به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

رکورد‌هایی که ستاره فوتبال جهان در بارسلونا و آرژانتین به ثبت رساند! آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۵ (۱۴:۰۱) (۷۴۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


لیونل مسی همچنان با گام‌هایی استوار به تاریخ‌سازی ادامه می‌دهد؛ او با سوپر گلی که در نیمه نهایی کوپا آمریکا از روی ضربه ایستگاهی وارد دروازه ایالات متحده کرد، با 55 گل برترین گلزن تاریخ فوتبال آرژانتین شد. به مناسبت این رکورد شکنی نگاه گذرایی می‌اندازیم به رکورد‌های مهمی که او در عرصه گلزنی به ثبت رسانده است.

برترین گلزن تاریخ لالیگا

مسی با به ثمر رساندن 315 گل در لالیگا، اکنون برترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود. او این کار را در نوامبر 2014، با پیشی گرفتن از رکورد 253 گل زارای اتلتیک بیلبائو انجام داد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گلزنی در بیشترین بازی‌های لالیگایی

این بازیکن آرژانتینی با گلزنی در 194 بازی لالیگایی، اکنون جلوتر از رائول، مهاجم سابق رئال مادرید، قرار دارد که این کار را در 186 بازی انجام داده است.

بیشترین گلزنی در یک سال

مسی با دابلی که 9 دسامبر 2012 در پیروزی مقابل رئال بتیس به ثمر رساند، با 91 گل رکورد 85 گل گرد مولر بایرن مونیخ را که در سال 1972 به ثبت رساند، شکست.

بیشترین گلزنی در یک فصل

لئو یک بار دیگر رکورد مولر را شکست؛ او با هت تریک مقابل مالاگا نهایتاً با 73 گل زده در فصل 2011/12 از رکورد 67 گل زده در فصل 1972/73 مهاجم آلمانی پیشی گرفت.

برترین گلزن در بین برندگان کفش طلا

این بازیکن 28 ساله در فصل 2011/12 با به ثمر رساندن 50 گل در لالیگا از رکورد 47 گل زده گئورگی رومانیایی که در فصل 1976/77 به ثبت رسانده بود، عبور کرد.

برترین گلزن بارسلونا در بازی‌های رسمی

این اسطوره بی‌همتای آرژانتینی تا به حال 453 گل در بازی‌های رسمی برای کاتالان‌ها به ثمر رسانده است و این در حالی است که پیش از او، افسانه سزار رودریگز، با 232 گل به این مهم دست یافته بود.

برترین گلزن بارسلونا در بازی‌های رسمی و دوستانه

مسی تا کنون در تمام بازی‌هایی که با پیراهن بارسلونا نمایش گذاشته است، 482 گل به ثمر رسانده است که 453 تای آنها در بازی‌های رسمی و 29 تای آنها در بازی‌های دوستانه ثبت شده است. او برای رسیدن به این رکورد، از مرز 395 گل زده پائولینو آلکانتارا عبور کرد.

برترین گلزن ال کلاسیکو

شماره 10 بارسا تا به حال بیش از هر بازیکنی در تاریخ ال کلاسیکو گلزنی کرده است. او با به ثمر رساندن 21 گل در این بازی‌های حساس، از رکورد 18 گل زده آلفردو دی استفانو نیز رد شد.

برترین گلزن دربی‌های بارسلونا

لیونل مسی برترین گلزن تاریخ دربی کاتالان‌ها نیز هست. او تا به حال 14 گل در دیدار‌های رو در روی بارسا و اسپانیول به ثمر رسانده است (سزار رودریگز با 12 گل پشت سر او قرار دارد).

28 جام قهرمانی به همراه بارسلونا

مسی و آندرس اینیستا بعد از کسب عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان در دسامبر 2015، با 28 جام قهرمانی در جمع کاتالان‌ها، از اسطوره ژاوی - با 25 جام - پیشی گرفته‌اند. آنها بعد از منصوب شدن به قهرمانی جهان، 2 جام دیگر نیز بدست آوردند.

کسب بیشترین توپ طلا

این آبی اناری پوش بعد از معرفی شدن به عنوان بهترین بازیکن جهان در ژانویه، با پنج توپ طلا رکورد دار کسب این جایزه مهم شد. مارکو فان باستن، یوهان کرایف، میشل پلاتینی و کریستیانو رونالدو، هر کدام با 3 توپ طلا، پشت سر او قرار دارند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: رکورد هایی که ستاره فوتبال جهان در بارسلونا و آرژانتین به ثب...
مسی در تاریخ رقیب نداره!


جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ (۱۹:۳۳)
 
messi-.10
پاسخ به: رکورد هایی که ستاره فوتبال جهان در بارسلونا و آرژانتین به ثب...
مسی بهترین بازیکن هستش این رکوردها براش عادی شده


جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ (۱۵:۵۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: رکورد هایی که ستاره فوتبال جهان در بارسلونا و آرژانتین به ثب...
این رکوردها نشان دهنده اندکی از توانایی های لیونل مسی ستاره بی چون و چرای فوتباله
امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشه


پنج‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۵ (۲۳:۵۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۸۱ کاربر آنلاین است. (۳۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۸۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!