به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

با گابریل خسوس، هدف برزیلی باشگاه بارسلونا آشنا شوید!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۵ (۰:۲۷) (۱,۴۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


خسوس 19 ساله در حال حاضر در پالمیراس حضور دارد و یکی از آینده دار‌ترین استعدادهای برزیلی به شمار می‌رود. در هفته‌های اخیر، او مکرراً به بارسا لینک شده است؛ در این مقاله، به معرفی این بازیکن جوان که شاید یکی از خریدهای باشگاه در این تابستان و یا تابستان‌های آینده باشد، می‌پردازیم.

معمولاً بهترین جوانان برزیلی، سال‌ها پیش از ترک کشورشان، تبدیل به چهره‌ای شناخته شده در فوتبال دنیا می‌شوند. نیمار در 18 سالگی یک ستاره در سانتوس محسوب می‌شد و توانسته بود به عنوان قهرمانی در لیبرتادورس برسد. این داستان برای اسطوره‌های بزرگی چون رونالدو و رونالدینیو هم، پیش از ترک برزیل به مقصد تیم‌های بزرگ اروپایی، صادق بوده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گابریل خسوس یک استعداد دیگر است که توجه‌ها در برزیل را به خود جلب کرده است. آنقدر زیاد که مهاجم 19 ساله به بارسا لینک شده؛ باشگاهی که مقصد هر سه ستاره‌ای که در بالا نام برده شده‌اند، بوده است. اما این ستاره جوان کیست، و چرا بارسلونا می‌خواهد او را تبدیل به یک مهاجم کلاس جهانی در ترکیب خود کند؟

خسوس در قسمت شمالی شهر سائو پائولو به دنیا آمد و دوران کودکی‌اش را در همانجا گذراند. او خیلی زود در تیم پایه پائولیستا، نامی برای خودش دست و پا کرد. نقطه عطف دوران بازی او بازی برای تیم آماتور آنهانگوئرا بود، جایی که خسوس نوجوان، 29 گل به ثمر رساند تا ضمن کسب عنوان آقای گلی جام زیر 15 ساله‌های سائوپائولو، به تیم پالمیراس بپیوندد.

در اولین فصل حضورش در تیم محبوب برزیلی، گابریل فرناندو، در تیم زیر 17 ساله‌های این تیم، 16 گل به ثمر رساند. اما فصل بهتر او در راه بود؛ فصل بعدی، او در 22 بازی رکورد خارق العاده 38 گل را به جا گذاشت، که بهترین رکورد در تاریخ تورنومنت محسوب می‌شود. پالمیراس جنگ بر سر قهرمانی را در فینال به سانتوس باخت، اما آن‌ها در پایان سال 2014 قراردادی 5 ساله با اعجوبه تیم خود بستند تا مطمئن باشند که او تا سال 2019 جایی نخواهد رفت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حال حاضر، در اولین فصل حضورش در تیم نخست، گابریل هیچ نشانی از افت در خود نداشته است. او با ده گل زده تا به اینجای فصل در صدر جدول گلزنان قرار دارد و پالمیراس نیز، صدرنشین لیگ است. او همچنین 4 گل هم در لیبرتادورس برای تیمش به ثمر رسانده است تا اوضاعشان در این جام مهم هم، خوب باشد.

در کنار مارکوس مورنو، پدیده اتلتیکو ناسیونال و تیم ملی کلمبیا، و جیوانی لوسلسو، ستاره تیم روساریو سنترال، او یکی از بهترین بازیکنان زیر 21 سال آمریکای جنوبی است و بر خلاف بسیاری از ستاره‌های جوانی که معمولاً پر سر و صدا هستند و اصلاً به آن اندازه موفق نیستند، او سطح بالای خود را در رده‌های پایه به اثبات رسانده است.

با تمام این اوصاف، مقایسه او با رونالدوی بزرگ، شاید بسیار بیش از اندازه باشد. اما وقتی خود اسطوره این مقایسه‌ها را انجام می‌دهد، چه می‌شود گفت؟ او در مصاحبه‌ای در حضور این جوان، اینگونه اظهار داشت: «من شباهت‌هایی می‌بینم. او بسیار جوان است و تا همین حالا موفقیت‌های بسیاری بدست آورده و مسئولیت‌های تیم بر دوش اوست».

قدرت دریبل زنی او و سرعت بسیار بالایش، ناخودآگاه رونالدو را به ذهن‌ها متبادر می‌سازد؛ البته منهای قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای که رونالدو داشت و او ندارد. اما گابریل قدرت تکنیکی و گلزنی خود را با سلاحی دیگر کامل می‌کند؛ قدرت پاس دهی فوق‌العاده‌اش که او را در فاصله 25 یاردی به همان اندازه‌ای خطرناک جلوه می‌دهد که در محوطه جریمه!

شبهاتی در مورد قدرت ارتجاعی او و احتمال مصدومیتش وجود دارد. تا به اینجای لیگ، به طور متوسط در هر بازی 3.5 خطا به روی او انجام شده است و به نظر می‌رسد این تنها راهی است که حریفانش می‌توانند او را متوقف سازند. اما گابریل، که هم می‌تواند به عنوان مهاجم نوک بازی کند، و هم به عنوان یک وینگر، از تمامی آن‌ها جان سالم به در برده است تا خود را به عنوان یکی از بزرگترین استعدادهای فوتبال استعداد خیز برزیل، ثابت کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگر خسوس می‌خواهد به رویای حضور در کاتالونیا دست پیدا کند، ماه بعدی برای او، بهترین فرصت برای نشان دادن خودش است. در آگوست او در کنار نیمار حضور خواهد یافت تا به همراه تیم المپیک برزیل، برای رسیدن به طلای این رقابت‌ها تلاش کند. حضور این دو در کنار هم، شدیداً از سوی بارسا تحت نظر خواهد بود؛ تا مشخص شود که آیا او ضمن توانایی بازی در سطح جهانی، می‌تواند در کنار بازیکنی که اخیراً با تمدید بلندمدت قراردادش با کاتالان‌ها، خود را به اصلی‌ترین رهبر این تیم در سال‌های آینده تبدیل کرد، بدرخشد یا خیر.

بارسا برای اینکه بتواند او را به خدمت بگیرد، باید چیزی حدود 15 میلیون یورو پیشنهاد بدهد، چرا که به نظر می‌رسد پالمیراس تمایلی برای راحت از دست دادن استعداد جوان خود ندارد. سرمربی پالمیراس پس از زمزمه‌های علاقه بارسا به گابریل خسوس در مصاحبه‌ای گفت: «او فعلاً به بارسا نخواهد رفت. به جای بارسا کجا بازی خواهد کرد؟ اینجا. گابریل باید به رشد خود ادامه دهد».

خود گابریل خسوس هم در این مورد در مصاحبه‌ای گفت: «من فعلاً تصمیم ندارم به اروپا بروم و می‌خواهم در پالمیراس بمانم. ما در اینجا بر سر کسب عنوان می‌جنگیم و من بسیار خوشحالم». او ممکن است بخواهد که تا آخر این فصل، یعنی دسامبر، در برزیل بماند، اما با وجود پیشنهاد بارسلونا و پیوستن تیم‌هایی مانند اینتر و رئال مادرید به جنگ برای جذب او، شاید ماندن در برزیل کار بسیار سختی باشد.

خوشبختانه او کسی مانند رونالدو را دارد که مانند پدرخوانده فوتبالیِ او عمل کند و به او یادآوری کند چه چیزهایی واقعاً اهمیت دارند: «بازی کن، خوشحال باش، از بازی با توپ لذت ببر. بعدها مربیان از تو خواهند خواست که کارهایی را با توپ انجام بدهی، اما وقتی توپ را در اختیار داری، از آن لذت ببر. حرکات تکنیکی انجام بده، اما همیشه به دنبال گلزنی باش، این همان چیزی است که هواداران می‌خواهند».

سبک بازی او مطمئناً در دو سال گذشته یکی از لذت بخش‌ترین چیزها برای هواداران پالمیراس بوده است، اما پس از بازی‌های المپیک، ممکن است که نام گابریل خسوس در آن سوی اقیانوس اطلس شنیده شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: با گابریل خسوس، هدف برزیلی باشگاه بارسلونا آشنا شوید!
در حال حاضر بارسا بیشترین کمبودش در خط دفاع احساس میشه و خیلی خیلی بعیده که این بازیکن رو ( البته اگر تعریفایی که ازش میشه بجا باشه ) به این زودیا بگیرن


پنج‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۵ (۲:۳۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: با گابریل خسوس، هدف برزیلی باشگاه بارسلونا آشنا شوید!
بارسا نیازی به این بازیکن نداره والسلام


پنج‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۵ (۰:۰۱)
 
سوداگر
پاسخ به: با گابریل خسوس، هدف برزیلی باشگاه بارسلونا آشنا شوید!
هیچ وقت نمی تونه این عملکردرودربارساداشته باشه


چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۲۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۱ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!