به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نگاهی بر محصولات آکادمی بارسا که با قیمت‌های پایین فروخته شده‌اند!نقل و انتقالات
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۳۴) (۱,۶۱۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


با فروش مارک بارترا با قیمت 8 میلیون یورو به بروسیا دورتموند، انتقادهایی علیه باشگاه بارسلونا منتشر شده مبتنی بر اینکه این باشگاه قادر نیست بازیکنانی را که در آکادمی خود پرورش داده است، با مبالغی مناسب به فروش برساند و حتی نمی‌تواند از آنها در تیم اصلی خود، بهره برداری کند. در حقیقت تاکنون یک تیم کامل متشکل از لاماسیایی‌هایی که بارسا به فروش رسانده است، ایجاد شده است که در ادامه این خبر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ویکتور والدز (آزاد)

این دروازه بان در سال 2014 به عنوان بازیکن آزاد از بارسا جدا شد. او چند ماه پیش از بستن آخرین قرارداد خود با بارسا اعلام کرده بود که قصد ترک این باشگاه را دارد. والدز با اینکه از ناحیه زانو به شدت مصدوم شده بود اما باز هم بارسا نتوانست دروازبانی را که خود به یکی از بهترین دروازبانان دنیا تبدیل کرده بود، نگه دارد و نهایتا او با مصدومیت به منچستریونایتد پیوست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

هکتور بیرین (آزاد)

این مدافع - که زمزمه‌های بازگشتش به بارسا شنیده می‌شود - هنگامی که به روزهای پایانی حضورش در تیم جوانان نزدیک می‌شد، بارسا را به مقصد آرسنال ترک کرد. او در سال 2012 به طور آزاد نیوکمپ را ترک گفت و حال به نظر می‌رسد ارزشی به قیمت 20 میلیون یورو داشته باشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مارک بارترا (8 میلیون یورو)

خستگی این مدافع مرکزی از انتظار کشیدن برای بازی در تیم بارسلونا طبیعی بود. برای جلوگیری از از بین رفتن اعتماد به نفس بارترا، باشگاه اقدام به فروش او به دورتموند کرد. از آنجا که این بازیکن در فصلی که گذشت در 30 درصد از بازی‌های بارسا حضور نداشت، باشگاه آلمانی توانست با قیمتی نازل او را خریداری کند. با توجه به اینکه قیمت کنونی فرمائلن - کسی که شاید در این فصل کمتر از بارترا بازی کرده باشد - 17 میلیون یورو است، می‌توان نتیجه گرفت که دورتموند سود زیادی از این معامله برد و بارسا ضرر زیادی متحمل شده است.

مارک مونیسا (آزاد)

مونیسا که یکی از امید‌های روشن تیم جوانان بارسا محسوب میشد، به طور رایگان به استوک سیتی پیوست اما مصدومیت‌های پیاپی مانع از پیشرفت او شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گریمالدو (1.5میلیون یورو)

گریمالدو، کاپیتان اسبق بارسا در پنجره نقل انتقالات زمستان گذشته، تصمیم گرفت این باشگاه را ترک و به بنفیکا بپیوندد. با توجه به اینکه او قابلیت‌های فراوانی داشت و در آن بازه زمانی (زمستان پیش) شاهد تورم نرخ بازیکنان فوتبال نیز بودیم، می‌توان فهمید که بارسا این بار هم در فروش بازیکن خود ضرر کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تیاگو موتا (2 میلیون یورو)

این هافبک دو رگه ایتالیایی-برزیلی در بارسلونا به بازیکنی ارزشمند تبدیل شد و به تیم اصلی پیوست اما ماندگار نشد. تیاگو در سال 2007 این باشگاه را به مقصد اتلتیکو مادرید ترک کرد و درست یکسال بعد قیمتش 8 برابر شد و پس از آن سه باشگاه دیگر را تجربه کرد تا به پاری سن ژرمن رسید. در آن سال قیمت‌ها به طرز عجیبی تورم پیدا کرده بود و مسئله دیگر این است که 2 میلیون در آن سال خیلی بیشتر از 2 میلیون این روزها می‌ارزید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بویان کرکیچ (1.8 میلیون یورو)

مروارید ارزشمند تیم جوانان 3 سال بعد از ورود به تیم اصلی، پیراهن شماره 9 بارسلونا را که پیش از او متعلق به زلاتان ابراهیموویچ بود، بر تن کرد. با این حال مهاجم بارسا شدن کار آسانی نیست اما این بازیکن لینیولایی توانست قابلیت خود را در این پست اثبات کند. او که پس از ترک نیوکمپ به رم، میلان و به آژاکس رفت، نهایتا در سال 2014 به استوک سیتی پیوست و همچنان در این تیم توپ می‌زند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

ساندرو رامیرز (آزاد)

این مهاجم که از جزایر قناری به بارسلون آمد، قرار است در همین تابستان به صورت بازیکن آزاد بارسا را ترک کند. رابرت فرناندز نیز اعلام کرده که به دلیل نگرش خوبی که ساندرو دارد، به او اجازه خروج می‌دهد. در حال حاضر تعدادی از تیم‌های انگلیسی حاضرند بابت جذب این مهاجم - که سابقه بازی در لیگا و لیگ قهرمانان را داراست - 5 تا 10 میلیون یورو نیز هزینه کنند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

ایساک کوئنکا (آزاد)

درکش سخت است که چگونه مهاجمی که در فینال لیگ قهرمانان 2011/12 مقابل چلسی در ترکیب حضور داشت، حال باید بدون اینکه حتی یک یورو به حساب باشگاهش بریزند، به تیمی دیگر منتقل شود. درست است که مصدومیت زانوی ایساک تاثیر زیادی در پایین آمدن قیمتش دارد اما اینکه بارسا او را به طور رایگان در اختیار دپورتیوو قرار دهد، قابل توجیه نیست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

علاوه بر بازیکنان نام برده شده، لاماسیایی‌های دیگری هم هستند که با قیمت‌هایی ناچیز باشگاه بارسلونا را ترک کرده‌اند. این لیست عبارت است از:

ویکتور سانچز (آزاد)، روچینا (500،000 یورو)، اسپینوزا (آزاد)، کارلس پلاناس (آزاد)، سرگی گومز (آزاد)، فونتاس (1 میلیون یورو)، ایکاردی (300،000 یورو)، پاتریک (آزاد)، جاناتان سوریانو (1 میلیون یورو)، ایاگو فالکو (1 میلیون یورو)، جوردی گومز (آزاد)، اویر (آزاد)، دونگو (آزاد)، مارک کروساس (500،000 یورو)، اسکار لوپز (200،000 یورو)، دامیا (1 میلیون یورو)، سرجیو گارسیا (1.5میلیون یورو)، اولگر (3 میلیون یورو)، تراشوراس (آزاد).

سانابریا (4.5 میلیون یورو)، جفرن (3.75 میلیون یورو)، دنیس سوارز (4 میلیون یورو)، پیکه (5 میلیون یورو)، فرناندو ناوارو (6 میلیون یورو)، آداما ترائوره (10 میلیون یورو)، تیاگو (2۴ میلیون یورو) و دلوفئو (6 میلیون یورو).

تصمیمات نادرست و نا به هنگام سران باشگاه بارسلونا بسیاری از هواداران را ناراحت و نگران کرده و این نگرانی‌ها زمانی اوج می‌گیرد که تیم خود را با رئال مادرید یا سایر تیم‌های قدرتمند مقایسه می‌کنند. بایر لورکوزن 5 میلیون یورو برای کارواخال پرداخت کرده است، در حالی که او هنوز در تیم اصلی حضور پیدا نکرده است. هوفنهایم شش میلیون یورو برای جوزلو پرداخته است، با اینکه او هنوز در کاستیا توپ می‌زند و ویارئال 7 میلیون یورو برای دیگو لوپزی پرداخت کرده است که جایگزین کاسیاس بوده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: نگاهی بر محصولات آکادمی بارسا که با قیمت های پایین فروخته شد...
یکی از بدترین اشتباهات بارسا همین جاست


جمعه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ (۲:۴۲)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: نگاهی بر محصولات آکادمی بارسا که با قیمت های پایین فروخته شد...
اینا بی لیاقتی مدیران باشگاه رو نشون میده


پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۳۴)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: نگاهی بر محصولات آکادمی بارسا که با قیمت های پایین فروخته شد...
اینم از هنر و استعداد شگرف مدیرای نخبه تیم در مفت فروختن بازیکنای درجه 1 و 2 نشئت گرفته . این مدیرا حتی این استعداد رو دارن که هر کدوم از MSN رو نیز به همین سبک بفروشن ( یعنی در این حد نخبه ان )


چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ (۰:۳۷)
 
shakib10
پاسخ به: نگاهی بر محصولات آکادمی بارسا که با قیمت های پایین فروخته شد...
چرا رقم فسخ الکی میزارن که بعد خودشون بیارنش پاییمن ده برابر...واقعا این همه بازیکن ما داشتیم که افت هم نکردن مثل سانچز یا خیلیای دیگه چرا باید قیمت پایین برن؟؟چونکه نمیخوایمشون دیگه باید حراج بشن؟؟یکی مثل سوارز رو راحت راضی میشیم 80 تا بدیم ...حالا همین سوارز همین الان بخواد بره قیمتش به چهل ها هم نمیرسه


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۵۸)
 
hadimoghadam
پاسخ به: نگاهی بر محصولات آکادمی بارسا که با قیمت های پایین فروخته شد...
همه و همه مقصرند از مدیریت گرفته تا مربی. چونکه همه میدونستند که اگر چند تا بازی بیشتر از بارترا و تیاگو آلکانتارا بازی میگفتن الان اینقدر ضرر نمیکردیم


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۰۱)
 
iman_khatar
پاسخ به: نگاهی بر محصولات آکادمی بارسا که با قیمت های پایین فروخته شد...
من موندم چطور بارسا سوددهی داره با این همه جریمه و ضرر در خرید و فروش و قراردادهای سنگین با بازیکنان


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۷:۵۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نگاهی بر محصولات آکادمی بارسا که با قیمت های پایین فروخته شد...
وقتی یک مشت ابله مدیران باشگاه هستن... البته نصف اینها هم به دست پپ استعدادسوز نابود شدن!


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۷:۱۵)
 
poyafatehi
پاسخ به: نگاهی بر محصولات آکادمی بارسا که با قیمت های پایین فروخته شد...
برای من هم از خیلی وقت پیش جای سوال بود که چطور رئال بازیکنی رو که هنوز در تیم اولش بازی نکرده با این قیمت ها به فروش می رسونه، ولی بارسا بارترا رو هشت میلیون می فروشه از طرف دیگه فرمایلن همیشه مصدوم رو 17 میلیون می خره!!!!!!!!!!!!!!


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۰ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!