به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

دنیس سوارز، آماده تبدیل شدن به ستاره جدید بارسلونا آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ (۲۲:۵۱) (۱,۴۸۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


شاید تا چند سال پیش، هیچ هوادار بارسا امید این را نداشت که روزی بتوان برای فوق ستاره‌هایی مثل ژاوی و اینیستا، جانشین مناسبی پیدا کرد، اما ستاره‌های جوانی مثل سرخی روبرتو و دنیس سوارز، این امید را در دلها زنده کردند. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به نحوه جایگیری آنها در تیم و پر کردن جایگاه بزرگان پا به سن گذاشته.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

درست در سال 2011 بود که سرخی روبرتوی 19 ساله، به عنوان بازیکن جایگزین دیوید ویا به بارسلونا آمد؛ در آن روزها هیچ کس فکر نمی‌کرد که بعدها از روبرتو به عنوان یک بازیکن مستعد، تکنیکی و با درک بالا از فوتبال تمجید شود. در ال کلاسیکوی رفت فصل 2015/16، همین سرخی روبرتو بود که پاس گل اول لوئیز سوارز را در سانتیاگو برنابئو ارسال کرد. او تا به حال به عنوان جانشین آلوز، بوسکتس، اینیستا و راکیتیچ انتخاب شده و به راحتی خودنمایی کرده است، در فصل جاری نیز با خروج آلوز، این بازیکن 23 ساله و ویدال باید دفاع راست تیم لوئیز انریکه را بچرخانند؛ پستی که این مرد آستوریایی برای اولین بار مقابل PSG از او به عنوان جانشین آلوز محروم استفاده کرد.

فصل 2015/16 نقطه عطف سرخی روبرتو بود، زمانی که او از سایه تردید بیرون آمد و خودش را اثبات کرد. همان زمان، بازیکن مشابهی در ویارئال در حال ظهور بود، بازیکنی که منچستر سیتی به راحتی از دستش داد و بارسا زیرکانه او را به خدمت گرفت. او با مبلغ بازخرید 3 میلیون یورو در سال 2016 و 6 میلیون یورو در سال 2017 به ویارئال فروخته شد، و به معنای واقعی کلمه درخشید! او 11 پاس گل ارسال کرد و آمار بیشترین پاس گل (7 تا) را در لیگ اروپا به خود اختصاص داد. در برابر اسپارتا پراگ، او آمار خیره کننده 9 پاس کلیدی را ثبت کرد، بیشتر از هر بازیکن دیگری در تمام بازیهای فصل قبل لیگ اروپا.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

درک درستی که این محصول آکادمی سلتاویگو دارد، او را همتراز با بهترین‌های لاماسیا قرار می‌دهد. دنیس مثل تمام اسطوره‌هایی مانند اینیستا، ژاوی و مسی، می‌داند که چه زمانی چگونه عمل کند؛ کی بازی را متوقف کند و کی اقدام به پخش توپ کند. او برای انجام هیچ کاری عجله ندارد، چیزی که بسیاری از هم سن و سالان او سعی به انجام آن هستند.

علاوه بر این‌ها، توانایی او برای بازی در پست‌های مختلف، نشان می‌دهد کاملا مانند سرجی روبرتو است؛ دنیس در هر دو سمت خط میانی (هافبک راست و چپ) و حتی در خط حمله نیز به راحتی بازی می‌کند. همانطور که خود این بازیکن گفته است، او مختص یک پست نیست، بلکه می‌تواند در هر جا که تیم به او نیاز داشته باشد، بازی کند.


هر چند این مرد اسپانیایی باید به عنوان یک هافبک / بازیساز (پلی میکر) به کار گرفته شود اما از اینکه به عنوان یک وینگر نیز نقش آفرینی کند، لذت می‌برد. او در بین خطوط عملکرد درخشانی دارد و نیز این قابلیت را دارد که با دریبل‌های خود، محاصره بازیکنان حریف را بشکند. دنیس در ویارئال نشان داد که چقدر در فضایابی ماهر است، او همچنین با پاسکاری‌های خوب خود در تیم ملی زیر 20 سال، در بازی‌های مقدماتی جام جهانی مقابل شیلی، نشان داد که می‌تواند با این کار (پاسکاری) دفاع حریف را متزلزل کند.

توانایی دنیس در بازی برای پست‌های مختلف، دست لوئیز انریکه را باز می‌گذارد تا از او به عنوان هافبک، هافبک تهاجمی و یا حتی به عنوان جایگزین ایوان راکیتیچ، استفاده کند - با این هدف که مناطق مرکزی زمین را با اطراف زمین، عقب زمین (با مسی) و دفاع راست، سرجی روبرتو، مرتبط سازد تا نهایتا نقشه‌های انریکه به درستی اجرا شوند. علاقه بیشتر او نسبت به راکیتیچ، برای دریبل زنی، یک مزیت مهم دیگر را به ویژگی‌های او می‌افزاید و آن این است که در مقاطع حساس فصل، مفید واقع خواهد شد.


تلاش برای فراموش و جایگزین کردن اسطوره‌هایی مانند ژاوی و اینیستا کار آسانی نیست اما دنیس سوارز در ویارئال و لیگ اروپا پیشرفت کرد و حال با بازگشت به بارسلونا و لیگ قهرمانان اروپا، بهتر هم خواهد شد؛ بازیکنی با استانداردهای بالاتر و خواسته‌های بیشتر! او، درست مانند سرجی روبرتو، سعی می‌کند به آن‌ها (ژاوی و اینیستا) نزدیک شود و حتی از آن‌ها نیز پیشی بگیرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
maryam1370
پاسخ به: دنیس سوارز، آماده تبدیل شدن به ستاره جدید بارسلونا
ایشاالله که بتونیم دوباره نسلی مثل ژاوی و اینیستا رو ببینیم.
البته برای اینکه این بازیکن ها تبدیل بشن به بازیکن هایی مثل ژاوی و اینیستا لازمه که مربیان تمرین های درستی بهشون بدن. چیزی که در گذشته هم برای ژاوی و اینیستا انجام شد.


یکشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ (۱۳:۵۷)
 
iman_khatar
پاسخ به: دنیس سوارز، آماده تبدیل شدن به ستاره جدید بارسلونا
نسل جدید داره میاد به همه این بازیکن های جوان میشه امید داشت واقعا تیم خوبی شده این فصل مخصوصا جوان هاش


یکشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ (۰:۱۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: دنیس سوارز، آماده تبدیل شدن به ستاره جدید بارسلونا
روبرتو، دنیس، سمپر، آلن، رافینیا با کمک گومز آینده خط هافبک بارسا رو تضمین می کنن تا دوباره شاهد یه نسل رویایی باشیم!


شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ (۲۲:۵۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۱ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!