به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لوکاس دینیه؛ رقیبی سر سخت و جدی برای جوردی آلباآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۸ مرداد ۱۳۹۵ (۷:۳۸) (۹۴۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجمین: مبینا پولایی و غلامحسین صبوری/ FCBarcelona.ir


دفاع چپ، پستی است که بارسلونا فصل گذشته به دلیل نبود رقابت در آن، ضربه خورد. همین علت باعث شد تا آبی و اناری پوشان دست به کار شده و لوکاس دینیه جوان را به خدمت بگیرند. اگرچه که در نگاه اول ممکن است این خرید جدید در طول فصل، صرفاً ذخیره آلبا باشد، اما در این مقاله اثبات شده که دینیه جوان می‌تواند حتی گزینه اول انریکه برای پست دفاع چپ باشد.

پس از جدایی آبیدال از بارسلونا، این تیم برای پر کردن جای این بازیکن با مشکل مواجه شد. جهت رفع این مشکل، جوردی آلبا از والنسیا به خانه بازگشت و از آن پس این قطار سریع السیر کاتالونیایی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته، اگرچه که در برخی بازی‌ها دارای ثبات کافی نبوده است. علاوه بر این، با پا به سن گذاشتن آدریانو، این بازیکن به هیچ وجه نتواست رقیب خوبی برای آلبا باشد تا بازیکن اسپانیایی عملاً غیر قابل جایگزین شود. همچنین جرمی متئو نیز قابلیت بازی در این پست را دارد و حتی در ال کلاسیکو نیز در این پست به کار گرفته شد، اما این موضوع به شدت به ضرر بارسا تمام شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

از سوی دیگر، در بازار فعلی نقل و انتقالات نیز تعداد اندکی مدافع چپ خوب پیدا می‌شود و از بین همین تعداد اندک نیز تعداد کمی حاضرند به تیمی بیایند که مدافع چپ اثبات شده‌ای دارد. حال در این بین، لوکاس دینیه ستاره جوان فرانسوی اخیراً به بارسلونا پیوست. این بازیکن ویژگی‌هایی از قبیل ارسال پاس‌های دقیق و باهوشی ذاتی دارد که به خوبی با سیستم بارسا سازگار است. اگرچه نباید از یاد ببریم که او باید در مقابل جوردی آلبا یکی از سریع‌ترین بازیکنان جهان قرار بگیرد و برای حضور در ترکیب بارسلونا باید تلاش زیادی بکند.

این بازیکن 8 سانتی متر بلند‌تر از جوردی آلبا است و بر خلاف آلبا لاغر اندام است. جالب است بدانید که این دو بازیکن هر دو از BMI (شاخص حجم بدن) یکسانی نیز برخوردار هستند. همچنین مقایسه عملکرد فصل گذشته این دو بازیکن در تیم‌های رم و بارسلونا نیز، نشانگر چند شباهت است. آلبا و دینیه که هر دو به عنوان یار ثابت در تیم‌های خود بازی می‌کردند، به ترتیب 2591 و 2859 دقیقه در فصل گذشته برای بارسا و رم به میدان رفتند و هر دو میانگین طول پاس‌هایشان 15 متر است.

از لحاظ دفاعی، دینیه از رقیب کاتالونیایی خود آمار بسیار بهتری دارد و 43 درصد کمتر از آلبا دریبل خورده است. اگرچه این موضوع تا حد زیادی می‌تواند به لیگ‌هایی که که این دو در آن بازی می‌کنند نیز ربط داشته باشد، چراکه در لالیگا عملاً بازیکنان با تکنیک بیشتری نسبت به سری آ حضور دارند. این آمار همچنین می‌تواند به تیم‌هایی که این دو برایشان بازی می‌کنند نیز مربوط باشد، از آن جا که آلبا در زمان پابه توپ شدن امنیت بیشتری داشته و فرصت این را دارد که به اینیستا، نیمار، ماسکرانو یا بوسکتس پاس دهد، در حالی که دینیه در آ اس رم بازیکنان با چنین کیفیت بالایی در کنار خود نمی‌دید.



از لحاظ دریبل‌های موفق نیز باز این دینیه است که با هشت دریبل موفق بیشتر، آمار بهتری نسبت به آلبا دارد و در نبرد‌های هوائی نیز مشخصا به واسطه قد دینیه، آلبا هیچ شانسی در برابر او ندارد. از سوی دیگر، دینیه به ندرت اقدام به ارسال سانتر کرده است، اما با این حال آلبا از لحاظ درصدی از او بهتر است؛ 87 درصد در مقابل 81 درصد.

مطالعه موردی در باره میانگین جایگیری آن‌ها در زمین نیز نشان می‌دهد که آلبا در بین مدافعین کناری، از سایرین بیشتر متمایل به نفوذ است، که این نیز به خصوصیات فردی او و نیز به تاکتیک بارسا مربوط می‌شود. توان تهاجمی دینیه اغلب توسط تیم‌هایی که در آنها بازی می‌کرده، محدود شده است، در حالی که آلبا حمایت بیشتری برای بازی تهاجمی دریافت کرده است.

با در ذهن داشتن ضربات نهایی بد آلبا در فصلهای اخیر (در حالی که لیونل مسی و لوئیز سوارز می‌توانستند پاسهای خیلی بهتری دریافت کنند)، دینیه اگر اعتماد به نفس کافی را بدست آورد، می‌تواند پاسور بهتری باشد.



دینیه عادت دارد ساده بازی کند؛ یعنی به خط بچسبد، دنبال یک توپ قطری باشد یا با بازیکن کناری یک و دو کند. بدون داشتن توپ، این بازیکن فرانسوی بسیار منظم است و درست در جای خود قرار می‌گیرد، یعنی یک بازیکن واقع بین و باهوش که استایلش برای تیمی که مالکیت توپ را در اختیار می‌گیرد عالی است.

اساساً دینیه یک وینگر است که در مواقع نیاز، به کمک خط دفاعی می‌آید و به خوبی دفاع می‌کند. او کم کم به یک دفاع چپ مدرن تبدیل شده و تلفیقی از آگاهی دفاعی و انباشتی از تمایل به شرکت در حملات را در خود به وجود آورده است.

در هر حال، خرید جدید بارسا گاه به گاه در کار با توپ، نوعی ناپختگی را از خود نشان می‌دهد. همچنین، سایر بخش‌هایی که او باید در آن‌ها بهبود پیدا کند عبارتند از احتمال بروز اشتباهات دفاعی توسط او (دو بار بیشتر از جوردی در فصل اخیر) و ارتکاب دو برابر خطای بیشتر نسبت به آلبا.

به علاوه، دینیه هنوز جوان و بی‌تجربه است و در نتیجه قابل انتظار است که تحت فشار، مرتکب اشتباه شود. با دنبال کردن عمر فوتبالی او، به نظر می‌رسد این اشتباهات در حال کمتر و کمتر شدن هستند و این نشان می‌دهد که مطابق انتظار، با افزایش سن، او در حال یادگیری و بلوغ بیشتر است.

بهترین چیز در مورد ناپختگی در سن دینیه این است که هنوز زمان زیادی برای یادگیری باقی مانده است. با حضور در بارسلونا، انتظار می‌رود که او شیوه آبی و اناری‌ها را یاد بگیرد، درک کند و با تیم سازگار شود. مشکل نبود رقیب برای آلبا اکنون رفع شده است و در نتیجه قطار سریع السیر کاتالونیایی مجبور به تلاش بیشتر برای حفظ موقعیتش خواهد بود، که در مجموع برای تیم مفید است.

اگر دینیه بتواند به اندازه نیمی از آلبا خوب باشد، خرید این بازیکن فرانسوی به قیمت 16.5 میلیون یورو یک اقدام مثبت بوده است. بیایید امیدوار باشیم که ستاره تازه وارد بارسا، انبوهی از موفقیت‌ها را در آینده برای این تیم به ارمغان آورد!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: لوکاس دینیه؛ رقیبی سر سخت و جدی برای جوردی آلبا
اگه خرید های امسال خوب کار کنن میشه بنیه خوبی برای آینده
اگه رو نقاط ضعفش کار کنه میتونه آلبا رو به چالش بکشه


شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۵ (۲:۵۴)
 
سوداگر
پاسخ به: لوکاس دینیه؛ رقیبی سر سخت و جدی برای جوردی آلبا
امیدوارم درعمل هم خوب عمل بکنن وبرای تیم مفیدباشن


جمعه، ۸ مرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۲۴)
 
سوداگر
پاسخ به: لوکاس دینیه؛ رقیبی سر سخت و جدی برای جوردی آلبا
خریدهای امسال چندویژگی خاص داره یکیش میانگین سنی هستش که یک آینده نگری دردیده می شه ودیگری حس رقابت پذیریه که هم باعث پیشرفت بازیکن وهم تیم میشه


جمعه، ۸ مرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۲۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۱ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!