به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بهترین رکوردهای بین المللی مسیملی‌پوشان
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۸ تیر ۱۳۹۵ (۲۰:۲۲) (۶۷۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: چهار چهار دو
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

بعد از 113 بازی و شکست در چهار فینال به همراه آرژانتین، حال می‌خواهیم لیونل مسی را با سایر هم‌تیمی‌های خود در عرصه ملی مقایسه کنیم. بعد از شکست 4-2 در ضربات پنالتی فینال مقابل شیلی، مسی اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد برای آرژانتین بازی کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

عملکرد بی‌نظیر مسی در بارسلونا بر هیچ کس پوشیده نیست. او به همراه اینیستا 28 جام قهرمانی را همراه این باشگاه بدست آورده است که هشت تای آنها در لالیگا و چهار تای آن نیز در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. البته این بازیکن 29 ساله می‌تواند هر زمان که بخواهد به تیم ملی باز گردد. در ادامه این خبر به بررسی عملکرد لئو در تیم ملی آرژانتین و مقایسه آن با عملکرد باشگاهی‌اش می‌پردازیم.

سقوط در فینال

مسی در دوران بازی در تیم باشگاهی‌اش به 32 فینال رسید و در 19 تای آنها پیروز شد. در حالی که در تیم ملی آرژانتین به چهار فینال - کوپا آمریکا در سال‌های 2007، 2015 و 2016 و جام جهانی 2014 - رسید اما حتی یک پیروزی هم کسب نکرد. او در 29 فینالی که برای بارسا بازی کرد، رکورد 24 گل زده و ارسال 7 پاس گل را به نام خود ثبت کرد. در مقابل اما در هر چهار فینال آرژانتین بازی کرد و هیچ گل یا پاس گلی ثبت نکرد؛ که نتیجه آن شکست هم‌تیمی‌هایش در هر یک از این فینال‌ها بود.

زانتی در صدر می‌ماند

در شکست مقابل شیلی مسی 113امین بازی خود را با پیراهن آرژانتین به نمایش گذاشت. با این حال اگر او در تصمیم خود در مورد خداحافظی از آرژانتین تجدید نظر کند و در بازی‌های مقدماتی، گروهی و نهایی جام جهانی 2018 حضور پیدا کند، می‌تواند این رکورد خود را افزایش دهد.

خاویر زانتی: 143 بازی
خاویر ماسکرانو: 129 بازی
روبرتو آیالا: 115 بازی
لیونل مسی: 113 بازی
دیگو سیمئونه: 106 بازی

برترین گلزن

با وجود عقب ماندن از رکورد 143 بازی زانتی، مسی در کوپا آمریکا 2016 در ابتدا با رسیدن به رکورد گابریل باتیستوتا و سپس با عبور از آن، حال به گلزن‌ترین بازیکن تاریخ آرژانتین شده است. او این کار را در نیمه نهایی انجام اما می‌توانست در فینال آن را افزایش دهد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

لیونل مسی: 55 گل
گابریل باتیستوتا: 54 گل
هرنان کرسپو: 35 گل
دیگو مارادونا: 34 گل
سرخیو آگوئرو: 33 گل

باتیستوتا در صدر می‌ماند

لئو از رکورد گلزنی گابریل باتیستوتا عبور کرد، اما همچنان در میانگین گلزنی با او فاصله دارد. گابریل 54 گل خود را طی 78 بازی به ثمر رساند و بعد از او کرسپو با زدن 35 گل در 64 بازی جای گرفته است. مسی در رده سوم این لیست قرار دارد و مارادونایی که جام جهانی 1986 را کسب کرده، در رده پنجم.

گابریل باتیستوتا: 0.69 گل در هر بازی
هرنان کرسپو: 0.56 گل در هر بازی
لیونل مسی: 0.49 گل در هر بازی
سرخیو آگوئرو: 0.45 گل در هر بازی
دیگو مارادونا: 0.37 گل در هر بازی

از 55 گل ملی مسی، 13 گلش در تورنمنت‌های کوپا و جام جهانی به ثمر رسیده‌اند و او برای به ثمر رساندن آنها 36 بازی انجام داده است. در عین حال باتیستوتا در 28 بازی‌ای که در تورنمنت‌های بزرگ انجام داده، 23 گل وارد دروازه حریفان آلبی سلسته کرده است. گل‌های او همچنین نقش مهمی در قهرمانی‌های سال‌های 1991 و 1993 آرژانتین در کوپا آمریکا داشت. نوربرتو مندز میانگین یک گل در هر بازی مهم را در 17 حضورش در کوپا و جام جهانی ثبت کرد، در حالی که خوزه مانوئل مورنو در 16 حضورش درست به اندازه مسی گلزنی کرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: بهترین رکوردهای بین المللی مسی
این رکورها اصلا مهم نیست


چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۵ (۲۲:۳۸)
 
behrad81
پاسخ به: بهترین رکوردهای بین المللی مسی
خداحافظی مسی به نظرم احساسی بود منو یاد علی کریمی در پرسپولیس در فینال جام حذفی وقتی که باخت و جام رو ازدست داد مهدوی کیا به صورت قطعی خداحافظی کرد البته بعد از باخت من گریه کردم بخاطر اینکه نمی تونسم جواب کری های همکلاسی ام که اسمش احمد عصفوری بود بدهم ای کش مسی برگرده حداقل اون رو در جام جهانی 2018 روسیه ببینیم فکر می کنم ماسکرانو بخاطر مسی خداحافظی کرد وگرنه او هم برخواهد گشت


پنج‌شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۵ (۰:۴۷)
 
messi-.10
پاسخ به: بهترین رکوردهای بین المللی مسی
تو فینال تیم هنگ میکنه باید یک فکری بکنن ولی پنالتی رو حیف شد خود مسی خراب کرد


چهارشنبه، ۹ تیر ۱۳۹۵ (۲:۳۴)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بهترین رکوردهای بین المللی مسی
مقصر ناکامی مسی فقط خودش نیست
هم تیمی های آرژانتیش هم بی تقصیر نبودن


سه‌شنبه، ۸ تیر ۱۳۹۵ (۲۲:۴۸)
 
shakib10
پاسخ به: بهترین رکوردهای بین المللی مسی
واقعا تو فینال از لحاظ تاکتیک به بن بست میخورن هربار این بزرگ ترین مشکله


سه‌شنبه، ۸ تیر ۱۳۹۵ (۲۱:۱۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۹ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!