به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آلکاسر؛ دهمین مهاجم اسپانیایی تاریخ بارسلونا آبی و اناری‌ها
فرستنده فاطمه ایران پور در تاريخ چهارشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ (۲۳:۵۹) (۵۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: مارکا
مترجم: فاطمه ایران پور


با خرید پاکو آلکاسر از والنسیا، او تبدیل به دهمین مهاجم اسپانیایی شد که از زمان حضور کوئینی در کاتالونیا در سال 1980، به بارسلونا پیوسته است.


در شانزده سال اخیر، تنها مهاجم مرکزی بومی که باشگاه کاتالان به خدمت گرفته، داوید ویا در سال 2010 بود که او هم از مستایا به نیوکمپ آمد. در عوض در سال‌های اخیر، مهم‌ترین مهاجمان تیم از سراسر جهان به تیم پیوسته‌اند. از جمله: روماریو، رونالدو، خاویر سولدادو، ریوالدو و لوئیز سوارز که از آمریکای جنوبی رسیدند، ساموئل اتوئو از آفریقا آمد و پاتریک کلایورت، هنریک لارسون، زلاتان ایبراهیموویچ و تیری آنری هم از قاره اروپا به تیم پیوستند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در دهه 1980، حضور مهاجمان اسپانیایی در نیوکمپ اتفاق معمول تری بود؛ در این دوره کوئینی افسانه‌ای دو جایزه پیچیچی را در چهار سال حضورش در کاتالونیا بین سالهای 1980 تا 1984 کسب کرد. هم چنین پیچی آلونسو هم در همان دهه، در سال 1982، پیش از پیوستن رائول آماریا و جولیو سالیناس به ترتیب در سالهای 1985 و 1988، به تیم اضافه شد.

خاویر اسکراچ که در سال 1994 به باشگاه آمد، نتوانست آنچنان تاثیرگذار باشد، او در تنها سه بازی لیگ قبل از پیوستن به آلباسته بازی کرد. در هر حال؛ خوان آنتونیو پیزی در زمان حضور سر بابی رابسون در سال 1996 بیشتر موفق بود. پس از آن دنی گارسیا لارا و آلفونسو پرز مونوز در دوران سیاه آبی و اناری‌ها در اواخر قرن پیش به تیم آمدند.

پس از آن یک دهه کامل سپری شد تا بالاخره ویا به بارسا آمد و اکنون شش سال پس از آن انتقال، آلکاسر در روز تولد 23 سالگی‌اش با کاتالان‌ها قرارداد امضا کرد. اگر او بتواند به آمار 48 گل ویا در 119 بازی نزدیک شود، آنگاه می‌تواند در میان موفق‌ترین مهاجمان بومی تاریخ بارسلونا جای گیرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Daughter.of.Eve
پاسخ به: آلکاسر؛ دهمین مهاجم اسپانیایی تاریخ بارسلونا
امیدوارم موفق باشه


پنج‌شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ (۱۱:۵۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آلکاسر؛ دهمین مهاجم اسپانیایی تاریخ بارسلونا
امیدوارم بتونه یکی از درخشان ترین مهاجمای اسپانیایی مون باشه!


پنج‌شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ (۰:۳۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۸۳ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۱
مهمان: ۲۸۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!