به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز فنی؛ آیا نیاز است که نگران دیدار مقابل سیتی باشیم؟آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۵ (۱۶:۰۰) (۹۷۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


نکته اینجاست؛ حتی اگر بارسلونا دو فصل پیش منچستر سیتی را، دقیقاً با همان تیمی که الان در اختیار دارد، شکست نداده بود، و حتی اگر آن‌ها بایرنِ پپ را در نیمه نهایی در هم نکوبیده بودند، دلیلی برای نگرانی وجود نداشت. به این دلیل که آن‌ها یک بار توانستند، و باز هم می‌توانند. دلیلی برای ترس از سیتی وجود ندارد.


بارسلونا از فصل 2014/15 پیشرفت بسیاری داشته است. MSN حتی خطرناک‌تر از آنچه آن زمان می‌نمودند، به نظر می‌رسند، جایگزین‌های خوبی برای نیمکت وجود دارد و سرمربی تیم، لوییز انریکه، تجربه بسیار بیشتری از آن زمان کسب کرده است. آن‌ها بازی نخست فصل را هم رویایی آغاز کردند و در نخستین بازی بتیس را با شش گل روانه خانه کردند. خریدهای تازه تیم به طرز غیر قابل انتظاری خوب ظاهر شده‌اند و شانس تیم در لیگ بالا به نظر می‌رسد. پس از آن بود که قرعه کشی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد. حالا همه هواداران بارسا می‌دانند که باید به مصاف سیتی بروند و نه همه، اما بسیاری از آن‌ها، از این بابت نگران و عصبی‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

یکی از بزرگترین دلایل این نگرانی این است که پپ گواردیولا سرمربی بزرگی است. او در سال 2009 سه گانه را برای بارسا به ارمغان آورد و در طول 4 سال، 14 جام به همراه این تیم کسب کرد. این هواداران نگران، برای اکثر این نگرانی، حق دارند. او مربی فوق‌العاده‌ای است، اما این هواداران نگران و بعضاً عصبی، توانایی‌های مربی فعلی خود را از یاد برده و یا آن‌ها را دستِ کم گرفته‌اند.

لوییز انریکه به همان اندازه‌ای در بارسا موفق بوده است، که پپ گواردیولا. انریکه در دو سال نخست 7 جام بدست آورد که با تعداد جام‌های پپ گواردیولا در همین مدت برابری می‌کند، و او حتی زودتر از پپ به رکورد 100 پیروزی به همراه بارسا رسیده است.


با وجود موفقیت‌هایش، او مخالفان بسیاری دارد. یوهان کرایف از واژه «غیر ممکن» در مورد امکان موفقیت نیمار و مسی در کنار هم زیر نظر او، استفاده کرد و لوچو ثابت کرد که کرایف کبیر اشتباه می‌کند. توان رهبری او تیم را به اوضاع خوب گذشته‌اش باز گرداند. مردم می‌گویند که پیروزی‌های او به اعتبار MSN است. برای این دسته از مردم: پپ ژاوی و اینیستا را در بهترین روزهای خود، در کنار مسی، تیری هانری و اتوئو در اختیار داشت. او همینطور یکی از بهترین تیم‌های بایرن مونیخ در سال‌های اخیر (شامل لواندوفسکی، توماس مولر، آرین روبن و مانوئل نویر) را در اختیار داشت و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به بارسا، با رهبری لوییز انریکه باخت.

آیا انریکه سرمربی بهتری نسبت به پپ است؟ احتمالاً نه - پپ با سبک بازی خود انقلابی را به وجود آورد و حقیقت دارد که انریکه نمی‌توانست آنچه امروز دارد را داشته باشد، اگر تأثیر پپ در گام نخست وجود نداشت. اما دست کم گرفتن انریکه و دست بالا گرفتن پپ، با هیچ منطقی خوانا نیست.

اما این تنها بخشی از نگرانی است. سیتی تیم بسیار خوبی است و هر اتفاقی می‌تواند در یک مسابقه فوتبال رخ بدهد. اما سابقه‌ای در مقابل سیتی وجود دارد و دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم امسال تغییر قابل توجهی در آن به وجود می‌آید.


17 بازیکن از سیتی وجود دارند که در زمان پیروزی 3-1 بارسا مقابل این تیم در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپای 2014/15، همچنان در این تیم حضور داشتند (آگوئرو، داوید سیلوا، کمپانی، کولاروف، یایا توره، فرناندینیو، زابالتا، باکاری سانیا، نصری، کابایرو، کلیشی، اوتامندی، ویلفرد بونی، مانگالا، خسوس ناواس و فرناندو) و این بازیکنان بودند که دقایق زیادی را در مقابل بارسا بازی کردند. البته جو هارت هم اگر وضعیت چنین نابسامانی در این لحظه نداشت، می‌توانست در این لیست قرار بگیرد.

درست به همان ترتیب، بارسا هنوز مسی، سوارز، نیمار، اینیستا، راکیتیچ، بوسکتس تراشتگن، پیکه... نیاز است که ادامه بدهم؟ تیم‌ها تقریباً همان تیم‌های دو فصل گذشته‌اند، و بنابراین آغازگران بازی هم تغییر واضحی نخواهند داشت. چیزی که بارسا در حال حاضر دارد و آن‌ها نتوانسته‌اند در طول این دو فصل بدست بیاورند، «عمق» است. اگر بارسا توانسته سیتی را شکست دهد، و حالا بارسا تیم بهتری است، در این فصل نباید اینطور باشد که بارسا با خیال راحت تری سیتی را شکست دهد؟

نکته دیگری که اهمیت دارد، فرم تیم‌ها در آستانه بازی است. بارسا تا به اینجای فصل، بدون نیمار، اینیستا و ماسکرانو، بسیار خوب کار کرده است. در این نقطه است که بازیکنان جایگزین وارد می‌شوند و هنگامی که بازیکنان اصلی ما با مصدومیت روبرو هستند، تمام نگرانی‌ها را از این بابت از بین می‌برند. ما بارسایی را دیدیم که در گام اول شرایط را برای تبدیل به بهترین شدن در اروپا، کاملاً در اختیار داشت.


و اما نکته آخر: این بازی در مرحله گروهی برگزار می‌شود، نه فینال. نکته مهم این است که بارسا صعود کند. با نگاهی به این گروه، متصور شدن وضعیتی که بارسا در آن از این گروه صعود نمی‌کند، بسیار سخت است، و این مسئله ربطی به دیدار مقابل سیتی ندارد. سیتی حریف قدری است و باید جدی گرفته شود. نباید این بازی‌ها را به نحوی بگیریم که انگار از پیش پیروزیم، اما آیا واقعاً نیاز داریم که نگران باشیم؟
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: آنالیز فنی؛ آیا نیاز است که نگران دیدار مقابل سیتی باشیم؟
در این که پپ بهترین مربی دنیاست اصلا شکی توش نیست. مربی ای که فوتبالو دوباره اختراع کرد. ولی ما هم بارسا هستیم و بهترین بازیکن تاریخ هم تواین تیم بازی میکنه. اگه دنی آلوس تیمو ترک نمیکرد من با اطمینان کامل میگفتم سه گانه امسال مال ماست. با اینکه یکم از سمت راست تیم نگرانم، ولی هیچ تیمی رو شایسته تر از بارسا برای قهرمانی در چمپیونزلیگ نمیمینم.


چهارشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ (۰:۳۰)
 
borselan
پاسخ به: آنالیز فنی؛ آیا نیاز است که نگران دیدار مقابل سیتی باشیم؟
پپ بهترین مربی تاریخه.
تنها چیزی که خیال مارو راحت میکنه اینه که تک تک بازیکنای بارسا از سیتی بهترن .
پپ امسال فقط به فکر لیگ انگلیسه و سال دیگه میاد واسه چمپیونز لیگ


سه‌شنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۵ (۲۱:۱۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ آیا نیاز است که نگران دیدار مقابل سیتی باشیم؟
اولا من سیتی مثل گذشته بازیکنای خوب و تاثیرگذاری داره که می تونن خطرناک باشن.

ثانیا پپ مربی خوبیه، اگرچه نصف تصویری که ازش درست کردن هم نیست. پپ بیشتر یه لیدر و روانشناس خوبه و از نظر فنی حرف زیادی برای گفتن نداره. بعیده سبک بازی سیتی هم جز اصرار به پاسکاری - بعضا بی ارزش - سبک پپ، تفاوت خاصی بکنه.

مهمتر از اینها، سیتی تیمی نیست که شخصیت پیروزی داشته باشه. پپ تو بایرن از نظر نفرات بهترین ترکیب دنیا رو داشت، اما تو سه سال نتونست حتی به فینال لیگ قهرمانان برسه و در برابر هر سه تیم اسپانیایی شکست خورد. حالا با سیتی حتی شانس کمتری داره.

اصلا موافق نیستم که دست کمشون بگیریم یا خودمون رو از پیش برنده بدونیم که مطلقا لوچو چنین روحیه ای نداره. اما نه پپ از نقطه نظر فنی و تاکتیکی توان رویایی با انریکه رو داره، و سیتی - جز از منظر بازیکنها - در زمینه دیگه قابل رقابت با بارساس.


سه‌شنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۵ (۱۹:۵۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۲ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!