به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لوکاس دینیه، مردی با قابلیت تطبیق پذیری بالا!آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ (۲۱:۵۶) (۹۶۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

به یاد دارید که در بازی برگشت سوپر جام اسپانیا، لوئیز انریکه نتوانست از جوردی آلبا به علت بیماری و جرمی متئو به علت مصدومیت، استفاده کند و لوکاس دینیه تازه وارد را به عنوان مدافع چپ تیم خود روانه میدان کرد. انتظارات چندانی از او نمی‌رفت اما با بازی درخشان خود نشان داد که ارزش پرداخت 16 میلیون را داشت؛ دینیه در آن بازی به ندرت توپ از دست می‌داد، سرعت و حرکات او از اعتماد به نفس بالایش صحبت می‌کرد. لوکاس توپ‌های هوایی را به درستی مدیریت می‌کرد و در بسیار از وظایف دفاعی با سرعت و چالاکی منحصر به فردی عمل می‌کرد؛ گویی یک بارسایی کهنه کار است نه یک تازه وارد! این چیزی بود که هواداران را به وجد می‌آورد. در این مقاله به بررسی قابلیت‌های این مدافع چپ جدید بارسا و مقایسه آماری او با جوردی آلبا خواهیم پرداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

لوئیز انریکه از وضعیت جسمانی لوکاس دینیه راضی بود و خود او نیز در مورد هم‌تیمی‌های جدیرش گفت: «هم در داخل زمین و هم خارج از آن با هم‌تیمی‌هایم راحت هستم و آنها از من استقبال خوبی کرده‌اند». اما یک مشکل وجود دارد، هر چه که باشد او یک تازه وارد است و از یک تازه وارد هر خطایی ممکن است سر بزند؛ حداقل این چیزی است که تصور می‌شود. بارسلونا با از دست دادن آبیدال دفاع چپ خود را به شدت متزلزل دید و به منظور رفع این مشکل جوردی آلبا از والنسیا به نیوکمپ آمد و لقب سنجاب کاتالان‌ها را به خود اختصاص داد چرا که سرعت بالایی داشت و گاها دوربین‌ها نیز از او جا می‌ماندند!

با وجود اینکه آلبا به خوبی با تیم تطبیق یافت و مشکلی در دفاع چپ بارسا دیده نمی‌شد، اما مشکل جایگزین برای او همچنان پا بر جا بود. در ابتدا با خرید آدریانو و سپس متئو باشگاه خواست این معضل را حل کند اما همه ما دیدیم که چه اتفاقی افتاد. شاید بتوان بیماری قلبی آدریانو را دلیل موجهی برای عملکرد نه چندان دلچسبی که در بارسا داشت، دانست اما ضعف متئو دیگر به خودش و میزان قابلیت هابش مربوط می‌شود، نه یک عامل بیرونی!


طی این سال و در حالی که بارسا با مشکل جایگزین دفاع چپ مواجه بود، بازار نقل و انتقالات نیز از داشتن گزینه مناسب محروم بود. حتی خیلی از باشگاه‌های سطح بالا نیز مجبور به استفاده از بازیکنان جوان بودند و شاید بارسا خوش بخت‌ترین آنها بود که حداقل جوردی آلبا را در اختیار دارد.

در مقایسه آلبا و دینیه واضح‌ترین چیز اختلاف قد آنهاست؛ لوکاس 8 سانتی متر از جوردی بلند‌تر است اما جالب است بدانید که BMI یا همان شاخص توده بدنی هر دو آنها یکسان است. در فصل گذشته جوردی آلبا 2591 دقیقه برای بارسا و لوکاس دینیه 2859 دقیقه برای آ اس رم بازی کردند. همچنین میانگین طول پاس هر دوی آنها 15 متر است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
آلبا vs دینیه؛ به لحاظ دفاعی (به ترتیب از چپ: تکل / دریبل خورده / توپ ربایی / خطا / واگذاری مالکیت)

در بخش دفاع اما این دو بازیکن اسپانیایی و فرانسوی عملکردی تقریبا مشابه دارند با این تفاوت که دینیه 43 درصد کمتر دریبل خورده است. اابته این را نباید فراموش کرد که این آما در دو لیگ مختلف به ثبت رسیده است و طبیعتا لالیگای آلبا از بازیکنان با استعدادتری در امر دریبل زنی برخورد است تا سری آ دینیه! این آمار همچنین می‌تواند به تیم‌هایی که این دو برایشان بازی می‌کنند نیز مربوط باشد. آلبا زمانی که توپ را در اختیار می‌گیرد، این فرصت را دارد که به اینیستا، نیمار، ماسکرانو یا بوسکتس پاس دهد، در حالی که دینیه در آ اس رم چنین بازیکنان با کیفیتی را در کنار خود نمی‌دید.


در دریبل‌های موفق، به مراتب دینیه آمار بهتری نسبت به آلبا دارد و در نبرد‌های هوائی نیز از آنجا که قد بلندتری دارد، عملکرد بهتری داشته است. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو بازیکن این است که آلبا قادر است در طول بازی خلاقیت بیشتری نسبت به دینیه انجام دهد، چرا که بارسلونا چنین تیمی است و شاید بتوان گفت خلاقیت‌های مرد فرانسوی در تیم سابقش، از بین می‌رفت و نمی‌توانست خود واقعی‌اش را ابراز کند، در حالی که مرد اسپانیایی داستان ما از حمایت‌های بیشتری در انجام عملیات‌های مختلف برخوردار بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
آلبا vs دینیه؛ به لحاظ هجومی (به ترتیب از چپ: دریبل / پیروزی در نبردهای هوایی / پاس‌های کلیدی / ارسال از کناره‌ها / دقت پاس / پاس بلند)

دینیه به ساده بازی کردن علاقه دارد؛ یعنی به خط می‌چسبد، به دنبال یک توپ قطری می‌گردد و یا با بازیکن کناری یک و دو می‌کند. بدون داشتن توپ، این بازیکن فرانسوی بسیار منظم است و درست در جایی که باید قرار می‌گیرد، یعنی یک بازیکن واقع بین و باهوش که سبک بازی‌اش دقیقا متناسب است با تیم‌هایی که مالکیت توپ بیشتری دارند.

در حقیق دینیه یک وینگر است که در مواقع نیاز، به کمک خط دفاعی می‌آید و به خوبی دفاع می‌کند. او می‌تواند کم کم به یک دفاع چپ مدرن تبدیل شود و با آگاهی دفاعی مناسب، به مهره قابل استفاده‌ای در حملات!


در هر صورت دینیه یک مدافع جوان است و ارتکاب خطا در مواقعی که پرسینگ شدید باشد، برایش کاملا محتمل خواهد بود. اما با بررسی روند پیشرفت او در می‌یابیم که او بازی به بازی اشتباهات کمتری انجام می‌دهد و می‌توان امیدوار بود که آینده درخشانی در جمع کاتالان‌ها داشته باشد. همچنین که وجود آلبا به عنوان رقیبی سخت کوش که اعتماد زیادی به خود جلب کرده است، می‌تواند برایش هدفی باشد که روزی از او نیز بهتر شود و این یعنی سود بارسا!

در فصل جاری اگر این مدافع بتواند حتی به اندازه نیمی از آلبا خوب عمل کند، یعنی باشگاه خرید موفقی داشته است و در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از بهترین فرانسوی‌های تاریخ باشگاه تبدیل خواهد شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
iman_khatar
پاسخ به: لوکاس دینیه، مردی با قابلیت تطبیق پذیری بالا!
این مقاله خیلی از یک تیم خیلی حرفه ای هست درسته سایتش خیلی قدیمی نیست ولی مقاله های دقیق و پرمحتوایی میده و مطمئنن زمان انتقال هارو اشتباه نکرده موضوع سبک گفتاره که باعث میشه در نگاه اول فکر کنی اشتباهه


سه‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ (۰:۰۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: لوکاس دینیه، مردی با قابلیت تطبیق پذیری بالا!
منظور جایگزین پست دفاع چپه!


دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ (۲۳:۳۲)
 
winchenzo
پاسخ به: لوکاس دینیه، مردی با قابلیت تطبیق پذیری بالا!
نقل قول
با وجود اینکه آلبا به خوبی با تیم تطبیق یافت و مشکلی در دفاع چپ بارسا دیده نمی شد، اما مشکل جایگزین برای او همچنان پا بر جا بود. در ابتدا با خرید آدریانو و سپس متئو باشگاه خواست این معضل را حل کند اما همه ما دیدیم که چه اتفاقی افتاد.

شاهکار این مقاله اون موقع مشخص میشه که بدونیم آدریانو قبل از آلبا به بارسا اومده!!!


دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ (۲۲:۲۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: لوکاس دینیه، مردی با قابلیت تطبیق پذیری بالا!
قطعا بازیکن با استعدادیه و از خریدهای خوب لوچو محسوب میشه! به خصوص از درخشش لرد متئو در دفاع چپ بی نیازمون می کنه.


دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ (۲۱:۵۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۰ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!