به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چگونه لوئیز سوارز به موثرترین بازیکن بارسا تبدیل شد؟آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ (۱۵:۳۵) (۷۳۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


سال‌ها بود که هیچ یک از بازیکنان بارسا به سطح بازی لیونل مسی حتی نزدیک هم نشده بودند. در تمام اروپا تنها کریستیانو رونالدو با مسی کورس رقابت برگزار کرده بود و به نظر می‌رسید که قرار است این رقابت همواره دو نفره باقی بماند... تا روزی که لوئیز سوارز ظهور کرد!

بارسلونا بعد از جام جهانی 2014، لوئیز سوارزی را خرید که با گاز گرفتن مدافع ایتالیایی، جورجو کیلینی، جنجال عظیمی در جهان فوتبال به پا کرده بود. سرانجام مهاجم اروگوئه‌ای آنفیلد را به مقصد نیوکمپ ترک کرد و رنگ پیراهن خود را از قرمز به آبی و اناری تغییر داد. سوارز با یک کفش طلا از لیورپول خداحافظی کرد، با این حال بارسا ریسک بزرگی (این باشگاه قادر نبود تا 4 ماه از او استفاده کند) را پذیرفته بود اما ریسکی حساب شده!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سوارز با قیمت 82 میلیون یورو خریداری شد و طبعاً از او انتظارات زیادی می‌رفت. با اینکه هر کسی به استعداد سوارز ایمان داشت اما هیچ کس نمی‌توانست آینده او در بارسا را پیش بینی کند. سرانجام مهاجم 29 ساله نه تنها تمامی انتظارات را برآورده کرد، بلکه به تاثیرگذار‌ترین مهاجم خط حمله لوئیز انریکه بدل شد.

سوارز امروز اما روز به روز حریص‌تر می‌شود و ظاهرا قصد متوقف شدن ندارد. او اکنون بعد از دیگو فورلان، دومین بازیکنی که بر جای مسی و رونالدو تکیه زده و خود، هر دو جایزه ارزشمند پیچیچی و کفش طلای اروپا را کسب کرده است.

40 گل سوارز در لالیگا تاثیر واضحی روی کسب قهرمانی مجدد بارسا در این رقابت‌ها داشت. اما این همه چیز نبود! او در تمام رقابت‌های این فصل 58 گل به ثمر رساند و به آسانی ارزشمند‌ترین بازیکن فصل شد. تمامی این‌ها را می‌توان در یک جمله تعریف کرد: سوارز، مهره اصلی کاتالان‌ها در کسب قهرمانی‌های فصل 2015/16!

البته سهم سوارز را نمی‌توان تنها در گلزنی و گلسازی خلاصه کرد؛ او فراتر از این مرزهاست چرا که قادر است ضربات کرنر و آزاد بی‌نقصی بزند، در محوطه جریمه خوب ظاهر شود، به خوبی بازی را مدیریت کند و ... .

کانون هواداران بارسلونا در ایران

شماره 9 بارسا، همچون اتوئو، مهاجمی فیزیکی نیست که بتواند با هل دادن و دور کردن مدافعان حریف کارهای خود را پیش ببرد، همچون مسی و نیمار هم نیست که به طور ذاتی مستعد باشد - البته استعداد‌های او تا حدودی ذاتی است - اما بخش زیادی از آن با تکرار و تمرین و هدفگذاری بدست آمده است.

سوارز گوهری است که هر تیمی به آن نیاز دارد

سوارز با حمله به مدافعان، راه را برای ورود بازیکنانی چون نیمار و اینیستا باز می‌کند تا آنها بتوانند جادوی خود را عملی کنند. سوارز این قابلیت را نیز دارد که در هر بازی گلزنی کند؛ همه این موارد باعث می‌شود که مسی نیز کمتر به عنوان هافبک هجومی استفاده شود.

نهایتا می‌توان گفت که سوارز توانسته به خوبی با تیم سازگار شود، یاد گرفته که چگونه از توانایی‌های خود استفاده کند، چگونه خشم خود را کنترل کند و حال می‌توان با دیدن بازی‌های او عملکرد بی‌نقصش را درک کرد.

او تنها 29 سال دارد اما به عنوان یک مهاجم سطح بالا شناخته می‌شود. او راه طویلی را در پیش دارد و بی‌تردید فراز و نشیب‌های سختی را باید طی کند تا همچون ژاوی و اینیستا، مسی و رونالدینیو به یک اسطوره تبدیل شود. اسطوره‌ای که هرگز از یاد و خاطر کاتالان‌ها پاک نشود. همه ما امیدواریم که او نیز بتواند همچون مسی، سند توپ طلاهای متعددی را به نام خود بزند و سالیان سال بر اقلیم طوفانی فوتبال حکومت کند.

با آرزوی موفقیت برای این آبی اناری پوش اروگوئه‌ای!

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: چگونه لوئیز سوارز به موثرترین بازیکن بارسا تبدیل شد؟
فصل آینده باید بهتر از اینا کار کنه


شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ (۰:۲۵)
 
erfansajjadie
پاسخ به: چگونه لوئیز سوارز به موثرترین بازیکن بارسا تبدیل شد؟
خدا کنه امسال توپ طلا بگیره.پنالدو اصلا حقش توپ طلا نیست.


دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ (۱۴:۰۶)
 
سوداگر
پاسخ به: چگونه لوئیز سوارز به موثرترین بازیکن بارسا تبدیل شد؟
هنوز جاداره ازاین بهتربشه این بازیکن


یکشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ (۲۱:۲۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: چگونه لوئیز سوارز به موثرترین بازیکن بارسا تبدیل شد؟
البته با مسی که قابل قیاس نیست، ولی قطعا از اون لاشخور گل خالی زن بهتره!

امیدوارم دقت ضربات آخرش رو بالاتر هم ببره!


یکشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ (۱۷:۴۷)
 
iman_khatar
پاسخ به: چگونه لوئیز سوارز به موثر ترین بازیکن بارسا تبدیل شد؟
امیدوارم بین ۳ بازیکن برتر باشه


یکشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۱۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۵ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!