به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چرا یسپر سیلسن می‌تواند انتخاب نخست بارسا برای پُست دروازبانی باشد؟آنالیز فنی
فرستنده فاطمه ایران پور در تاريخ چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ (۱۹:۱۶) (۸۶۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: فاطمه ایران پور / FCBarcelona.ir


پس از هفته‌ها بحث و بررسی، بارسلونا با یسپر سیلسن، سنگربان تیم ملی هلند، که توانست تیم ملی کشورش را به مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2014 برساند؛ برای پنج سال قرارداد امضا کرد. در حالی که دیگو آلوز از والنسیا هم به توافق با تیم نزدیک بود، اما کاتالان‌ها در نهایت انتخاب درستی کردند. در این مقاله به بررسی نقاط قوت سیلسن می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

«به عقیده من، سرمربی باید در مورد اینکه چه کسی بازی کند، تصمیم بگیرد؛ بنابر این من تا آنجایی که در توانم هست، این انتخاب را برای او سخت خواهم کرد». این‌ها صحبت‌های سیلسن بود که مصمم است تراشتگن را برای دروازبان اصلی تیم بودن، تحت فشار بگذارد؛ در حالی که کلودیو براوو شیلیایی تیم را به مقصد منچستر سیتی ترک کرد، این رقابت قطعا خبر بسیار خوبی برای آبی و اناری هاست.

او که سالهای زیادی در آمستردام هلند زندگی کرده، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای تا رسیدن به یک دروازبان تراز اول جهانی داشته است. در این تحلیل، پنج دلیلی که مرد ملی‌پوش هلندی می‌تواند در نیوکمپ موفق باشد را مرور می‌کنیم:

1) آشنایی با سبک بارسا

هلندی بودن، قامت بلند، پرورش یافتن در آکادمی آژاکس و حضور پنج ساله در آمستردام، باعث شده یسپر همانند بیشتر فوتبالیست‌های هلندی که از آژاکس آمده‌اند، بتواند با سبک بارسآژاکس - بازیسازی از عقب زمین و بازی خوانی خوب - آشنایی داشته باشد و به راحتی با آن تطبیق یابد.

مرد 27 ساله با سوییپر بودن و اینکه نباید صرفاً به زیر توپ بزند، از قبل آشنایی دارد. یسپر دروازبانی با توانایی بازی با پاست که کاملا با شیوه بازی بارسا تناسب دارد؛ حتی می‌توان گفت در این زمینه فاصله‌ای با تراشتگن ندارد. چرخش کرایفی خاطره انگیز او که توانست گنزالو هیگواین را در نیمه نهایی جام جهانی فریب دهد، به خوبی نمایانگر اعتماد به نفس و توانایی او را در بازی با پا و کار با توپ است.


2) پاسوری با اعتماد به نفس

برای آژاکس این خبر خوبی نیست که او آمار درصد پاس‌های صحیحش بسیار بهتر از براوو، قبل از حضور در بارسا بوده است. این آمار برای او به طور میانگین، حدود 20 درصد بیشتر از 57 درصد براوو – در هر بازی - است. این آمار با حضور در نیوکمپ، در کنار هم‌تیمی‌هایی به مراتب با کیفیت‌تر و تیمی که همیشه درصد مالکیت توپ بیشتری نسبت به رقبا دارد، بهتر هم خواهد شد.

3) جاه طلبی بی‌رحمانه

واقعیت این است که هنوز او دروازبان نخست تیم نیست، اما او مشتاق است که برای رسیدن به این جایگاه رقابت کند که این باعث خواهد شد تراشتگن به دروازبان بهتری از آنچه هست، تبدیل شود و غرور را هم از او دور می‌کند.

براوو هنگامی که به نیوکمپ آمد، سنگربان خوبی بود اما به هیچ وجه قابل مقایسه با سطح کنونی‌اش نبود. پس از گذراندن دو سال در بارسا، و با بردن دو عنوان قهرمانی کوپا آمریکا، مرد شیلیایی لیاقت حضور در بالاترین سطح دروازبانان کنونی فوتبال را دارد. سیلسن تنها می‌تواند برای رسیدن به این سطح تلاش کند.


هم چنین، سیلسن می‌داند او به عنوان یک بازیکن جانشین به خدمت گرفته شده است، و باید برای حضور در ترکیب تیم رقابت کند. این موضوع پیچیدگی و تنش موجود در تیم با داشتن دو دروازبان کلاس جهانی در تیم، تراشتگن و براوو، که باعث نارضایتی هر دو شد را، کاهش می‌دهد.

4) یک رقابت کننده صبور

ملی‌پوش هلندی ویژگی‌هایی را که بارسا به دنبال آن بود، در اختیار دارد. او نارضایتی خود را رسانه‌ای نخواهد کرد. ستاره سابق آژاکس موقعیت کنونی خود را می‌فهمد؛ بودن پشت تراشتگن و علاقمند به رقابت برای تعداد دقایق بازی که ممکن است به او برسد.

5) مؤثر در بازی هوایی

سیلسن در گرفتن شوت‌ها عملکرد خوبی دارد و واکنش‌های فوق‌العاده‌ای در هوا نشان می‌دهد. قامت بلند نقطه قوتی است که به او این امکان را می‌دهد که در توپ‌های بلند خوب عمل کند.


انتقال سیلسن راه حل عالی است برای موضوع پیچیده‌ای که بارسا با آن دست به گریبان بود. اما این را هم به خاطر داشته باشید که کیفیت دروازبانان تیم کاهش چشم‌گیری نیافته است و باشگاه سود 5 میلیون یورویی از این معامله به دست آورد؛ که خبر بسیار خوبی برای باشگاه است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: چرا یسپر سیلسن می تواند انتخاب نخست بارسا برای پُست دروازبا...
ترشتگن هم خوب میشه احساس خطر کنه و باعث پیشرفتش میشه در کل باید انگیزه و رقابت باشه سیلیسن هم خوبه


پنج‌شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ (۱۱:۳۵)
 
borselan
پاسخ به: چرا یسپر سیلسن می تواند انتخاب نخست بارسا برای پُست دروازبا...
نقل قول
واقعیت این است که هنوز او دروازبان نخست تیم نیست، اما او مشتاق است که برای رسیدن به این جایگاه رقابت کند که این باعث خواهد شد تر اشتگن به دروازبان بهتری از آنچه هست، تبدیل شود و غرور را هم از او دور می کند.

از همین الان به وضوح میبینم که تراشتگن بهترین دروازبان دنیا خواهد شد.


چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ (۲۱:۴۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: چرا یسپر سیلسن می تواند انتخاب نخست بارسا برای پُست دروازبا...
این روحیه و انگیزه و جنگندگی که باعث رقابت شدید بین اعضای تیم میشه واقعا سودمنده! مسلما اگر تر اشتگن یکی مثل پینتو ذخیره ش بود هیچ رشدی نمی کرد!


چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ (۲۱:۰۴)
 
9VECTOR9
پاسخ به: چرا یسپر سیلسن می تواند انتخاب نخست بارسا برای پُست دروازبا...
قطعا ترشتگن یه سر و گردن از سیلسن بهتره!


چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ (۲۰:۲۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۴ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!