به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مصاحبه کامل ترِ بارتومئو؛ «طرفدار اتلتیکو هستم!»مصاحبه
فرستنده امین سبحانی در تاريخ شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۳۳) (۷۱۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


جوزپ ماریا بارتومئو - رئیس باشگاه بارسلونا - در مصاحبه با شبکه رادیویی RMC فرانسه به تشریح مسائل مختلف مربوط به باشگاه پرداخته است؛ با ما همراه باشید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در پایان فصل چه حسی داشتید؟ به نظر می‌رسد مدیر شادی باشید.

«من همیشه شاد هستم. حتی پس از کسب این دوگانه شادی من نیز بیشتر شده است. ما تا لحظه آخر سختی کشیدیم و مسلما این سختی، شرایط را برایمان به مراتب بهتر کرده است. در این فصل به بیشتر اهدافمان جامه عمل پوشاندیم و حالا باید در اندیشه فصل بعد باشیم».

در مورد عدم دستیابی بارسا به لیگ قهرمانان در این فصل بگویید.

«درست است که ما تمایل زیادی به قهرمانی داشتیم، اما این رقابتها بسیار دشوار هستند. شاید کمی بدشانس بوده‌ایم. ما بابت این دوگانه و نیز سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان بسیار شادمان هستیم. کسب چهار جام در این فصل، رضایت خاطر را برای ما به ارمغان آورد».

طرفدار کدام تیم در فینال لیگ قهرمانان هستید؟

«من اتلتیکو را ترجیح می‌دهم؛ آنها شایسته قهرمانی هستند، چون تاکنون به این افتخار دست نیافته‌اند. دو سال پیش هم تنها در دقایق پایانی بازی اوضاع از کنترل آنها خارج شد و شکست خوردند. رقابت خوبی در پیش است. اینکه دو تیم اسپانیایی به این مرحله راه پیدا کرده‌اند، نشان از کیفیت لالیگا دارد. از طرفی سویا نیز قهرمان لیگ اروپا شده است. اتلتیکو ما را حذف کرد، پس از کیفیت آنها با خبر هستیم».

آیا به بن عرفا علاقه دارید؟

«نه، فصل تمام شده است. می‌دانم اعضای کادر فنی تیم سخت مشغول تلاش‌اند تا برای فصل آینده برنامه ریزی کنند. از بازیکنان درخواستی آنها خبر ندارم. چند بازیکن می‌خریم و تعدادی را نیز از بارسا ب به خدمت خواهیم گرفت. حتی اگر هم می‌دانستم، اجازه گفتن نام آنها را نداشتم. طبق روال هر ساله، بازیکنانی هم از باشگاه خارج خواهند شد».

آیا از او شناختی دارید؟

«نه، ما لیگ فرانسه را همچون سایر لیگ‌ها زیر نظر داریم. اطلاعات بیشتری نمی‌توانم در اختیارتان بگذارم».

عملکرد شما در تصمیم‌گیری برای خرید بازیکنان چگونه است؟ قطعا در باشگاهی مانند بارسلونا این فرآیند بسیار دشوار می‌باشد.

«بله، به دلیل وجود چارت سازمانی این کار سخت است. اما مهمترین افراد در طول فصل، روبرت فرناندز و اوربانو اورتگا می‌باشند که در دسترس بودن بازیکنان را بررسی می‌کنند. آنها با کادر فنی مذاکره می‌کنند تا کمبودهای تیم را برطرف کنند. با شروع ماه آوریل، مدیریت باشگاه به بررسی بندهای خروجی و نیز دستمزدها می‌پردازد. باید بگویم یک تیم 6 الی 7 نفره درگیر این موضوعات هستند، اما در نهایت لوییز انریکه است که حرف آخر را می‌زند. همیشه سعی می‌کنیم در موضوع انتقال یک بازیکن، موافقت همه را جلب کنیم. زیرا تجربیات پیشین ثابت کرده‌اند که اگر توافق از بین برود، بازیکن را نیز از دست خواهیم داد».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گفته بودید بارسا نیروهای تازه‌ای را به کار خواهد گرفت. آیا فکر می‌کنید تیم به این نیروها نیاز دارد؟

«بله، مردم اغلب فکر می‌کنند که تیم نیاز به تغییرات ندارد. اما در هر تابستان چیزهایی تغییر می‌کنند. من فکر می‌کنم هواداران دوست داشته باشند نام‌های جدیدی را در تیم خود ببینند. در واقع این جزئی از همان رویایی است که مردم به دنبال آن هستند».

تیم‌های انگلیسی و پاریس سنت ژرمن، پول کافی برای جذب بازیکن را دارند. آیا نمی‌ترسید به عنوان مثال MSN را از دست بدهید؟

«ترک باشگاه ممکن است از سوی هر یک از این بازیکنان اتفاق بیفتد. در حال حاضر همه بازیکنان تیم راضی هستند. آنها عاشق زندگی در بارسلونا هستند و حیاتی‌تر از آن، کسب جام می‌باشد. هیچ یک از بازیکنان درباره جدایی حرف نمی‌زند. آنها دیروز به تعطیلات تابستانی رفته‌اند و ماه جولای برای شروع فصل جدید باز خواهند گشت».

آیا می‌دانستید مسی به تازگی آپارتمانی در پاریس خریداری کرده است؟

«نه، نمی‌دانستم. پاریس شهر زیبایی است. مسی عاشق این شهر است و اگر زمانی برای تعطیلات به آنجا برود، می‌تواند از آن استفاده کند [با خنده]».

بنابراین، آیا مسی در بارسلونا بازنشسته خواهد شد؟

«او قرارداد دارد و بارها عنوان کرده است که اف سی بارسلونا آخرین باشگاه اروپایی‌اش خواهد بود. این بازیکن همیشه در حال ترقی است و من از این بابت خوشحالم. دو سال پیش بود که مردم می‌گفتند بازی او تمام شده، اما می‌بینید که او در حال پیشرفت است. او یکشنبه در آخرین بازی بارسا خارق العاده بود و پاس‌های زیبایی ارسال می‌کرد».

شما درباره مسی بسیار قاطع سخن می‌گویید؛ آیا در خصوص سوارز و نیمار هم این گونه هستید؟

«من مطالب زیادی در رسانه‌ها خوانده‌ام. باشگاه‌های زیادی در دنیا خواهان آنها هستند. ما از اینکه افرادی چون نیمار، سوارز، بوسکتس، اینیستا، پیکه و تراشتگن راضی هستند و می‌خواهند بمانند، بسیار خرسندیم. آنها به تعطیلات رفته‌اند و چند هفته بعد باز می‌گردند. از بابت آنها خیالمان راحت است».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

از جرمی متیو بپرسیم؛ آیا از او راضی هستید؟

«بله، او عملکرد نسبتا خوبی داشته است. آخرین آن هم به بازی روز یکشنبه برابر سویا برمی گردد. دیداری که متیو در آن خیلی خوب کار کرد. او در بازی‌های یورو برای تیم ملی فرانسه بازیکن بسیار مهمی محسوب می‌شود».

آیا حفظ آرامش در باشگاه بزرگی همچون بارسلونا سخت نیست؟

«راستش را بخواهید، در پشت صحنه باشگاه خبری از آسایش نیست و تنها کار دشوار و فداکاری است که به چشم می‌خورد. همیشه موضوعی برای نگران کردن ما و کار بر روی آن وجود دارد. هر باشگاه بزرگی این گونه است. در نهایت باید خونسردی خود را هنگام ارتباط با دیگران حفظ کنیم. ما 145.000 عضو داریم که همه از ما اطمینان می‌خواهند. باید همانند گذشته شفاف عمل کنیم؛ درست مثل قرارداد با شرکت "نایک" در چند روز گذشته».

سوال پایانی؛ نظر شما در خصوص روی کار آمدن زیدان به عنوان مربی رئال مادرید چیست؟ فکر می‌کنید بتواند آنجا بماند و به اعتباری بزرگ دست یابد؟

«من برای زیدان به عنوان یک بازیکن، احترام بسیار زیادی قائل هستم. او در عرصه مربیگری نیز از سوی مردم مورد احترام است».
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
akbarimatin17
پاسخ به: مصاحبه کامل ترِ بارتومئو؛ «طرفدار اتلتیکو هستم!»
هرچقدر تو حرف زدن حرفه ای عمل میکنه ولی برعکس تو جذب بازیکن خیلی ضعیف کار میکنه.


شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۴۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مصاحبه کامل ترِ بارتومئو؛ «طرفدار اتلتیکو هستم!»
یعنی هیچ جوری نمی تونم با این بشر ارتباط برقرار کنم.


شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۵ (۲۱:۳۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: مصاحبه کامل ترِ بارتومئو؛ «طرفدار اتلتیکو هستم!»
نخیر
میتونسته بگه هیچکدوم ولی نگفت


شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۵ (۲۱:۲۶)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: مصاحبه کامل ترِ بارتومئو؛ «طرفدار اتلتیکو هستم!»
نقل قول
ای خاک برسرت طرفدار تیمی هستی که مارو حذف کرده


خب وقتی ازش سوال میشه که تو فینال لیگ قهرمانان طرفدار چه تیمی هستی بگه رئال؟!


شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۳۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: مصاحبه کامل ترِ بارتومئو؛ «طرفدار اتلتیکو هستم!»
ای خاک برسرت طرفدار تیمی هستی که مارو حذف کرده
"مایه ننگ بشریت"


شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۴ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!