای 2015/16
نقل قول
شروعی رضايتمندانه

اتفاقا من این روقبول ندارم چون یک برنامه ریزی غلط درپیش فصل باعث شد که خیلی دیرموتورمون روشن بشه برخلاف سال گذشته که فقط یک مقطع دراواسط نیم فصل اول دچارافت شدیم اما امسال هم درابتدای فصل وهم دراواسط نیم فصل دوم دچارافت شدیم واگراتحادوکارگروهی وازخودگذشتگی نبود الان باید تاسف می خوردیم


چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۰:۴۴)
 
سوداگر
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگای 2015/16
تمام طول فصل حرص وجوش خوردیم الان این مقاله رومی خونیم میگیم چقدرزودگذشت


چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۰:۴۱)
 
mahsagh
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگای 2015/16
زنده باد بارسا
ایشالله سال بعد سه گانه میگیریم .


چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۹:۳۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۱ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!