به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۴:۲۴) (۱,۴۱۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


خوان کارلوس اونزوئه، همیشه در حاشیه بوده اما سابقه کم نظیری در باشگاه دارد. این سنگربان سابق بارسا که چندان مورد توجه رسانه‌ها قرار نداشته، یکی از بنیان‌های دهه موفق بارسا است. او با سه سرمربی مختلف کار کرده (ریکارد، گواردیولا و لوئیز انریکه) و با حرفه‌ای گری و هوشیاری، در مجموع در کسب 22 عنوان قهرمانی نقش جدی ایفا نموده است. در این مقاله سعی داریم به فعالیت‌ها و دستاوردهای اونزوئه در بارسا و تیم‌هایی که در آنها حضور داشته است، بپردازیم.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

او همیشه مرد بی‌حاشیه‌ای بوده که همواره از سوی سرمربیانی که با آن‌ها کار کرده، مورد تحسین و ستایش قرار گرفته است. او به طور کلی 6 عنوان قهرمانی در لیگ (2 قهرمانی با ریکارد، 2 قهرمانی با گواردیولا، 2 قهرمانی با لوئیز انریکه)، 3 کوپا دل ری (2 تا به همراه گواردیولا و 1 قهرمانی با لوئیز انریکه که یکشنبه هفته آینده می‌تواند به عدد 2 برسد)، 4 قهرمانی سوپر کاپ اسپانیا (2 تا با ریکارد و 2 تا با گواردیولا)، 3 قهرمانی لیگ قهرمانان (1 قهرمانی با ریکارد و 1 قهرمانی با گواردیولا و لوئیز انریکه)، 3 سوپرکاپ اروپا (2 قهرمانی با گواردیولا و 1 قهرمانی با لوئیز انریکه) و 3 جام باشگاه‌های جهان (2 قهرمانی با گواردیولا و 1 قهرمانی با لوئیز انریکه) کسب کرده است.

حضور کنار ریکارد

اونزوئه، در ژوئن 2003 پس از پشت سر گذاشتن 18 فصل به عنوان بازیکن حرفه‌ای (2 سال نیز ذخیره آندونی زوبی زارتا بود)، اعلام بازنشستگی و از مستطیل سبز خداحافظی کرد. سنگربان سابق آبی و اناری‌ها، تابستان 2003 به پیشنهاد تیکی بگریستین دوباره به باشگاه محلق شد تا در زمان حضور کادر فنی جدید به سرمربیگری فرانک ریکارد، به عنوان مربی دروازبان‌ها فعالیت کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تمرین والدس تحت نظر اونزوئه تاثیر چشمگیری در رشد او و تبدیل شدنش به بهترین دروازبان تاریخ باشگاه داشت. والدس با حضور او پیشرفت فوق‌العاده‌ای کرد و همه شک و تردیدها پیرامون او برطرف شد. اونزوئه با به کارگیری تلفیقی از روش‌های جدید، ویدئوها و تحلیل و آنالیز بازی به بازی، به پیشرفت فنی والدس کمک کرد؛ بازیکنی که در فینال لیگ قهرمانان در پاریس (سال 2006) نقشی حیاتی داشت.

اونزوئه، در زمان حضور ریکارد، رفتار انسانی برجسته‌ای داشت. به گونه‌ای که سرمربی هلندی به او نگاهی فراتر از یک مربی دروازبان داشت و به توصیه‌های او مانند یک سرمربی گوش می‌کرد.

کسب فوق لیسانس با گواردیولا

اونزوئه در دو فصل اول حضور گواردیولا به فعالیت خود به عنوان مربی دروازبان‌ها ادامه داد. او در مصاحبه‌ای این گونه توضیح داد که حضور در کنار گواردیولا برای او مانند دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بوده است. اونزوئه در این دوره همچنان به استفاده از توانایی‌اش برای آنالیز بازی‌ها، در دو زمینه دفاعی و هجومی ادامه داد.

اونزوئه در تابستان 2010، با پیشنهاد هدایت نومانسیا در دسته دوم لالیگا موافقت کرد و شغلش را به عنوان یک سرمربی آغاز نمود. نومانسیا در آن فصل لیگ را در جایگاه دهم به پایان رساند و اونزوئه تصمیم گرفت تا در آخرین سال حضور گواردیولا به تیم بازگردد. با کسب عناوین قهرمانی متعدد و ادامه پیشرفت در زمینه تحلیل فنی، او شغلش را به عنوان مربی دروازبان‌ها به پایان برد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گام رو به جلو با لوئیز انریکه

او در سال 2012 بارسا را ترک کرد و با امضای قراردادی به ریسینگ سانتاندر پیوست اما به دلیل مشکلات قراردادی، هرگز موفق به هدایت این تیم نشد. پس از مدتی به عنون دستیار سرمربی به کادر فنی لوئیز انریکه در سلتاویگو محلق شد تا با کسانی کار کند که رابطه دوستانه فوق‌العاده‌ای با آنها داشت.

این دو نفر در سال‌های پایانی بازی لوئیز انریکه و زمانی که اونزوئه به عنوان سرمربی دروازبان‌ها در باشگاه فعالیت می‌کرد، دوستانی صمیمی شدند. شور و شوق گشت و گذار و دوچرخه سواری باعث شد تا آن‌ها بیشتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها که طرز تفکر فوتبالی مشابه داشتند، با نگاهی کمالگرا، به دنبال کار کاملا حرفه‌ای بودند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آنها فصل فوق‌العاده‌ای در سلتا داشتند و سپس بارسلونا به لوئیز انریکه پیشنهاد سرمربیگری داد. مرد آستوریایی این پیشنهاد را پذیرفت و کادر فنی‌اش را نیز به همراه آورد و اونزوئه نیز دستیار سرمربی باقی ماند. او تکیه گاه اصلی و نقطه قوت نیمکت بارسا و مسئول عملکرد خوب این تیم روی ضربات ایستگاهی بوده است.

تفکرات اونزوئه به خوبی جواب داد و افتخارات و دستاوردهای بارسا ادامه یافت. اونزوئه با ارتباط مستقیم با ستارگان تیم و فعالیت خستگی ناپذیر، همچنان به اثبات توانایی‌هایش ادامه می‌دهد. چه کسی می‌داند! شاید در آینده قدم رو به جلوی دیگری بردارد و به عنوان سرمربی روی نیمکت بارسلونا بنشیند!
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mazaherxavi
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
اونزوئه رو میبینم یاد تیتو عزیز میفتم


دوشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۱۳)
 
ALEXMASON
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
اونزوئه واقعا حقشه یه زمانی سرمربی بارسا بشه.


دوشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۵ (۱۱:۱۸)
 
jahanmamad
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
عالی بود خیلی وقته منتظر یه مقاله درباره اونزوئه بودم که خوب شد گذاشتین
من که خیلی دوسش دارم مخصوصا وقتی با انریکه درگوشی حرف میزنن : )


شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۵ (۱۳:۲۷)
 
سوداگر
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
ان شاالله باتجارب زیادی که داره بتونه کمک حال انریکه وسرمربیهای بعدی باشه


شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۵ (۱۲:۴۴)
 
messi-.10
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
مرد پشت پرده بارسا
تجربیات مختلفی از مربیان مختلف داره که خیلی مفیده


جمعه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲:۴۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
یادش بخیر تیم پپ گواردیولا...


پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۶:۱۲)
 
mahsagh
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
چه خوب. موفق باشه.


پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۴:۵۱)
 
سوداگر
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
ازاین پشت پردهای بارسابازهم بگید


پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۳:۰۴)
 
Hidden_Glance
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
کلا با شخصیتش حال میکنم خیلی خوبه!

نقل قول
از تجربه دروازه بانیش به خوبی یرای ضربات ایستگاهی استفاده میکنه و جا داره یادی کنیم از تیتو که شاید اگر بود تیم مربیگری ا اینم بهتر میشد


دقیقا


پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۱:۰۹)
 
iman_khatar
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
از تجربه دروازه بانیش به خوبی یرای ضربات ایستگاهی استفاده میکنه و جا داره یادی کنیم از تیتو که شاید اگر بود تیم مربیگری ا اینم بهتر میشد


پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۹:۱۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: اونزوئه؛ قهرمانی در سایه!
پادشاهای موفق همیشه به یه وزیر کاردان نیاز دارن و این درست چیزیه که اونزوئه تو کادر فنی بارسا بوده. امیدوارم سالهای سال این مهره ارزشمند و خوش فکر رو روی نیمکت بارسا ببینیم.


پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۴:۲۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۷ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!