به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

توافق 5.5 میلیون یورویی بارسا برای دو اتهام مالیاتیآبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۰:۰۴) (۹۷۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


به نظر می‌رسد بارسا توانسته است به توافقی با دادگاه و اداره مالیات اسپانیا، در پرونده مالیاتی نیمار دست پیدا کند. باشگاه تمام مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گیرد و جریمه 5.5 میلیون یورویی را برای دو اتهام مالیاتی پرداخت خواهد کرد، اما رئیس سابق و رئیس فعلی باشگاه، جوزپ ماریا بارتومئو و ساندرو راسل، از اتهامات مبرا شده‌اند.

ابتدا، طبق این قرارداد، اتهامات مالیاتی سال 2014 از پرونده خارج می‌شود و به این ترتیب، جوزپ ماریا بارتومئو، که تنها در این پرونده به عنوان رئیس باشگاه دخیل بود و مورد اتهام قرار داشت، از تمامی اتهامات مبرا خواهد شد. دوم، زمانی که بارسا در سال 2014 بیانیه‌ای مالیاتی پیرامون خرید نیمار منتشر کرد، هنوز مشخص نشده بود که ساندرو راسل توسط دادگاه ملی برای این قضیه تحت پیگرد قرار گرفته است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

از آنجایی که بارسا آن بیانیه تکمیلی را در 24 فوریه 2014 برای 13.5 میلیون یورو - حتی بیشتر از 9.2 میلیون یورویی که پیش از این برای مالیات‌های عقب افتاده سال‌های 2011 و 2013 ملزم به پرداختشان شده بود - منتشر کرد، حالا برای تسویه این 5.5 میلیون یورو، تنها کافیست حدود 1.2 میلیون یورو پرداخت کند.

دیاری آرا گزارش می‌دهد که از نقطه نظر حسابداری، در بودجه فصل 2013/14، مبلغ 11 میلیون یورو را برای جریمه‌های احتمالی در پرونده‌هایی که در آن‌ها حضور داشت، لحاظ کرده بود. این مبلغ، جریمه فعلی را هم پوشش می‌دهد و باقی مانده آن هم برای پوشش باقی پرونده‌هایی که در حال حاضر باز هستند، کنار گذاشته خواهد شد.

منابع نزدیک به دیاری آرا معتقدند که این توافق به سه دلیل به سود بارساست. اول اینکه، اگر پرونده به فاز دادرسی برسد، دیر یا زود باشگاه کاتالانی مجبور خواهد بود چیزی نزدیک به 90 میلیون یورو را برای پایان دادرسی کنار بگذارد - 63 میلیون یورو برای جریمه‌ها و غرامت‌ها که تمامی متهمان در این سطح باید آن را بپردازند، به علاوه 30% که توسط قانون طلب می‌شود.

دوم، این توافق باشگاه را از پرداخت 17 میلیون یورو جریمه‌ای که مدعی العموم آن را می‌خواهد، نجات خواهد داد. و سوم، این توافق پایانی خواهد بود بر یک پرونده بسیار طولانی و یک مزیت به باشگاه در دیگر پرونده‌ای که درگیر آن است - یعنی پرونده انتقال نیمار - خواهد داد. پرونده‌ای که با شکایت شرکت برزیلی DIS به جریان افتاد و مقصر شناخته شدن بارسا در این بین به این معناست که مبلغ پرداختی برای حضور نیمار در نیوکمپ، حقوق ستاره برزیلی بوده، و نه مبلغ انتقال.

خب، مبلغ انتقال نیمار چقدر بوده است؟ اگر ما این نکته که مبلغی که در حال حاضر مورد بررسی است، حقوق نیمار بوده و نه مبلغ انتقال، بنابراین نیمار تنها 17 میلیون یورو برای بارسا خرج داشته است؛ یعنی همان مبلغی که در سال 2013 به باشگاه سانتوس پرداخت شد، به علاوه 2 میلیون یورویی که قرار بود در صورت حضور نیمار در بین نامزد‌های نهایی توپ طلا به باشگاه برزیلی پرداخت شود - و البته باید این 5.5 میلیون جریمه مالیاتی را هم به آن اضافه کنیم. نکته دیگر این قضیه این است که آن 40 میلیون یورویی که بابت این انتقال به شرکت پدر نیمار، نیمار سنیور پرداخت شد و همینطور تمامی قراردادهای دیگری که بین این دو طرف بسته شد (مثلا قرارداد بازیکن یابی)، حقوق نیمار محسوب می‌شوند.

قاضی این پرونده، خوان امیلیو ویا مایو، به وکیل مدافع‌ها و مدعی العموم، تا پایان ژوئن وقت داده است که به یک توافق دو طرفه برسند و از دادرسی پرهیز شود. در چند هفته گذشته، توافق بین طرفین به خوبی پیش رفت؛ نمایندگان متهمین در این جلسات، خوزه آنخل گنزالز فرانکو، کریستوبال مارتل و رومن گومز پانتی
بودند. روزهای آخر حساسیت بالایی داشتند، چرا که پدرو آریکه، ناظر بخش جرایم اقتصادی و دادستان این پرونده، با برخی مافوق‌های خود جلساتی را در جهت شفاف‌سازی جزئیات، برگزار کرده بود.

حالا یک توافقنامه باید به وجود بیاید که احتمالا منتهی به محکومیت بارسا در پرونده حقوقی و جریمه نقدی 5.5 میلیون یورویی این باشگاه خواهد شد - و همچنین ممکن است این باشگاه را از برخی کمک هزینه‌ها و امکانات خاص، محروم کند.

با توجه به این نکته که بارسا معتقد است یک نفر در فرآیند انتقال نیمار مرتکب اشتباه شده، آن‌ها حتما به دنبال مقصر اصلی در این مورد خواهند گشت. گفته می‌شود که سران باشگاه، مقصر اصلی را مشاوران مالی‌ای می‌دانند که بر بدونِ مشکل بودن قرارداد نیمار، صحه گذاشتند.

البته این قرارداد پرسش‌هایی را در این مورد مطرح خواهد کرد که آیا درست است باشگاه به خاطر اشتباهات مشاوران مالی‌اش جریمه شود، در حالی که آن‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای مبرا می‌شوند؟ بسیاری از نامزدهایی که در انتخابات سال گذشته با بارتومئو رقابت کرده بودند، رسما اعلام کردند که اگر این قرارداد صورت بپذیرد، آن‌ها گزینه‌های خود را برای کمک به اهداف باشگاه، بررسی خواهند کرد. خوان لاپورتا در این مورد رسما اعلام کرد: «تمامی توانش را در انجام هر گونه عمل حقوقی برای دفاع از اهداف باشگاه و هر چه به آن مربوط است، به کار خواهم بست».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: توافق 5.5 میلیون یورویی بارسا برای دو اتهام مالیاتی
خدا کنه هر چه زودتر به خیر بگذره ، دیگه تو فصل بعد شاهد این دادگاههای وقت و بی وقت نیمار نباشیم .


چهارشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ (۴:۱۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: توافق 5.5 میلیون یورویی بارسا برای دو اتهام مالیاتی
خب زودتر میگفتین پولاتون ته کشیده خودمون از اینجا واستون میفرستادیم
حداقل با آبروی این دو بازیکن بازی نمیکردین


سه‌شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۳۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: توافق 5.5 میلیون یورویی بارسا برای دو اتهام مالیاتی
آقا این راسل رو بگیرید بندازید زندان یه جماعتی دلشون خنک شه.


سه‌شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۰۲)
 
iman_khatar
پاسخ به: توافق 5.5 میلیون یورویی بارسا برای دو اتهام مالیاتی
همین که باشگاه و همه بازیکنان بدون هیچ محدودیتی به کارشون ادامه بدند خوبه


سه‌شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۵۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۸ کاربر آنلاین است. (۲۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!