به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

دلایل انتخاب قطر به عنوان اسپانسر بارسامصاحبه
فرستنده محمدصدرا نژادی در تاريخ جمعه، ۱ مرداد ۱۳۹۵ (۲۱:۳۰) (۷۰۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: گراپ 14
مترجم: محمدصدرا نژادی / FCBarcelona.ir


مدیر بازاریابی بارسلونا، مانل ارویو در مصاحبه با La Vanguardia دلایل خود را برای انتخاب قطر ایرویز به عنوان اسپانسر تیم توضیح داد. در این خبر می‌توانید متن مصاحبه او را بخوانید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

شما با قطر مذاکره کردید. آیا از این قرارداد راضی هستید؟

خیر. چون ما هنوز کار خود را تمام نکرده‌ایم. در حقیقت، گسترش این قرار داد به ما زمان بیش تری خواهد داد تا اسپانسری را پیدا کنیم که باشگاه لیاقت آن را داشته باشد. ما برای بلند مدت برنامه ریزی خواهیم کرد تا باشگاه سودمند باشد. اگر زمان بیش تری داشته باشیم، گزینه‌های بهتری برای انتخاب به عنوان اسپانسر، در آینده خواهیم داشت.

اما مبلغ قرارداد شما همان مبلغ توافق قبلی است.

به دلیل این که این قرارداد گسترش قرارداد قبلی بود. این یک توافق جدید نبود و ما فقط به داشتن اسپانسر برای امسال فکر نمی‌کنیم. کار ما هنوز به اتمام نرسیده است. چیزی که به عنوان توافق اعلام کردیم، توسعه قرار داد قبلی بود که به ما زمان بیش تری خواهد داد تا برای آینده فکر کنیم. همچنین این قرارداد نشان می‌دهد که قطر علاقه زیادی به ادامه کار با ما دارد اما ما به آن‌ها گفتیم که دنبال بهترین اسپانسر برای باشگاه هستیم. همان طور که بهترین مارک کیت لباس (نایک) را انتخاب کردیم. ما فقط به دنبال منابع مادی نیستیم. می‌خواهیم با اسپانسری قرار داد ببندیم که تصاویر و پیام‌های ما را در سراسر جهان منتقل کند. پس مهم است که زمان بیش تری داشته باشیم تا چنین اسپانسری را انتخاب کنیم تا به نفع بارسا باشد. ما با قطر قرارداد بسته‌ایم اما وظیفه اصلی باشگاه هنوز به اتمام نرسیده است.

طبق گفته بارتومئو، باشگاه به دنبال قرارداد با مبلغ 65 میلیون است. اما ارزش توافق فعلی فقط 35 میلیون است. تقریبا نصف خواسته باشگاه!

این رقمی است که ما می‌خواهیم در آینده به آن برسیم. اگر اسپانسری را پیدا کنیم که حاضر باشد چنین پولی را بدهد برای 3 یا 4 سال با آن قرارداد خواهیم بست. پیدا کردن حامی که برای باشگاه مناسب باشد، نیازمند زمان است و دلیل توافق ما با قطر هم همین است. ما هیچوقت اعلام نکردیم که به این قرارداد راضی شده‌ایم. شما می‌توانیم ما را سرزنش کنید اما کار ما هنوز تمام نشده است.

به عقب نگاه کنید، آیا اشتباه بود که شرایط را به طور واضح بیان کنید؟

این روشی است که طبق آن جلو می‌رویم و هیچگاه تسلیم نخواهیم شد. ما می‌فهمیم که به دلیل بردن جام‌های زیاد و داشتن طرفداران بسیار در رسانه‌های اجتماعی، انتظار می‌رود که بهترین قرارداد اسپانسری را داشته باشیم که چیزی حدود 60 تا 65 میلیون است و منچستر یونایتد آن را در اختیار دارد.

با وجود ستارگانی همچون مسی، نیمار، سوارز و بردن سه گانه و دوگانه به نظر می‌رسید که اسپانسر مورد نظر باشگاه در دسترس باشد. هیچ کسی حتی به 60 میلیون هم نزدیک نشد؟

همه چیز فقط بر سر پول نیست. اسپانسری که با ما قرارداد می‌بندد باید قبول کند که دو برابر مبلغ قرارداد را در باشگاه سرمایه‌گذاری کند. همچین شرکتی نمی‌تواند در عرض 3 یا 6 ماه پیدا شود. حداقل باید یک سال زمان گذشت. ما با شرکت‌های مختلفی صحبت کردیم که حاضر بودند 60 تا 65 میلیون بپردازند ولی پولی نداشتند تا خواسته‌های دیگر ما را انجام دهند. در حال حاضر نیز ما سر 35 میلیون توافق کرده‌ایم و در رتبه سوم بهترین اسپانسر قرار داریم. 35 میلیون پول زیادی است.

درست است اما تابستان سال پیش، رئیس قبلی این سمت، خاویر فاوس 50 میلیون را برای باشگاه تضمین کرده بود.

فاوس به یک قرارداد 60 میلیونی رسیده بود. در روز فینال برلین، ما متن توافق شفاهی که با قطر داشتیم را نوشتیم و برای آنها فرستادیم. ولی آنها با بندهای اساسی از آن مخالف بودند که باعث شد روند مذاکرات تغییر کند.

شما و بارتومئو در ماه اکتبر به قطر سفر کردید و بدون هیچ توافقی برگشتید. در آن جا چه اتفاقاتی افتاد؟

من زمان‌های زیادی در قطر بودم. ما آنها را در مکان‌های مختلفی ملاقات کردیم: بارسلونا، دوحه، لندن، توکیو و.... ما شرایطی را داشتیم که نشان می‌داد رابطه باشگاه با آن‌ها تمام شده است. اما اینکه قطر حاضر شد با ما ادامه دهد قابل اعتماد بودن باشگاه را نشان می‌دهد.

دوحه ایرپورت برای لباس تمرین تیم بایرن مونیخ 15 میلیون می‌پردازد. شاید قطر علاقه زیادی به تغییر نام نیوکمپ داشت.

این‌ها مشکلات متفاوتی هستند. بایرن رابطه بسیار خوبی با قطر دارد. آن‌ها تمرینات زمستانی خود را هرسال برگزار می‌کنند و از سمت دیگر، طرف قرارداد آن‌ها با Hamad International Airport است. هم چنین شایعاتی بود مبنی براینکه قطر به جای بارسلونا، اسپانسر بایرن خواهد شد. ما هیچوقت با آنها بر سر اسم ورزشگاه صحبت نکردیم. آن‌ها از این قرارداد خوشحال هستند.

آیا آمازون یکی از اسپانسری‌هایی است که علاقه دارد با باشگاه کار کند؟

من نمی‌توانم اسم هیچ یک از شرکت‌ها را تایید یا تکذیب کنم. این درست و حرفه‌ای نیست که اسامی شرکت‌های طرف مذاکره را بگویم. ما با شرکت‌های جهانی مختلفی در حال مذاکره هستیم و فکر می‌کنیم که یکی از آنها می‌تواند برای ما مناسب باشد.

هیچوقت نخواستید خواسته‌های باشگاه را کم کنید؟

خیر. لباس تیم همین قدر ارزش دارد.

در پرونده Can Rigalt که محکوم به پرداخت 47 میلیون شدید، دست شما را نبست؟

ما پیشنهاد تمدید قرارداد را به قطر بیش‌تر از یک ماه پیش دادیم و آن زمان فشاری بر روی باشگاه نبود. همچنین بند‌های مالی درون قرارداد می‌توانند مشکلات ما را حل کنند و به ما کمک کنند به آن چه که در بلند مدت می‌خواهیم برسیم.

چه زمانی لباس‌های باشگاه با نام قطر عرضه خواهد شد و چه زمانی بازیکنان آن را به تن خواهند کرد؟

بدون شک برای اولین بازی تیم در این فصل، یعنی سوپر کاپ اسپانیا لباس‌ها آماده خواهند شد. نام این اسپانسر فقط بر روی لباس تیم اصلی و تیم ب بارسا می‌رود و آکادمی و تیم زنان هنوز اسپانسری ندارند.

مذاکره با چهار اسپانسر؛

در مصاحبه‌های متعددی که ارویو با El Periodico داشت، جزئیات دیگری را عنوان کرد. او گفت که در حال حاضر آن‌ها فقط برای انتخاب اسپانسر برای لباس تیم مذاکره نمی‌کنند بلکه باشگاه به دنبال یک "اسپانسر اصلی" است. از ارویو پرسیده شد که چرا زمان این مذاکرات طولانی است و او جواب داد: «یکی از چهار شرکتی که با ما در حال مذاکره است، از ما درخواست کرده تا زمان بیش تری به آنها برای فکر کردن بدهیم که این زمان بیش‌تر حدود چند ماه است. آنها در این زمان می‌خواهند درآمدهای خود را آنالیز کنند تا ببینند می‌توانند شرایط قرارداد را رعایت کنند یا نه. هم اکنون ما با چهار شرکت مذاکره می‌کنیم که با دو تا از آن‌ها به مراحل پیشرفته تری رسیده‌ایم. پولی که یکی از این شرکت‌ها به ما می‌دهد، آینده باشگاه را تضمین خواهد کرد».

در خصوص مشکلات پیرامون انتخاب قطر به عنوان اسپانسر، ارویو پاسخ داد: «دو حلات وجود دارد: حالت اول نظر سهامداران باشگاه است. در جلسه‌ای که برای انتخاب قطر در سال 2011 برگزار شد، 697 نفر موافق، 77 نفر مخالف و 36 نفر ممتنع بودند. پس از گذشت دوسال، دوباره از سهامداران پرسیده شد که مشکلات پیرامون این اسپانسر شما را نگران می‌کند؟ که فقط 4% از اعضا نگران اسپانسر بودند. هم اکنون باشگاه 46 اسپانسر دارد که هیچ کدام از آن‌ها تا به حال بر روی مشارکت باشگاه با قطر تاثیر نگذاشته است. در ضمن هیچ ارگان دولتی، هیچ شرکت خصوصی با قطر ارتباط ندارد. همچنین قطر همیشه مخالف تروریسم بوده است و آن را محکوم می‌کرده است».

به علاوه ارویو به سوال "چه مقدار طول خواهد کشید تا اسپانسر جدید انتخاب شود؟" پاسخ داد: «امیدواریم در ماه اکتبر بتوانیم به توافق برسیم. ما می‌خواهیم تمام خواسته‌هایمان برآورده شود اما این به این معنی نیست که نتیجه کار هم همین می‌شود. اگر بفهمیم که نیاز به زمان بیش تری داریم، حتما آن را به شرکت مورد نظر می‌دهیم چون این کار مهم است و باید بهترین نتیجه برای باشگاه حاصل شود».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: دلایل انتخاب قطر به عنوان اسپانسر بارسا
یک اسپانسر غیر عرب بگیرین خود به خود پیام بارسا به سراسر جهان میرسه


شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۵ (۲:۲۷)
 
iman_khatar
پاسخ به: دلایل انتخاب قطر به عنوان اسپانسر بارسا
به نظر نمیاد نام ورزشگاه رو روش قیمت گذاشته باشن و مذاکره کرده باشن راجع بهش و فکر هم نمیکنم سهامداران موافق باشن و این اتفاق نمیفته ولی امیدوارم واسه فصل دیگه یک شرکت اسم و رسم دار و با کلاس و با اسم کوتاه یا لوگوی کوچیک که لباس رو بهم نریزه قرارداد ببندن تا اسم قطر دیگه دیده نشه


شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۵ (۰:۳۷)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: دلایل انتخاب قطر به عنوان اسپانسر بارسا
فقط امیدوارم تا همینجا کافی باشه


شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۵ (۰:۰۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: دلایل انتخاب قطر به عنوان اسپانسر بارسا
چه عجب دارن یه کم عقلشون رو به کار می گیرن!


جمعه، ۱ مرداد ۱۳۹۵ (۲۱:۳۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۱ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!