به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسلونا vs سلتیکپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ (۱۹:۲۱) (۵۹۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


آبی و سبزهای سلتیک که تاکنون 47 بار قهرمان لیگ اسکاتلند شده‌اند، امشب برای برگزاری اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای فصل 2016/17 به نیوکمپ می‌آیند. بله یک بار دیگر نوای آشنای لیگ قهرمانان در سراسر جهان خواد پیچید. در این خبر نگاهی می‌اندازیم به اخبار و حواشی دو تیم پیش از دیدار امشب.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا، امشب ساعت 23:15 (به وقت ایران)، این فصل از رقابت لیگ قهرمانان اروپا را مقابل حریفی آشنا، کلید خواهد زد و این شانس را دارد که ششمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را تجربه کند. طی پنج سال اخیر، این سومین باری است که سلتیکی‌ها برای رویارویی با کاتالان‌ها به نیوکمپ می‌آیند.

اخبار دو تیم

مارک آندره تراشتگن به علت مصدومیت همسترینگ بازی شنبه شب بارسا را از دست و در نتیجه یسپر سیلسن، خرید جدید آبی و اناری‌ها به جای او، درون دروازه قرار گرفت. اما مرد آلمانی کاتالان‌ها دوشنبه به طور طبیعی به همراه تیم تمرین کرد و احتمالاً امشب در نیوکمپ سنگربان بارسا خواهد بود. از سوی دیگر لیونل مسی نیز مصدومیت همسترینگ پای چپ خود را پشت سر گذاشت و به نظر می‌رسد، مصاف با سلتیک اولین باری خواهد بود که مثلث MSN در این فصل با یکدیگر بازی را شروع می‌کنند.

اسکات براون در تمرینات آخر هفته دچار آسیبی نه چندان جدی شد اما به همراه تیم به بارسلونا سفر کرده است. لی گریفیث (برترین گلزن بازی‌های مقدماتی لیگ قهرمانان) نیز هنوز با مشکل همسترینگ مواجه است.

نقطه نظرات مربیان

لوئیز انریکه، سرمربی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی دوشنبه خود گفت: «اینکه در پیش فصل با سلتیک بازی کردیم، بسیار مفید بود. بازی برابر آنها می‌تواند سخت باشد. این تیم در بازی‌های مقدماتی - لیگ قهرمانان - عملکرد خوبی به نمایش گذاشت. در سید چهار تیم‌های آسان تری نیز حضور داشتند اما ما دوست داریم مقابل تیم‌های تاریخی بازی کنیم ... و مقابل چنین هواداران نمونه‌ای. از نظر وررشی بیشتر نگران دمبله، فارست و رابرتز هستم».


برندان راجرز، سرمربی سلتیک نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام داشت که از مصاف با بارسا ترسی ندارند. او گفت: «مسلما با بهترین تیم جهان بازی داریم و به آن احترام می‌گذاریم. آنها در خط حمله خود مهاجمانی دارند که احتمالا یکی از بهترین‌های تمام ادوار هستند. اما به عنوان یک سرمربی، شما باید باور داشته باشید که در هر بازی نتیجه مثبتی کسب خواهید کرد».

وقتی از او در مورد مهاجم بارسا، لوئیز سوارز، که پیش از این در لیورپول با او کار کرده بود، سؤال پرسیده شد، گفت: «او یکی از بهترین مردانی است که می‌توان دید. او فروتن، خستگی ناپذیر و فوق حرفه‌ای است؛ مردی خانواده‌ دوست که همه چیزش را برای خانواده، و زندگی فوتبالی‌اش فدا می‌کند».

فرم دو تیم

شکست 1-2 مقابل آلاوز یکی از عجیب‌ترین نتایجی بود که بارسا می‌توانست در این دیدار کسب کند و البته باید توجه داشت که بازیکنانی چون جرارد پیکه و بوسکتس در این بازی حضور نداشتند و مسی، سوارز و اینیستا نیز در نیمه دوم به زمین آمدند. به یاد داشته باشید که بارسلونا به دنبال کسب 12امین پیروزی متوالی خود در نیوکمپ و در رقابت‌های اروپایی است.


سلتیک اما در اولین بازی لیگ برتر اسکاتلند به مصاف هم شهری خود، گلاسکو رنجرز (تیمی که بعد از چهار سال به دسته یک صعود کرد) رفت و در این دربی 5-1 به پیروزی رسید. در لیگ قهرمانان اروپا نیز سلت‌ها با عبور از سد لینکلن (جبل طارق)، آستانا (قزاقستان) و هاپوئل بیر شوا (رژیم اشغالگر قدس) در بازی‌های مقدماتی، مجوز حضور در بازی‌های اصلی را اخذ کرد.

تاریخچه

از سال 2005 تاکنون سلتیک 7 بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حضور یافت و در این بین 5 بار با بارسا مواجه شده است. در واقع طی چهار سال اخیر، سلتیک با بارسا بیشتر از رنجرز بازی کرده است. تنها پیروزی سلتیک در این بازی‌ها، پیروزی 2-1 بود در سال 2012 و شکست 6-1 آنها در نیوکمپ در سال 2013، سنگین‌ترین شکست آنها در رقابت‌های اروپایی بود. قهرمان سال 1967 این رقابت‌ها اما در سال 2004 آبی و اناری‌ها را از جام یوفا کنار زد. آخرین مصاف این دو تیم نیز به پیروزی 3-1 کاتالان‌ها در ورزشگاه آویوای دوبلین در همین پیش فصل باز می‌گردد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs سلتیک
نوبت یه بازگشت باشکوهه...


سه‌شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ (۲۰:۵۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۵۱ کاربر آنلاین است. (۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۵۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!