به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

فرانک از سوی مربیان قبلی تحسین شد.بارسلونا
فرستنده سعید ایمنی در تاريخ شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۰:۳۲) (۱,۴۴۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سعید ایمنی / FCBarcelona.ir


با در پیش بودن آخرین بازی فرانک ریکارد در نیوکمپ، مشاهده لینک با برخی از مربیان سابق اف سی بارسلونا تماس گرفت تا نظرشان را در این مورد بداند. پاسخ‌ها متفق القول بودند.

در اینجا ما، نظرات مربیان سابق بارسا مانند لورینو رویز، لوسین مولر، تری ونبلز، یوهان کرویف، کارلس رکساچ، لوزنز سررا فرر و رادومیر آنتایچ را به ترتیب زمان حضورشان در بارسا، برای شما ارائه می‌دهیم.


لورینو رویز (1976)

من برای فرانک ریکارد به عنوان مربی، ارزش زیادی قائلم. مربیانی هستند که همیشه همان که هستند باقی می‌مانند. ریکارد نشانش را روی بارسا با بازگشت به فوتبال هجومی با بازیکنان کناری، باقی گذاشت، چیزی که بارسا همیشه انجام می‌داده است، صرف نظر از بازه تا برگشتن کرویف به باشگاه. همه می‌دانند که فوتبال کاملا پیرامون نتایج جریان دارد. اما منچستر یونایتد به شیوه‌ای تاسف آور به فینال لیگ قهرمانان رسید. آنها به گونه‌ای به نیوکمپ آمدند که انگار آنها آلکویانو (تیم دسته سومی اسپانیا) هستند. چنین باشگاه بزرگی، با این بازیکنان، با چنین تاریخی، نمی‌تواند اینطور بازی کند.

و به خاطر اینکه هیچکس در اسپانیا، این را نگفته است، من می‌گویم که «گازتا دلا اسپورت»، «ال اکیپ» و «ا بولا» همزمان بر روی اشتباهات داوری و این نکته که یک پنالتی به خاطر تکل بر روی مسی گرفته نشد، تاکید داشتند. این تکل روی خط محوطه جریمه بود و این یک پنالتی است. در یکی از این روزنامه‌های معتبر اروپایی، آنها حتی گفتند که منچستر یونایتد همیشه از بابت داور دلگرم بود. اینجا، به طور غیر قابل توضیحی، هیچکس چیزی در این باره نگفت! اما این حقیقت است، درست همان طور که فرانک ریکارد گفت، پیروزی و شکست به جزئیات بستگی دارند. این تمام چیزی بود که خبرگزاری‌ها امروز برای سرشار از تحسین بودن برای فرانک ریکارد کم داشتند، چرا که او با یک تیم تضعیف شده، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید!

لوسین مولر (1978-79)

با مربیان، همیشه مسئله نتایج مطرح است. من فکر می‌کنم که او مربی بزرگی بود. همیشه به خبرنگاران بها می‌داد. اما این (کنار گذاشتن او) هیچ معنی خاصی ندارد. او کار بزرگی را انجام داد. با او، بارسا فوتبالی افسانه‌ای ارائه می‌داد. در دو سال اخیر، چیزی اتفاق افتاد که تنها کسانی که در بطن موضوع هستند، آن را می‌دانند. به روشنی، ما باید بدانیم که چرا این اتفاق افتاد. اما حقیقت همیشه آشکار نمی‌شود. گاهی شما نمی‌دانید که چرا اکنون دارید می‌برید و یا می‌بازید.

تری ونبلز (1984-87)

او کار شگفت انگیزی انجام داد. تنها به خاطر زمانی که او اینجا بود، پنج فصل، او لایق احترام بسیاری است. ما باید به خاطر داشته باشیم که بارسا باشگاهی با توقعات بالاست و اگر شما آنها را برآورده نسازی، چنین نتایجی به وجود می‌آید. اما با او، تیم فوتبالی باشکوه بازی می‌کرد. برای من، او اثبات کرد که یک مربی در خاطر ماندنی است، کسی که هرجا که برود، هیچ مشکلی در کار و خوشحال بودن نخواهد داشت.

یوهان کرویف (1988-96)

اگر بخواهی فرانک ریکارد را ارزیابی کنی، شما تنها نیاز داری تا به این نگاه کنی که بارسا، پنج سال پیش چطور بود و اکنون چطور است. ما مجبور نیستیم که فقط به فوتبال نگاه کنیم، بلکه باید به اعتبار بارسا در جهان فوتبال دقت داشته باشیم. اگر شما به ذهنیتی که فرانک ریکارد در پروژه هیئت مدیره، ایفا کرد، نگاه کنید، ما تنها می‌توانیم در مورد شغلی صحبت کنیم که به طور کامل انجام شده است. او عناوین را فتح کرد، اما فراتر از همه اینها، او به باشگاه اعتبار بخشید.

پیمان بارسا با یونیسف، حرکتی برای تمام دنیاست. برای انجام آن، شما به علاوه نیازمند یک مربی هستید که تنها به خودش فکر نمی‌کند و همواره متوجه تشکیلاتی است که او جزوی از آن است. ریکارد، با شیوه کارش، با آرامشی که در رفتارش است، شیوه صحبت کردنش و فروتنی و تواضعش، دست به دست این پیام جهانی پیش رفت.

اگر اکنون، ما از فوتبال صحبت کنیم، همه موافقند که دو سال پیش، بارسای ریکارد، بهترین فوتبال را در اروپا بازی می‌کرد، اگر نگوییم در جهان. واضح است که رسیدن به قله واقعی بسیار دشوار است. در آنجا باقی ماندن، حتی سخت‌تر است، چرا که برای آن، هر جزء مجموعه باید به طور کامل و درست کار کند.

کارلس رکساچ (1988, 1991, 1996 و 2001-02)

او یک مربی با «هویتی بارسایی» بوده است، کسی که از نمایش فوتبال زیبا لذت می‌برد و فطرت هدایت یک تیم بزرگ را دارد. قابل ذکر است که او خیلی تحت تاثیر فراز و نشیب‌های تیم قرار نمی‌گرفت. چیزی که گاهی فقدانش احساس می‌شد، حمایت، به هنگام نیاز بود. او نشان داده است که او یک جنتلمن واقعی است و همیشه از بازیکنان دفاع کرده است، چیزی که بسیار مهم است.

لورنز سررا فرر (2000-01)

فرانک ریکارد، به طور شخصی و حرفه‌ای، اثر خیلی خوبی روی من گذاشته است. او پاسخ نیازهای باشگاهی مثل بارسا بود. او شیوه‌ای از ریسک، خلاقیت و استعداد را به نمایش گذاشت و همیشه برای برد بازی کرد. من همچنین فکر می‌کنم که او خود را شخص صادقی نشان داد. من این تاثیر را از او گرفتم که در موقعیت‌های بسیاری، او مسئولیت شرایط تیم را به عهده می‌گرفت، حتی چیزی که تقصیر او نبود. این همچنین به درستکاری او به عنوان یک انسان مربوط است. به عنوان یک عضو باشگاه، من می‌خواهم به او، به خاطر تمام چیزهایی که به باشگاه آورد، تبریک بگویم.

رادومیر آنتیچ (نفر قبل از ریکارد)

او کار بزرگی را انجام داده است. او شیوه برخوردی عالی را به نمایش گذاشت. او آرامش را به باشگاهی به دشواری بارسا آورد. او با درایت، از باشگاهی به بزرگی بارسا دفاع کرد. در ارتباط با فوتبال، او تیم را وادار به بازی به شیوه بارسایی کرد. اگر بخواهم انتخاب کنم، ذوق خوب او در فوتبال، فینال پاریس بود. او هرگز در مشاجرات لفظی وارد نشد، در حالی که فرصت‌هایش برای او پیش آمد. ما تنها نیاز داریم که مورینیو را به خاطر بیاوریم. حقیقت این است که او همیشه نشان داده است که یک جنتلمن واقعی است.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
harry1
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسین شد.
درود بر بارسای بی رقیب.
درود بر بارسای سدر نشین.
درود بر محد فوتبال.


پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ (۱۶:۴۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسین شد.



پنج‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۸۹ (۱۲:۳۱)
 
vahidnik
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
نقل قول
به امید اینکه ااطلاع رسانی این سایت طوری باشد که هواداران برای اطلاع رسانی از تیم محبوب خود بی نیاز از هر خبرگزاری دیگه باشند.


از اون حرفای خنده دار زدی!!


سه‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۲:۵۹)
 
lionel-barca
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
تا همیشه در آسمان بارسا خاهی درخشید


دوشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۱۰:۲۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
دوست عزیز، من سایت بارسایی به شما معرفی می کنم که روزی 4 تا خبر می زنه، اما همش کذب و دروغ و چرت در حد اخبار شبکه 3 س. شما واقعا دوست داری کمیت کار بالا باشه به هر قیمتی؟ خود سایت گل فکر کردی روزی چند تا خبر درباره بارسا می زنه؟ و چند تاش خبره و چند تاش حدس و چند تاش صحبت آدمای مختلف؟
نه دوست من، شما اگه دستت تو کار باشه، می فهمی که اون سایتایی که روزی به قول شما 6 تا خبر می زنن، باید بهشون گفت آبکی!
من توی این سایت به کیفیت اهمیت میدم نه کمیت، دوست دارم مخاطبم بفهمه که خبری که می خونه، یعنی معتبر بوده که روی سایت اومده، نه مثل خیلی سایتا که خودم مدیراشو بزرگ کردم، یه مشت هرزنامه بریزیم هر روز روی سایت که صفحه پر کنیم.
و خوشحالم که مخاطبم این رو فهمیده و این جور مخاطب رو جذب کردم! و این روشیه که ادامه خواهیمش داد.
البته ناگفته نمونه که اگه من داشته باشم 4 تا مترجم، خب روزی می تونم 5 تا خبر بزنم (که البته زمانایی شده که مترجم بوده اما خبر به درد بخور و موثق نبوده!) ولی فعلا می تونی ببینی که حدودا 15 خبر آخر رو خودم با همه گرفتاری هام ترجمه کردم و فقط 1 مترجم ثابت دارم که الان نیست. بقیه هم دو روزی میان و بعدش میرن. اگه هرکس دستی بالا می زد و جای نشستن و ایراد گرفتن کاری می کرد، سرعت پیشرفت خیلی بیشتر می شد!
در مورد اخبار کوتاه هم که گفتی، باید در انجمن فعالیت کرد، چون این شیوه حرفه ای این کاره که ما بهش کاملا پایبندیم. مگه اینکه شما پیشنهاد منحصر به فرد و مفیدی داشته باشی


دوشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۳:۲۱)
 
shahab
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
خطاب به مدیر سایت:


من وقتی که تیم ما با منچستر بازی داشت بعضی موقع ها به سایتش سر می زدم و همین مدت که الکلسیکو بود به سایت کثیف مادریدیا رفتم . شاید آمار بازیدی اینا 1/3 سایت محبوب ما نباشه و لی خبرایی که نوشته می شه به جرات می تونم بگم 5 یا 6 برابر خبرای این سایت.
شک نداریم که بارسلونا محبوب ترین تیم خارجی در بین ایرانیاست. من خودم تو خیلی جاها این امرو امتحان کردم وقتی که تو خوابگاه هم بازی بارسلونا را می دیدم تماشاگراش قابل قیاس با تماشاگرای تیم های دیگه نیست.شما گفتید که اگه خبر می خوای بفرستید حتما باید طولانی باشه . اما به نظر من لزومی نداره ما همه خبرا طولانی باشه. چرا شما این سایتو با سایت رسمی بارسلونا مقایسه می کنید. اونجا اینقدر اطلاع رسانی و یا مطبوعات است که نیازی نیست هوادارا برای آگاهی از اخبار بارسا به سایت رسمی این باشگاه مراجعه کنند ولی تو کشورمون اصلا اینطوری نیست.
ضمنا تشکر از زحمات شما به نظر من این سایت از لحاظ خبررسانی خیلی خیلی خیلی ...ضعیفه.وقتی که این سایت وحود داره ما نباید نیازی داشته باشیم که بریم سایت گل یا سایت های دیگه.
تقصیر شما نیست شماهم گرفتارید فکر کنم تقصیر هممونه که کمک نمی کنیم. ولی اگه اخبار کوتاه باشه من هستم. آخه خیلی سخته که اخبارو همه رو ترجمه کنی که الیته ضروری به نظر نمی رسه.

به امید اینکه ااطلاع رسانی این سایت طوری باشد که هواداران برای اطلاع رسانی از تیم محبوب خود بی نیاز از هر خبرگزاری دیگه باشند.


یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۱۴:۲۷)
 
PYA
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
"...پس الآن همگی باید از گواردیولا حمایت کنیم "




ببخشید؟.. من تو حرفات دلیل کافی واسه حمایت از گواردیولا نمیبینم..چرا باید بی قید و شرط از کسی که احتمال خوب نبودنش به وضوح از خوب بودنش بیشتره حمایت کنیم؟ من یکی که تا موفقیتشو نبینم حمایتی نمیکنم. مخصوصا با تهدید های احمقانه ای که راجع به اخراج بازیکنا کرده.


یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۱۳:۵۰)
 
bryan
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
من با اینکه مخالف حضور رایکارد در بارسا بودم ولی این رو هم قبول دارم که رایکارد کارهای بزرگی واسه بارسا انجام داد ولی خب یه مربی همیشه پیروز نیست ولی دیگه جو مناسبی واسه موندن رایکارد وجود نداشت . مربی یا بازیکن و هر کس دیگه ای تو این جو نمیتونه تمرکز کنه و تصمیم بگیره .
به هر حال رایکارد رفت و امیدوترم تو این 2 بازی باقیمانده طرفداران بارسا تو ورزشگاه به احترامش بلند شن و تشویقش کنن . به هر حال یه زمانی باعث خوشحالی ما و بارسا می شد .
و یک سخن با تمامی طرفداران بارسا :
اگه به این چند ماه گذشته نگاهی بندازیم میبینیم که یک شکاف عمیق بین ما طرفداران بوجود آمده بود . یک طرف طرفداران ادامه حضور رایکارد و طرف دیگه مخالفین حضور رایکارد . کاری نداریم که حق با کی هست . مطمئناً این اختلاف نظر از بین ما طرفداران در ایران تا خود نیوکمپ ، شهر بارسلونا و شاید بشه گفت بین تمامی طرفداران بارسا در سراسر جهان وجود داشته . خودتون شاهدید که روزی نبود بین موافقین و مخالفین جر و بحثی نبوده باشه ولی به هر حال فصل تمام شد و رایکارد هم رفت . از الآن بهتره دیگه متحد باشیم و از گواردیولا حمایت کنیم . رایکارد هم زمانیکه به بارسا اومد خیلیها فکر میکردند این یک ریسک هست و رایکارد تجربه کافی نداره . پس الآن همگی باید از گواردیولا حمایت کنیم .


یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۱۱:۱۲)
 
behzad_jentelman
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
ما بارسايي بايد از زحماتي كه فرانكي براي آبي واناري ها گشيد ممنون باشيم


یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۱:۳۰)
 
barcayman
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
ریکارد یک انسان واقعی بود.امیدوارم همیشه موفق باشه.
خداحافظ ریکارد دوست داشتنی


یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۰:۰۸)
 
PYA
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
این یارو el clasico خیلی احساس زرنگی و نکته سنجی میکنه..اگه خیلی علاقه داری آمار بازی رو ببینی برو خودت یه جا ببین و کیف کن ..ما هیچ کدوم کنجکاو نیستیم بدونیم..روشنه؟


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۳:۴۴)
 
shahab
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
همیشه مردان بزرگ ، دست به کارهای بزرگ می زنند.
رایکارد به خاطره ها پیوست ، چه خاطره های شیرینی.
زنده باد فوتبال زیبا نه زنده باد فوتبال بارسایی نه زنده باد فوتبال رایکاردی.


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۲:۳۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
آمار اون بازی رو می ذاشتم؟ بازی بارسا vs داور؟
ژاوی که با اخلاق ترین بازیکن بارساس، به خوبی حق مطلب رو ادا کرد! دیگه لازم نیست در این زمینه بحث بشه!


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۲:۲۴)
 
Mclaren_F1
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
قدرش رو ندونستن . كسي كهبارسا رو به اوج برد و ....
من كه بيشتر شيفته اخلاقش شدم كه نماد يه بارسايي واقعي بود


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۲:۲۴)
 
El-Clasico
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
چقدر اين كرايف قشنگ صحبت ميكنه! ولي من قبلا هم گفتم با رفتن ريكارد عزيز منتظر سقوط بارسا باشين... از رفتنش پشيمون خواهيد شد... گوارديولا در حد تيم ب بارساست...
اما يه نكته ديگه, آقا سعيد شما كه علاقه داشتي بعد هر بازي آمار بازي رو ميذاشتي كه نشون بدي بارسا سر تر از حريف بوده, چرا واسه بازي
با رئال اينكارو نكردي؟ بگم چرا, چون متاسفانه بارسا تو اون بازي حرفي واسه گفتن نداشت. ريكارد عزيز اين واقعيت رو پذيرفت (كه گفت نتيجه عادلانه اون بازي دو.هيچ به نفع رئال بود و گفت حق رئال برد و قهرماني بود) اما ما از قبول اون طفره ميريم..


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۱:۲۹)
 
Loyal.Boy
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
حقشه به خدا!!!
ولی حیف که بارسا رو ترک کرد حیف!!!!


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۱:۲۳)
 
No10
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
چه موافقان رفتن او و چه مخالفان این موضوع خوب میدانند که او برای بارسا چه کرد و چه دستاوردهائی به جا گذاشت ، او باعث شد تا اروپا به احترام بارسا بایستد و او بود که باتیمی که ساخت رئال را در برنابئو به لجن کشید .
او روحیه برتری طلبی را به تیم تزریق کرد و یکبار دیگر بازی چشم نواز را برای مردم به نمایش گذاشت ...
او شایسته تقدیر و لایق احترام و سزاوار تمجید است.
به احترام او ..................


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۱:۱۷)
 
viva_barca_No19
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
مهم ترین دستاوردش:
اعتبار بخشیدن به بارسا و ارائه یک فوتبال رویایی

که این دستاورد بسیار با ارزش تر از قهرمانی و جامه


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۰:۵۰)
 
SMS_E13
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
او یک مربی با «هویتی بارسایی» بود .
امیدوارم همواره موفق باشه !!


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۰:۴۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: فرانک از سوی مربیان قبلی تحسی...
وقتی صحبت های این بارسایی های بزرگ رو می خونیم، تازه می فهمیم ریکارد کی بود، کسی که ما درست نمی شناختیمش! واقعا از این لحن تحسین برانگیز این مربی ها نسبت به فرانک شوکه شدم، حالا بهتر می فهمم چه فاجعه ای برای بارسا رخ داده ...

نقل قول
در یکی از این روزنامه های معتبر اروپایی، آنها حتی گفتند که منچستر یونایتد همیشه از بابت داور دلگرم بود. اینجا، به طور غیر قابل توضیحی، هیچکس چیزی در این باره نگفت!

چون اینجا یه سری منتظر بودن که هر چیز با ربط و بی ربطی رو مرتبط به ریکارد بدونن!

نقل قول
این تمام چیزی بود که خبرگزاری ها امروز برای سرشار از تحسین بودن برای فرانک ریکارد کم داشتند، چرا که او با یک تیم تضعیف شده، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید!

ای کاش هوادارهای قدرنشناس بارسا هم می تونستن چهار پنجم پر لیوان رو ببینن، نه یک پنجم خالیش رو!

نقل قول
در دو سال اخیر، چیزی اتفاق افتاد که تنها کسانی که در بطن موضوع هستند، آن را می دانند. به روشنی، ما باید بدانیم که چرا این اتفاق افتاد. اما حقیقت همیشه آشکار نمی شود. گاهی شما نمی دانید که چرا اکنون دارید می برید و یا می بازید.

واقعا در این جور موارد آدم اینطوری میشه:

نقل قول
او کار شگفت انگیزی انجام داد. تنها به خاطر زمانی که او اینجا بود، پنج فصل، او لایق احترام بسیاری است.



نقل قول
او عناوین را فتح کرد، اما فراتر از همه اینها، او به باشگاه اعتبار بخشید.

یه جمله فوق العاده از یوهان افسانه ای

نقل قول
واضح است که رسیدن به قله واقعی بسیار دشوار است. در آنجا باقی ماندن، حتی سخت تر است، چرا که برای آن، هر جزء مجموعه باید به طور کامل و درست کار کند.

جزء هایی که در بارسا نصفشون معلوم نبود چی کار می کنن ...

نقل قول
چیزی که گاهی فقدانش احساس می شد، حمایت، به هنگام نیاز بود.



نقل قول
من این تاثیر را از او گرفتم که در موقعیت های بسیاری، او مسئولیت شرایط تیم را به عهده می گرفت، حتی چیزی که تقصیر او نبود.

و به خاطر همین آخر هم سپر بلای بقیه شد!

نقل قول
او هرگز در مشاجرات لفظی وارد نشد، در حالی که فرصت هایش برای او پیش آمد. ما تنها نیاز داریم که مورینیو را به خاطر بیاوریم.


اون وقت یه سری می اومدن هی اسم اون انگل رو می آوردن، کسایی که اسمشون بارساییه اما بویی از اخلاق بارسایی نبردن!
واقعا که اگه لکه ننگی مثل مورینیو، تمام جام ها رو هزار بار هم فتح کنه، سر سوزنی مثل مرد بزرگی چون فرانک در خاطر کسایی که به انسانیت و اخلاق بها میدن، ارزشی نخواهد داشت!



زنده باد فرانک ریکارد، کسی که بارسایی نبود، اما از همه مدعی ها بارسایی تر شد!


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ (۲۰:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۳ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!