به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟آنالیز فنی
فرستنده امین سبحانی در تاريخ شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۳:۴۰) (۱,۰۸۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


گازتا دلو اسپورت ادعا کرده است که انتقال پیانیچ به بارسلونا به زودی انجام خواهد شد. بارسا در نظر دارد 38 میلیون یورو را - که قیمت فسخ قرارداد اوست - به رم بپردازد. لوئیز انریکه که مدتی رهبری بازیکن سابق لیون را در ایتالیا برعهده داشته، حاضر است به خاطر علاقه به او خرج کند. در واقع لوچو می‌داند که این مهره تا چه حد می‌تواند از لحاظ فنی بازیکنان خط حمله را راه بیندازد و مانند زمانی که در لیون بود، شاهکار خلق کند. میرالم اکنون سنگینی بار هجومی رم را بر شانه‌های کوچک خود حس می‌کند!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

طبق ادعای ESPN، فیفا از رم خواسته است تا برای رعایت قانون مساوات مالی، تا انتهای ماه ژوئن تعدادی از بازیکنان خود را بفروشد و مبلغ 30 میلیون یورو را فراهم نماید. با این حساب، پیانیچ یکی از گزینه‌های منطقی در این زمینه خواهد بود و در صورت قطعی شدن این انتقال، به جهانی دیگر که تا کنون حضور در آن را تجربه نکرده است، وارد خواهد شد. او در آن جهان باید توقعاتش را کم کرده و خود را برای بازی‌هایی بی‌رحمانه آماده کند؛ بی‌رحمانه‌تر از هر آنچه در گذشته دیده است! به راستی حضور پیانیچ در بارسلونا چه اثراتی خواهد داشت؟

تهدیدی دیگر برای آردا

در حال حاضر خط میانی بارسا شرایط چندان بدی را تجربه نمی‌کند. همچنین با قطعی شدن خروج آلوز، بار دیگر بحث‌های نقل و انتقالات به زمین فوتبال کشیده می‌شود. با این وجود انریکه پیانیچ را می‌پسندد و برای آوردن او به بارسلونا اقدام خواهد کرد. با آمدن میرالم، احتمالا ترکیب آغازین بارسا هم شامل اینیستا، بوسکتس و راکیتیچ خواهد بود. در واقع تصور داشتن نقشی عظیم برای بازیکن اهل لوکزامبورگ کمی دشوار به نظر می‌رسد. اما او بی‌شک با تجربه بالای ناشی از حضور در رقابتهای بزرگ اروپایی و نیز بازی‌های سخت و فشرده، آماده ارائه بهترین عملکرد خود می‌باشد.

با این وجود اما یک بازیکن دیگر در این پست قرار دارد و نام او آردا توران است. سوال اینجاست: "آیا آردا تصمیم به جدایی خواهد گرفت؟"؛ همین پرسش را در خصوص الکس ویدال نیز مطرح کنید. مرد ریشوی ترک تبار در تطبیق خود با باشگاه دچار ضعف‌هایی شده است و گرچه در بیرون زمین با دیگر بازیکنان رابطه خوبی دارد، اما در مستطیل سبز نتوانسته است آن چنان که باید از نظر فنی همانند سایرین باشد. آوردن پیانیچ به بارسا می‌تواند از سوی انریکه پیامی را به صورت مستقیم به آردا منتقل نماید. از سویی انتظار رافینیا و روبرتو برای بازی کردن در فصل پیش رو را هم در نظر داشته باشید. قطعا عبور پیانیچ از دریای مدیترانه برای جوان‌های تیم خوشایند نیست؛ آنهایی که به سبب بازی در تیم اصلی توانستند برای خود موقعیتی فراهم نمایند و از این پس دیگر اولویت با آنها نخواهد بود.

38 میلیون یورو و باز هم هافبک

بله، درست است که بارسا با تحریم فیفا روبرو شده است، طی دو سال 8 جام به دست آورده و یکی از بهترین‌های تاریخ در حمله بوده است؛ اما اعضای این تیم به بانک دستبرد نزده‌اند و با وجود در اختیار داشتن بودجه کافی برای نقل و انتقالات پیش رو، سرمایه نامحدودی در اختیار ندارند. در شرایطی که تیم به یک مهاجم چهارم برای کاهش فشار بر MSN و یا تعدادی مدافع برای پوشش جای خالی بارترا و آلوز نیاز دارد، خرید یک هافبک آن هم به قیمت گزاف 38 میلیون و قبول حق الزحمه ثابت او، چندان معقول به نظر نمی‌آید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

علاقه انریکه به پیانیچ قابل درک است. این بازیکن در نخستین فصل حضورش در رم، عملکرد بسیار خوبی تحت هدایت انریکه از خود بر جای گذاشت و فصل 2011/12 را به بهترین شکل در این باشگاه به پایان برد. اما آیا این علاقه ارزش آن را دارد که چنین مبلغی خرج میرالم 26 ساله شود؟ شاید در موقعیتی دیگر بتوان این انتخاب را درست عنوان کرد. با این حال مبلغ آزادسازی تنها بخشی از ماجرا است؛ علاوه بر بارسا، باشگاه‌های دیگری چون پاریس سنت ژرمن، چلسی و منچستر یونایتد علاقه خود را به در اختیار گرفتن این بازیکن اعلام کرده‌اند و مطمئنا تا روز پایانی برای تصاحب او به نبرد با آبی و اناری‌ها خواهند پرداخت.

در پایان باید گفت که حضور پیانیچ در بارسا یک مزیت به حساب نمی‌آید. اگر انریکه و کادر فنی علاقه مند به آوردن او هستند، ناچارند فرصت کافی را برای خودنمایی سایر نیمکت نشینان نیز فراهم نمایند و در صورت عدم تحقق این خواسته، پیامدهایی منفی گریبان آنها را خواهد گرفت. هنوز بازه نقل و انتقالات به پایان نرسیده و احتمال بازی پیانیچ برای هر باشگاهی وجود دارد؛ اما همیشه باید احتیاط را در نظر داشت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
گزینه بدی به نظر نمیرسه


شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ (۰:۱۳)
 
adel_barca
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
اگه پیانیچ بیاد بهترین خرید فصل میشه...اونایی که میگن هافبک زیاد داریم باید بدونن که:
1- آردا توران ارزش 40 دلار رو هم نداشت چه برسه به 40 میلیون و شک نکنید که باید بره...
2- اینیستا سنش بالا رفته و به نظرم سال دیگه آخرین سالی هستش که میتونه فیکس بازی کنه...
3- سرجیو روبرتو با رافینیا هم هردو جونن و نمیشه خیلی روشون حساب باز کرد هرچند که استعداد خوبی دارن ولی تجربه یه چیز دیگس...
4- راکیتیچ هم بیشتر بازیه رو به عقبش خوبه و قدرت جنگندگی بالایی داره تا موقعیت سازی...
5- پیانیچ از لحاظ قدرت دریبلینگ ، شوت زنی و پاس جزء 5 تا هافبک اول جهانه به نظر من...و تازه به اوج دوران فوتبالش داره میرسه...


دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۴۲)
 
erfansajjadie
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
بارسا به یک هافبک خلاق نیاز داره.راکیتیچ بازیکن خوبیه ولی زیاد خلاق نیست.تیم امسال به یک هافبک خلاق نیاز داره تا مسی مجبور نشه تو خط هافبک بازی کنه.


دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ (۱۳:۴۵)
 
سوداگر
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
نه به این نیازداریم ونه به آردا به یه بازیکن درحدشان وبزرگی بارسانیازداریم


یکشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۰۱)
 
messi-.10
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
به هافبک نیاز هست ولی با اومدنش اوضاع این پست خیلی سخت میشه و نمیشه همه بازیکن ها رو بازی داد و راضی نگه داشت
ولی خرید دفاع واجب تره


یکشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ (۲۱:۱۵)
 
ParcaBarca
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
بیشتر از بیستا ارزش نداره


شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۲۳)
 
onlymessi10
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
بازیکن خوبیه شوتزن.دونده خلاق هم هست
ولی هافپک زیاد داریم


شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۲۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
هافبک که قطعا لازم داریم. به شدت از فقر خلاقیت در خط هافبک رنج می بریم و برای همینم این فصل بازیکنی مثل مسی رو همش وسط زمین دیدیم تا این خلا رو جبران کنه!

اما پیانیچ؟ اگر بتونیم بازیکنی مثل پوگبا رو بگیریم، برد کردیم، حتی اگر هیچ دفاعی نخریم! اما اگر نتونیم که از اینا بر نمیاد، پیانیچ بد نیست.


شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۷:۵۲)
 
hsbr13
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
واقعا هافبک میخوایم چیکار؟
اینیستا راکیتیچ رافینیا اردا سرجی روبرتو 5 تا هافبک داریم
به جاش دفاع بگیرن سن دفاعامون 33 31 30 29 ساله (متیو ماسکرانو فرمایلن پیکه)
یه بارترا جوون بود که اونم به باد دادن
دفاع راست نداریم البته من به ویداله یه کم امید دارم جا بیافته شاید خوب شه
دفاع چپمون جایگزین نداره
msn هم همینطور
حالا باز تو این شرایط میخوان هافبک بخرن؟ تازه باعث سوخت رفتن استعداد جوونامونم میشه
اوضاع مالیمونم که اسفناکه اسفناک


شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۷:۲۶)
 
esisalar
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
با رفتن آلوز بارسا به دفاع راست احتیاج دارد یک دفاع راست خوب من که نفهمیدم چرا آلوز رفت بعید میدونم جایگزین مناسبی براش پیدا کنند هافبک هم داریم ماسکرانو بوسکتس اینیستا رافینیا ربرتو آردا توران راکیتیچ


شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۵:۰۰)
 
esisalar
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
اگر بارسا بودجه خوبی در اختیار دارد میتواند دو دفاع وسط خوب بخرد و متیو و فرمالن را بفروشد ولی اگر بودجه مناسبی ندارد واسه خرید میتونه یک دفاع وسط خوب بخرد و یک دفاع چب که قطعا نیاز دارند چون جانشینی برای البا ندارند اگر مصدوم بشود یا محروم ودر کل دفاع چپ نباز دارد و متیو و فرمالن را هم نگهدارند و خرید دیگر به یک مهاجم نیاز دارند که در کناره ها و نوک حمله بتواند بازی کند وگل زن خوبی باشه به یک مهاجم چهرم قطعا نیاز دارند اگر هافبک بخواهند بخرند باید بک هافبک بفروشند مثلا آردا توران را


شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۴:۵۴)
 
iman_khatar
پاسخ به: آیا بارسا واقعا به پیانیچ نیاز دارد؟
خرید هافبک؟فکر نمیکنم اومدن دنیس و خرید یک مدافع وسط و مهاجم ذخیره بهترین کاره


شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۳:۵۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۹ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۱
مهمان: ۱۷۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!