به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

دنی آلوز و مسی؛ پایان یک زوج فوق‌العاده آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۰۳) (۷۸۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


پس از ۸ سال، ترکیب فوق‌العاده دنی آلوز و مسی که لحظات درخشانی را برای بارسا خلق کرده بود، به پایان رسید. جدایی این مدافع برزیلی بدین معناست که مسی در دریافت پاس و خلق موقعیت، یکی از بهترین شریکانش را در سمت راست از دست داده است.

با نگاه به آمار متوجه می‌شویم که آلوز بازیکنی است که بیشترین تعداد پاس گل را به مسی داده است؛ نه ژاوی و اینیستا. آلوز با حضور در سمت راست زمین، 43 پاس گل برای لئو مسی قراهم کرده است. هر دو بازیکن هنگام حمله به دروازه حریف، به خوبی با یکدیگر همکاری می‌کردند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مدافع برزیلی فصل 2008/09 به بارسا پیوست که با اولین فصل سرمربیگری پپ گواردیولا مقارن شده بود. سرمربی کاتالان‌ها می‌دانست که مثلث آلوز - ژاوی - مسی می‌تواند بسیار موثر باشد و آلوز از همان ابتدا، به پیشرفت بازی بارسا در سمت راست زمین کمک کرد. ساموئل اتوئو نیز - که آن زمان به عنوان مهاجم نوک بازی می‌کرد - از ارتباط آلوز و مسی بهره زیادی برد.

فصل بعد، گواردیولا تصمیم گرفت که مسی را به جای ابراهیموویچ در پست مهاجم 9 کاذب به کار بگیرد و بدین ترتیب ستاره آرژانتینی گل‌های زیادی به ثمر رساند. فصل بعد، مسی به لطف همکاری ژاوی، اینیستا و آلوز بیش از پیش به محوطه جریمه حریف نزدیک شده بود.

پروژه همکاری مسی و آلوز در زمان سرمربیگری لوئیز انریکه نیز ادامه یافت و آلوز به ثبات خود در نقش هجومی ادامه داد. شاید مدافع برزیلی طراوت و شادابی همیشگی خود را هنگام رسیدن به محوطه جریمه حریف از دست داده بود اما همچنان همکاری بسیار خوبی با مسی داشت.

ارتباط شخصی

این دو بازیکن بیرون از زمین فوتبال نیز ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر داشتند به طوری که لئو مسی در مورد احساس خوبش نسبت به آلوز گفت :«از زمانی که ما همکاری در سمت راست زمین را شروع کردیم، من همیشه با آلوز صمیمی بودم. ما سال‌ها با یکدیگر درون و بیرون از زمین فوتبال، زندگی کرده‌ایم. ما رابطه‌ای قوی با یکدیگر برقرار کردیم که به ما کمک زیادی داخل زمین کرد؛ این بدان معناست که ما به خوبی شیوه بازی یکدیگر را درک می‌کنیم».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: دنی آلوز و مسی؛ پایان یک زوج فوق العاده
وقتی الکس ویدال رو از سویا جذب کردن ( با توجه به سابقه بسیار خوب بازیکنای جذب شده از سویا و تطبیق پذیری سریعشون با سبک خاص خاص ترین تیم جهان همچون دنی آلوز ، راکیتیچ و ....) همه فکر میکردن که دوران دنی گرگه در بارسا دیگه به سر اومده و نیمکت نشین محض ویدال خواهد شد اما............
دنی گرگه نشون داد که دود از کنده بلند میشه و کار هر بز نیست خرمن کوفتن و هر بازکنی نمیتونه در سمت بارسا با مسی مچ بشه وهم نقش یک دفاع راست رو بازی کنه هم یک هافبک و هم یک وینگر کامل .
اما افسوس و صد حیف که مدیران بی کفایت علی رغم خواسته خودش در ترک تیم تلاشی برای منصرف کردن ( درست مثل سال قبل که عزمشو جزم کرده بود که بارسا رو ترک کنه ولی لحظات آخر منصرف شد و موند و مجددا 4 تا جام دیگه درو کرد ) و تغییر نظرش انجام ندادن و به همین راحتی یار با وفای مسی رو از دست دادن .


شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ (۵:۲۶)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: دنی آلوز و مسی؛ پایان یک زوج فوق العاده
بزرگترین ضعف مدیران حال حاضر باشگاه در جذب بازیکن


جمعه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۲۱)
 
messi-.10
پاسخ به: دنی آلوز و مسی؛ پایان یک زوج فوق العاده
هر بازیکنی تو این پست جایگزین شد باید تو ارتباطش با مسی خیلی تلاش کنه تا اندکی از این خلاء رو حداقل بپوشونه


جمعه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ (۲:۳۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: دنی آلوز و مسی؛ پایان یک زوج فوق العاده
یک پایان دردناک...


پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۲۷)
 
سوداگر
پاسخ به: دنی آلوز و مسی؛ پایان یک زوج فوق العاده
حماقت بزرگی انجام دادن
باید دوسال دیگه نگه اش می داشتن


پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۵۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۵ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!