به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژاوی: مسی می‌تواند هر مشکلی را حل کندمصاحبه
فرستنده محمدصدرا نژادی در تاريخ دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۵ (۹:۴۵) (۴۹۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: محمدصدرا نژادی / FCBarcelona.ir


ژاوی هرناندز، بازیکن سابق بارسلونا و فعلی السد قطر، مصاحبه مفصلی با اسپورت داشته که در این خبر آن را می‌خوانید.

«به نظر من، هیچ کسی نمی‌تواند جای مسی را پر کند. قطعا بازیکنان خیلی خوبی در آینده وجود خواهند داشت اما هیچ کسی به اندازه مسی خوب نخواهد بود. اینکه سال‌های زیادی بهترین بازیکن باشی و بتوانی جوایز فردی و جام‌های تیمی بسیاری را به دست آوری، به این معنی است که مشکلی نیست که نتوانی آن را حل کنی. در آینده همه چیز بین بهترین بازیکنان برابر خواهد بود».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

«اگر چه آن‌ها (رسانه ها) سعی می‌کنند داستان جنگ‌های بین مسی و رونالدو را به شما بفروشند؛ ولی کسانی که فوتبال را می‌فهمند می‌دانند که رقابتی وجود ندارد. وقتی مسی از فوتبال خداحافظی کند، ستارگان این حرفه نیمار، هازارد و 5 یا 10 بازیکن دیگر خواهد بود. بازیکنانی که تقریبا در یک سطح هستند. هیچ کس دیگر مانند مسی با آن همه استعداد و توانایی نخواهید دید».

هم چنین ژاوی در مورد اینکه آیا اتفاقات اخیری که برای مسی افتاده است، بر روی او تاثیر خواهد گذاشت یا خیر، گفت: «این طور فکر نمی‌کنم. چه مدت است که او با این مشکلات مقابله می‌کند؟ دو یا سه سال؟ و همچنان او بهترین بازیکن جهان است و تفاوت‌های خودش را با دیگران به نمایش می‌گذارد. او در بارسلونا خوشحال است. قصدم این نیست که بگویم او از این اتفاقات پیش آمده ناراحت نیست اما درون زمین او همان بازیکن همیشگی است».

«این فوق‌العاده است که مسی در بارسلونا بازی می‌کند و باشگاه باید او را خوشحال و راضی نگه دارد. در کل، این مشکلات باید در کم‌ترین زمان ممکن حل شوند تا او بتواند فصل را بدون هیچ نگرانی آغاز کند. اما واقعا این اتهامات بر روی او تاثیری نگذاشته است. اگر فقط یک نفر بر روی کره زمین باشد که ذهن قوی دارد او مسی است. او از پس این مشکلات برآمده است».

هافبک 36 ساله سابق بارسلونا در مورد نحوه بازی تیم سابقش گفت: «بارسلونا بهترین تیم جهان است و توانسته تیم‌های دیگر را تحت تاثیر بازی خود قرار بدهد. این اتفاق نه در فوتبال باشگاهی، بلکه در فوتبال ملی هم افتاده است. هیچ تیمی شبیه بارسا بازی نمی‌کند اما هنوز هم آن‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرند. به علاوه، باشگاه بهترین بازیکنان را دارد و شیوه بازی‌ها فوق‌العاده است».

«باعث افتخاراست که آن‌ها حتی بعد از اینکه باشگاه را ترک کرده‌ام به من اهمیت می‌دهد اما فکر می‌کنم که برای سرمربی شدن در بارسا بسیار زود است. هرچند که این حقیقت دارد که من عاشق این شغل هستم. من با فلیکس سانچز و اسکار کانو در آکادمی آسپایر همکار بوده‌ام و خیلی چیز‌ها یادم گرفته‌ام. من تمرینات بسیار حرفه‌ای و تکنیکی را مشاهده کردم و همه این‌ها برای من مانند کلاس درس است. هم چنین از لحاظ بدنی احساس خوبی دارم و می‌خواهم حداقل برای دوسال به بازی کردن ادامه دهم».

ژاوی فکر می‌کند که انریکه باید اصلاحاتی را در تیم انجام دهد تا بارسا بتواند از پتانسیل کامل خودش استفاده کند و تمام جام‌های ممکن را ببرد: «واقعیت این است که بارسا به کمی تغییر نیاز دارد. یک یا دو تغییر می‌تواند وضعیت تیم را فوق‌العاده کند. تمدید قرار داد سرخیو بوسکتس، نیمار، آندرس اینیستا و مسی ثابت می‌کند که باشگاه به این بازیکنان اهمیت می‌دهد. به من بگویید چه کسی بهتر از این بازیکنان است؟».

«با وجود انتقادات و تمام اتفاقاتی که پیرامون باشگاه رخ می‌دهد، بارسا نشان داده که همیشه می‌خواهد برنده باشد. برای همین آن‌ها از آن چیزی که دارند (بازیکن ها) راضی هستند چون بهترین‌ها در اختیارشان است».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: ژاوی: مسی می تواند هر مشکلی را حل کند
به جزیه مشکل اونم هی گوه عنه


چهارشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۵ (۱۳:۲۱)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: ژاوی: مسی می تواند هر مشکلی را حل کند
نقل قول
«به نظر من، هیچ کسی نمی تواند جای مسی را پر کند. قطعا بازیکنان خیلی خوبی در آینده وجود خواهند داشت اما هیچ کسی به اندازه مسی خوب نخواهد بود.

بر منکرش لعنت
یعنی کلمه به کلمه و حرف به حرف تمام گفته هات کاملا و 100 درصد درسته
همین طور که هیچ کسی نخواهد توانست جای مسی رو در آینده پر کنه ، هیچ کس هم نمیتونه م ونتوسنته جای خالی ژاوی رو پر کنه ؛ بلکه فقط با نبودش کنار اومدن و شرایطی رو فراهم آوردن که نبودش به تیم ضربه نزنه وگرنه جای خالی ژاوی همچنان احساس میشه در تیم


سه‌شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۵ (۴:۲۸)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: ژاوی: مسی می تواند هر مشکلی را حل کند
کاملاً درسته اما با رفتنت جای خالیت هنوز هم احساس میشه


دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۳۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۵۸ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!