به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آیا اومتیتی مدافعی است که بارسا به آن نیاز دارد؟آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۵ (۱۷:۴۸) (۱,۵۶۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


تقریباً تمام مراحل انتقال مدافع فرانسوی به بارسا انجام شده، و تنها اعلام رسمی آن باقی مانده است. در این مقاله، ما به بررسی نقاط ضعف و قوت این بازیکن جوان، می‌پردازیم.

در روزهای آینده، بارسا کار انتقال ساموئل اومتیتی، مدافع وسط تیم لیون فرانسه را با قراردادی پنج ساله و به مبلغ بیش از 30 میلیون یورو، نهایی خواهد کرد. اعلام رسمی این انتقال، به سرعت انجام حساب‌های مالی آن بستگی دارد. مبلغ این قرارداد، در سال مالیاتی 2016/17 ثبت خواهد شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این مدافع 22 ساله که در تیم لیون فرانسه توپ می‌زند، رکوردهای خوبی را در همین مدت زمان، به ثبت رسانده است. اگرچه او هنوز موفق به انجام بازی ملی به همراه تیم ملی فرانسه نشده است، اما فرم بسیار خوبش در فصل 2015/16 - در کنار مصدومیت جرمی متئو و خط خوردنش از لیست یورو - دیدیه دشام را بر این داشت که نام او را در لیست 23 نفره تیم ملی فرانسه برای حضور در یورو 2016، قرار دهد.

اومتیتی جزء تیم ملی زیر 17 ساله‌های فرانسه بود که با درخشش بی‌چون و چرای آنتوان گریزمان، موفق به شکست اسپانیا در فینال جام ملت‌های اروپا شدند و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آوردند. فصل بعدی، او به تیم نخست لیون رسید و جانشین کریس شد - بازیکنی که یکی از بهترین‌های ترکیب لیون در هفت قهرمانی پیاپی این تیم در لوشامپیونه بود. اومتیتی از پس این چالش به خوبی بر آمد و از آن به بعد، هیچگاه از ترکیب 11 نفره اصلی گونز، خارج نشد. او که حالا 129 بازی با پیراهن لیون انجام داده است، کاپیتان دوم تیم است و یکی از نمادهای موفقیت آکادمی باشگاه لیون محسوب می‌شود.

پست اصلی اومتیتی در زمین، مدافع وسط (سمت چپ) است، اگرچه او فوتبال حرفه‌ای خود را در حالی آغاز کرد که در پست مدافع چپ بازی می‌کرد. مهمترین خصیصه بازی او، تکنیک بالایش است: پاس‌های دقیق او (دقت پاس‌های او، بالای 85% است) به تیمش این اجازه را می‌دهد که با سرعت بالایی به جلو حرکت کند. او همینطور خود می‌تواند حرکات سریع و رو به جلویی داشته باشد که برای یک مدافع، خصوصیت نادری محسوب می‌شود. قابلیت بازی خوانی قابل اتکایی دارد و ارسال‌های دقیقی از کناره‌ها، انجام می‌دهد. یکی از خصوصیات او که معمولا دست کم گرفته می‌شود، شوتزنی اوست که با آن، یکی از بهترین گل‌های سال 2013 را در وایت هارت لین به ثمر رساند. در نهایت، با 80% تکل صحیح، اومتیتی یکی از بهترین‌های لوشامپیونه در این زمینه است، و از این حیث، از بازیکنانی مانند تیاگو سیلوا، متویدی، وراتی، مارکینیوش، مکسول، فن در ویل و موتا، وضعیت بهتری دارد.

علاوه بر تکنیکش، چیزی که او را به یکی از گزینه‌های مناسب خط دفاعی برای بارسا تبدیل می‌کند، استقامتش زیر فشار حریفان در هنگام دفاع است. او از آن دسته بازیکنان نیست که تحت فشار، بی‌هدف، به زیر توپ بزند. زیر توپ زدن، نه فلسفه بارسلوناست، و نه فلسفه او. قدرت او در توپ‌های هوایی (با متوسط 3 پیروزی در دوئل‌های هوایی در هر بازی - گراف زیر) می‌تواند یک فاکتور مناسب برای خط دفاعی بارسلونا باشد، که چه در مواقع حمله و چه در مواقع دفاع، از کمبود بازیکنان سر زن، رنج می‌برد. علاوه بر این، اومتیتی تا به حال 22 بار در مسابقات اروپایی بازی کرده است که این خود تجربه این بازیکن در بازی‌های سطح بالا را، تضمین می‌کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
متوسط پیروزی در دوئل‌های هوایی در هر بازی (افقی) و نرخ پیروزی در دوئل‌های هوایی (عمودی)؛ 74 بازیکن با بیش از پنجاه پیروزی در دوئل‌های هوایی

با این تفاسیر، علاقه بارسا به جذب ساموئل اومتیتی، اصلا عجیب نیست. با 22 سال سن، اومتیتی در ترکیب دومین تیم برتر فرانسه، به عنوان مدافع اصلی قرار می‌گیرد. آیا او می‌تواند گزینه مناسبی برای خط دفاعی مسن بارسا باشد؟ شاید برای اینکه بخواهیم چنین نتیجه‌ای بگیریم، زود باشد، اما به نظر می‌رسد که او می‌تواند. این را هم در نظر داشته باشید که آخرین دفعاتی که بارسا اقدام به خرید مدافع از لیون کرد (ادمیلسون، آبیدال)، اقدام‌های موفقیت آمیزی از آب در آمدند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: آیا اومتیتی مدافعی است که بارسا به آن نیاز دارد؟
قطعا از ماسکرانو بهتره!


جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ (۱۹:۲۲)
 
messi-.10
پاسخ به: آیا اومتیتی مدافعی است که بارسا به آن نیاز دارد؟
ماسکی باید از هر 3 بازی یکی رو بازی کنه و 2 بازی رو اومتیتی تا هم تجربه اش زیاد بشه هم هماهنگیش حیفه بره رو نیمکت الان دیگه ماسکی داره پیر میشه
قدش چند سانتی هست


جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ (۱۵:۵۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: آیا اومتیتی مدافعی است که بارسا به آن نیاز دارد؟
بارسا به یک مدافع خوب تنومند و درگیر در عین حال کم سن و سال نیاز داره


جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ (۰:۰۰)
 
iman_khatar
پاسخ به: آیا اومتیتی مدافعی است که بارسا به آن نیاز دارد؟
امیدوارم ماسکرانو رو بفرسته نیمکت خلاص بشیم از دست سوتی دادن در دفاع به نظر ویژگی هایی داره که پویول داشت امیدوارم با پیکه خوب مچ بشه واقعا بارسا نیاز داره دفاعش سنش بیاد پایین و گزینه اصلی حذف ماسکرانوست


پنج‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۵ (۲۳:۵۷)
 
hadimoghadam
پاسخ به: آیا اومتیتی مدافعی است که بارسا به آن نیاز دارد؟
سی میلیون پول بدیم بعدش ذخیره باشه که خیلی بده.


پنج‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۵ (۲۱:۲۷)
 
9VECTOR9
پاسخ به: آیا اومتیتی مدافعی است که بارسا به آن نیاز دارد؟
برای ذخیره خوبه... اما اصلا سطحش برای تیمی مثل بارسا کافی نیست که مدعی رقابت های سطح بالایی مثل لیگ قهرمانان و لالیگاست...


پنج‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۵ (۲۰:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۶ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!