به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی: اینیستا و بوسکتس؛ قلب تپنده اسپانیا!آنالیز فنی
فرستنده امین سبحانی در تاريخ سه‌شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۵ (۱۶:۲۹) (۶۸۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: squawka
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


اسپانیایی‌ها دیدار قبلی خود مقابل ترکیه در چهارچوب گروه D رقابتهای یورو را به لطف درخشش دو بازیکن کلیدی خود با پیروزی پشت سر گذاشتند. در این مقاله سعی داریم به عملکرد آندرس اینیستا و سرجیو بوسکتس، که حکم قلب تپنده را برای ماشین جنگی اسپانیا ایفا می‌کنند، بپردازیم؛ "سلاطین پاس کوتاه در فوتبال".

روی صحبت ما با گلزنان اسپانیا - آلوارو موراتا و نولیتو - نیست. البته این را هم نباید انکار کرد که این دو، نقشی بسیار تاثیر گذار را در جهت کسب پیروزی برای تیم ملی کشورشان ایفا کردند و می‌توان آنها را در سطحی جهانی توصیف کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

جرارد پیکه و سرجیو راموس هم گزینه‌های مورد بررسی ما نیستند. دو مدافعی که در کنار یکدیگر رکورد 690 دقیقه گل نخوردن لاروخا در رقابتهای قهرمانی اروپا را به ارمغان آورده‌اند.

بلکه قصد داریم درباره آندرس اینیستا و سرجیو بوسکتس سخن بگوییم. شاید نام این دو بازیکن به اندازه دیگران جایی در سرخط خبرها نداشته باشد (این موضع بیشتر در خصوص بوسکتس صادق است)، شاید نتوانند مانند سایرین گل بزنند و یا آماری خارق العاده را در تعداد پاس گل از خود به جای بگذارند. اما چیزی که آنها به اسپانیا می‌بخشند، کنترل است؛ کنترل همان قدرت است و زمانی که قدرت داشته باشید، می‌توانید عناوین را به دست آورید.

زوج درخشان خط میانی اسپانیا، تنها بازمانده‌های نسل قهرمان جام جهانی و نیز قهرمان یورو می‌باشند. نسلی که با حضور ژاوی و ژابی آلونسو در کنار این دو بازیکن معنا پیدا می‌کرد. اما اکنون چهره‌های جدیدی همچون کوکه و تیاگو به همراه یار قدیمی اسپانیا که خود را از گزند زمان در امان داشته است - سسک فابرگاس - در کنار اینیستا و بوسکتس بازی می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید اینیستا برای بازی در این پست پیر شده است، در این باره تجدید نظر کنید. او در سن 32 سالگی پنج فصل باشکوه را پشت سر گذاشته و این رقابتها را با فرمی دست نیافتنی آغاز کرده است؛ تا جایی که دعوت از تیم‌ها برای رقابت با او ناعادلانه به نظر می‌آید.

نوبت به بوسکتس می‌رسد. مردی که در هشت فصل حضور به عنوان بازیکنی سطح بالا، موفق به کسب بزرگترین افتخار موجود و پنج عنوان قهرمانی - که در صورت قهرمانی در یورو به شش می‌رسد - شده است. مغز متفکر پشت سر مهاجمان اسپانیا و بارسلونا، خود را غیر عادی جلوه داده است.

هرگاه گلی را مشاهده می‌کنید که به وسیله پاس‌های کوتاه به ثمر رسیده است، شک نکنید که بوسکتس نقشی در ابتدای این امر ایفا کرده است. او در بازی برابر ترکیه نیز پایه گذار گل اول تیمش بود و در گل دوم نیز نقش مستقیم داشت تا پس از شش پاس سریع، دروازه یاران آردا باز شود.

بارسا اخیرا قهرمان کوپا دل ری شده است. آنها در آن دیدار مجبور بودند بازی را 10 نفره دنبال کنند و این بدان معنی بود که اینیستا و بوسکتس باید از پس سویا، تیم قدرتمند قهرمان لیگ اروپا برآیند. اما پس از اخراج ماسکرانو هیچ چیز تغییر نکرد و سویا نتوانست کاری از پیش ببرد تا همه چیز تحت کنترل این دو بازیکن باشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

طراوت و چالاکی اینیستا ستودنی است و حتی اگر افت تدریجی هم داشته باشد و خود را بازنشسته کند، هیچ کس او را سرزنش نخواهد کرد و مردم این را درک می‌کنند.

اما نه، اینیستا همان فرم خوب را به یورو آورد. او در سال 2012 به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد و اکنون می‌خواهد اسپانیا را به سومین عنوان قهرمانی متوالی خود در این رقابتها برساند.

پیروزی برابر چک و ترکیه نیز حول محوریت آندرس اینیستا به دست آمد. گل سوم این تیم که طی 20 پاس به ثمر رسید و از محوطه جریمه قهرمان جهان تا دروازه ترکیه ادامه داشت، خود نشان از برتری این بازیکن دارد. اینیستا بارها توپ را لمس کرد تا اینکه آلبا را در موقعیت تک به تک با دروازه بان حریف قرار داد. این بازیکن اما توپ را به موراتا سپرد و پاس گل به نام اینیستا ثبت نشد. اما چیزی که اهمیت دارد این است که او بازی حساب شده را در دستور کار خود قرار داد. بارها پیش آمده است که اینیستا پاس قبل از پاس گل و یا حتی دو پاس قبل از آن را ارسال کرده باشد. او بی‌نظیر است!

درست زمانی که اینیستا به هنرنمایی خود در زمین ادامه می‌دهد، بوسکتس اسپانیا را به یکی از با ثبات‌ترین تیم‌های حاضر تبدیل می‌کند تا این تیم دو هافبک قدرتمند داشته باشد. این دو، اوج قدرت اسپانیا را رقم می‌زنند و علاوه بر پوشش خط دفاعی تیم و کمک به پیکه و راموس، توپ‌ها را به خوبی در اختیار نولیتو و موراتا قرار می‌دهند.

آندرس اینیستا و سرجیو بوسکتس، جزو مهمترین بازیکنان تیم خوب اسپانیا هستند و با دقت پاسی برابر با 94 درصد و با سبک بازی 4-3-3 شناور که شبیه بارسلونا می‌باشد، اسپانیا را به سمت آینده‌ای هیجان انگیز هدایت می‌کنند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: بررسی: اینیستا و بوسکتس؛ قلب تپنده اسپانیا!
بوسکتس خیلی خیلی بازیکن خوبیه ها ، اما بعضی مواقع تو بازیهای بسیار مهم ، وسط زمین سوتیهایی میده ( اونم از روی اعتماد به نفس بیش از حد و گاهی کاذب ) که یه تنه نسخه تیم رو میپیچه و تیم رو تا آستانه نابودی جلو میبره . اما در کل محاسنش میچربه به معایبش و در سالهای اخیر خیلی به کمک بارسا و اسپانیا اومده ( و با تمام سوتیهاش هیچ جایگزین درخوری در بارسا براش وجود نداره )


چهارشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۵ (۶:۳۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بررسی: اینیستا و بوسکتس؛ قلب تپنده اسپانیا!
کافیه تو یه بازی بازیکنان بارسا دست از بازی بکشن اونوقت اسپانیا نابود میشه


سه‌شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۴۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بررسی: اینیستا و بوسکتس؛ قلب تپنده اسپانیا!
داستان قدیمی تعریفهای الکی از بوسکتس...


سه‌شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۳۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۷ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!